Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobilen og vibrasjoner i låret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mobilen og vibrasjoner i låret

    Dette er faktisk noe jeg har tenkt på lenge. Jeg merker at kroppen min reagerer på at jeg får meldinger eller at noen ringer meg. Like før jeg får melding så kjenner jeg det på en rar måte i låret der mobilen vanligvis ligger i lomma.

    I dag opplevde jeg at det "vibrerte" i låret selv om mobilen var der mens jeg var på jobb. Den lå på pc-bordet 2m unna meg på lydløs og ringte.

    Merker også at når jeg bytter mobil så slutter kroppen med denne "varslingen" til jeg har hatt mobilen en stund. Har en kompis som også sier han merker dette, men de fleste andre mener jeg innbiller meg dette. Men så mange ganger som jeg tar opp mobilen fra lomma for å se at skjermen lyser opp og meldingslyden kommer så er jeg veldig sikker på at kroppen merker strålingen..

    Noen andre som har merket dette? Eller er jeg bare skrullete på dette området også?
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    Originally posted by Hifonic View Post

    Noen andre som har merket dette? Eller er jeg bare skrullete på dette området også?
    kjenner meg faktisk igjen i det du skriver der!
    sitter på skolen med mobilen på lydløs, så pluttseli så "dirrer" det i låret.

    så du er ikke alene

    men er det frekvensen som mobilen bruker som kan forårsake det tro?
    at kroppen blir vant til det etter en stund?
    Last edited by HLS; 28-09-2009, 21:53.
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Dette er helt klart stråling ifra mobilen, og ja, man kan få sånne små "forvarsler" til tider, gjerne etter å hatt mobilen liggendes i samme lomme, over en lengre periode, slik at man er vant med at den ligger der.
      Hodet oppfatter strålingen, og det vibererer i låret når det kommer melding.
      Om man tar mobilen ut av lomma, så merker fortsatt hjernen strålingen, og underbevisstheten din "vibererer" i låret fordi hjernen vet du har ei melding eller en samtale på tur inn.

      Den vibereringa du kjenner er vel egentlig bare fantomsmerter som man kaller det, men det er hjernen som skaper de, fordi den er vant med at det vibererer akkurat der når den oppfatter strålingen fra mobilen din.
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

      Comment


      • #4
        Jepp, det er jeg klar over
        Men har snakket med så mange om dette som aldri har opplevd dette. Så var interessert i å høre om flere hadde hatt lignende opplevelser
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Haha, dette har jeg kun fortalt til madammen av frykt for å bli driti ut.
          Godt å se at andre merker det samme.
          Har noen av dere vært i en MR (magnetresonans) maskin?
          Jeg var i en slik for noen uker siden og fikk beskjed om å ligge helt i ro, og det var jo lett når det rykket og nappet i skulder og håndledd.
          Dette skal da "ikke være mulig".... yeah right!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Jeg har også kviet meg veldig med å fortelle dette til folk, men når kompisen min og jeg plutselig kom i prat har jeg spurt flere om dette
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Bare og få det ut... Selv har jeg et lår som reagerer på flere mobiltelefoner, så dette er ikke noe unormalt...

              Slik egentlig så er det ganske gøyalt, med tanke på hvordan kropp og hjerne reagerer og samarbeider ut av noe vi verken ser eller føler fysisk uten at kroppen må gi oss fantomsmerter
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #8
                Dere er gale alle mann!

                Comment


                • #9
                  Dere mener at dere kjenner vibrering og tar opp tlf for og sjekke en ny sms men aldri fått den ?
                  Det skjer meg alt for ofte
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    Eller at sms'n tikker inn i det du har tatt opp tlf og ser på den...
                    Eller, at man tar opp tlf fordi man tror den ringer, også ser du på den, og den begynner å ringe...
                    Sånn er det bare
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Oekern View Post
                      Dere mener at dere kjenner vibrering og tar opp tlf for og sjekke en ny sms men aldri fått den ?
                      Det skjer meg alt for ofte
                      Det der har jeg plagdes med i det siste..

                      Har ikke tenkt stort over egentlig, men synes jeg får sms både titt og ofte uten at det foreligger en sms på mobilen :P
                      Alpine 137BTi
                      B² Audio = Lyd


                      '97 E39 528

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Keltern View Post
                        Det der har jeg plagdes med i det siste..

                        Har ikke tenkt stort over egentlig, men synes jeg får sms både titt og ofte uten at det foreligger en sms på mobilen :P
                        Det er egentlig veldig ugreit :P Særlig om man venter på en beskjed som er tenkt og komme over sms ! hehe
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

                        Comment


                        • #13
                          Blir fort litt skuffa da ja
                          Alpine 137BTi
                          B² Audio = Lyd


                          '97 E39 528

                          Comment


                          • #14
                            Telefonen (mobiltelefonen) mottar en sms før den ankommer telefonen. På samme måte som at telefonen er nødt å kontakte en sender for å kunne ta imot en samtale. Dette kan dere sjekke ved å legge telefonen inntil f.eks en radio som ikke er støyskjermet. Dere vil da høre en intens tikkelyd like før meldingen kommer eller anropet kobles til telefonen.

                            Det er dette som dere kjenner som vibrering, og jeg har det selv. Men jeg har det ikke hver gang, men veldig ofte.
                            Sture Vedal

                            Comment


                            • #15
                              En veldig god måte og forklare det på ja chin!
                              Kunne ikke sagt det bedre selv
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                              Comment

                              Working...
                              X