Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tony's bil dukker opp overalt.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tony's bil dukker opp overalt.....

    http://www.gatebil.no/index.php?id=2619&pageid=116

  • #2
    sånn går det når man alltid kjører en bil som er uferdig hehehe
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Hahaha.... Jævlig bra captured!
      Det beste er jo at det er ett år gammelt bilde da.. lol
      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

      Comment


      • #4
        så den der.. Men selve saken er nå viktigre en bilen til tony :P seriøst.. Les også forum tråden..
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          Hoho!

          Men noe stusset jeg litt på. I dette åpne brevet påstår man at ungdommer får kjørt fra seg på bane, og derfor ikke har samme behovet som fart på vanlig landevei. Men jeg har alltid hatt inntrykk av at mange kjører som idioter fra treff? Har aldri vært på noe Gatebiltreff (bortsett fra én gang hvor jeg såvidt var innom), så jeg skal ikke leke skråsikker, men...

          Comment


          • #6
            Haha så jævlig bra. All PR er god PR, er det ikke det de sier?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Vi får i hvert fall håpe det

              Comment


              • #8
                Originally posted by epifant View Post
                I dette åpne brevet påstår man at ungdommer får kjørt fra seg på bane, og derfor ikke har samme behovet som fart på vanlig landevei. Men jeg har alltid hatt inntrykk av at mange kjører som idioter fra treff?
                Jeg skal heller ikke leke skråsikker.. Men min erfaring tilsier at de som absolutt må på Gatebiltreff for å få kjørt litt uansvarlig på bane kjører ræv in real life også.. Støtter deg på den.

                Men... Jeg mener - noe må jo Nilsen ha og komme med til myndighetene om han ønsker et samarbeid. Hvem vet - med litt smartere integrering av myndigheter i miljøet vil vi kanskje se en bedring av forholdet partene i mellom og kanskje også oppførselen til begge parter langs landeveien også.. Jeg mener - om veldig lang tid da sansynligvis
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Angående linken i første post:

                  Ikke for å virke negativ, men jeg syns hele det "åpne brevet" var en dårlig formulert svadasamling, og det helt uten konkrete forslag til hva som kan forbedres. Tolker det mer som sutring fordi bilene til deltagerne på treffet blir kontrollert teknisk, og de som kjører gris får bot/mister lappen. Rett og slett bare en appell til egne kunder, med andre ord. Kanskje for lojalitet eller bare å vise kameratskap. "Se på oss, vi i Gatebil taler fartssyndernes og snuskebilkjørernes sak. Hurra. Sug oss gjerne?".

                  Om folk kjører normalt, og bilene er i skikkelig stand, er det vel ikke noe å klage over - og da gidder ikke myndighetene å kontrollere like hyppig heller. Dessverre er det alltid sånn at noen MÅ ødelegge for "flertallet" (selv om "flertallet" ved slike treff kanskje grisekjører sine tvilsomt ombyggede biler på vei hjem, hehe...).

                  Kort sagt: Bah...

                  Comment


                  • #10
                    Var på våler, og på vei hjem så en mye kjøring som kunne ha hørt hjemme på bana ikke på veien, utrolig hvilke sjanser enkelte tar når det gjelder forbikjøringer...
                    SQ Saab 9-3
                    Team dynaBel

                    Comment


                    • #11
                      Mine erfaringer ang disse folkene begrenser seg personlig til godkjenning av senkesettet og felger i vognkortet. Dette er noe som jeg fikk beskjed om at det måtte bli tatt på to seperate timer når jeg ringte statens vegvesen sentralt for å finne en stasjon som hadde ledig tid. Endte da opp med at jeg fikk to timer etterhverandre på kongsvinger (1 - 1,5 times kjøring unna der jeg bor ca). Møtte opp der når det åpnet, kjørte inn bilen, fikk en lapp som jeg skulle gå til skranken og betale.
                      Den var da for 1 time.. Jaja tenkte jeg, får jeg en ny lapp når han skal godkjenne senkesettet da?
                      Men, nei. han godkjente begge tingene på samme timen, samt at jeg fikk tilogmed stå der og låne verktøy og bukk fra dem for å skru opp senkesettet mitt, så jeg fikk de til lovlig høyde bak. Så personlig har jeg ingen dårlig erfaring, men vet fra andre at de også kan være ordentlig rasshøl. En kamerat av meg, fikk i mopedtida påpakning fordi han ikke hadde orginale skiltskruer.

                      Men, jeg har ingen problem med og forstå at folk føler seg trenert og motarbeidet. For det finnes ansatte i alle typer organer som ser det som sin rolle og være "moralens vokter" spesielt hvis dette ikke interesserer dem personlig. At de kommer på jobb i sin 79 fiat rustopronto, og skal stryke alle som har sin første oppkjøring, fordi at dem på forhånd "vet" at kandidaten ikke er bra nok.

                      Jeg skulle også ønske at de var en instans som var mer imøtekommende, og oppdatert på hva som kan og burde gjøres for at et bilbygg hvor man da kan få godkjent div modifikasjoner. (uten og bli drept i avgifter selvsagt.. hehe..) For uten tvil at mange av de byggene som blir laget rundt omkring blir laget av folk som er så oppegående i hodet og har de nødvendige kunnskapene til og balansere mellom effekten og et karosseri og understell som er tilpasset dette.
                      For det er veldig synd at dette er et samfunn hvor de eneste "godkjente hobbyene" er fotball og langrenn.
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                      Comment


                      • #12
                        http://www.amcar.no/page.asp?ParentI...D=3937&Order=2

                        les dette..
                        har ikke tro på Vegdirektoratet/biltilsynet/politiet jeg. de gjør allt for å tjene penger.. å la oss folk kjøre late biler..


                        I fullt alvor slo overingeniør Magnus Nilsen fra Vegdirektoratet fast at §1-15 gir hjemmel til å nekte omlakkering av en §1-15-bil, i det minste dersom omlakkeringen blir for fancy! Ny blå lakk på en blå bil? Helt ok! Ny rød lakk på en blå bil? Tja, kanskje hvis den kunne ha vært levert med den fargen fra fabrikken… Flammelakkering av din blå §1-15-bil? No way!
                        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                        Mvh
                        Rune Kvaal

                        Comment


                        • #13
                          var russ i år, og vet ikke hvor mange ganger jeg måtte til både NAF for godkjenninger av alt mulig og til statens.... Mot russ er de helt jævli på statens.... kom med nylig EU ok bil men de mente at bilen ikke var i kjørbar stand pga manglet frontfanger og vindusviskere så hold på å bli avskilta da vi skulle hente skilta :S

                          Men på NAF senteret var de hyggelige og gjorde en kjempe jobb for oss, gratis. Så alle som bor i Hamar området så vil jeg annbefale NAF senteren på, odden, veldig hyggelige og hjelpsomme folk : )
                          SQ Saab 9-3
                          Team dynaBel

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kan jo fortelle MIN historie da, som er fra akkurat der og da det bildet som startet tråden omhandler:

                            Jeg og min kjære skulle på min første EMMA-konk ever som var på Gatebil Vålerbanen i fjor vår. Koselig tur helt til vi svinger av veien og skal inn til vålerbanen. Der står det cirka 4-5 gule og grå biler med teksten "Statens Veivesen". Jeg tenker jo mitt om dette, men regner med dette skal være en kort prosess.

                            Altså, dagen før hadde bilen vært på EU-kontroll og kom ut godkjent. Den hadde også vært igjennom en 4-hjulskontroll samt lysjustering, for jeg hadde senket bilen. Alt av papirer var med, null stress. Følte meg rimelig skråsikker på at ting skulle gå på disse berømte skinnene som alle snakker om. De så jeg ikke noe til...

                            For, det var mye frem og tilbake om jeg hadde betalt årsavgiften eller ei! Den var betalt cirka samtidig som EU-kontrollen og tydeligvis ikke blitt registrert i systemet eller noe. Vi vet ikke. Jeg hadde ikke med meg kvittering heller fordi jeg regnet med at det ikke var noe problem.

                            Hele greia tar nesten EN HEL TIME! Jeg stod der totalt en time. På den tiden så har en og samme kontrollant gått rundt bilen min 4 ganger kun for å sjekke om jeg har riktig rullediameter på hjula. FIRE GANGER! JA jeg har 4 hjul, men alle er like er jeg redd og jeg har IKKE greid å skifte alle 4 til noe litt mer lovlig UTEN at de ser det. *puh*

                            Det hele ender med at jeg får mangellapp fordi jeg har uoriginal fanger. Det var det ENESTE de kunne "ta" meg for der oppe, etter en hel time. Bravo!

                            Etter endt konkurranse og vi kommer oss lykkelig hjem igjen så drar jeg innom biltilsynet ved en anledning hvor jeg forhører meg nærmere om denne mangellappen. Får da snakke med en slik påstått "kyndig" fyr. Jeg ber han vise meg den paragrafen hvor dette med styling/støtfangere står. Han svarer "ja bare vent litt". Vente litt kan jeg jo alltids. Lite visste jeg at det tok han nesten en HALVTIME bare å finne den fordømte paragrafen! Herlig gjeng! "Se her!" sa han ganske så selvsikker. "Vel... greit nok" sier jeg "Men si meg en ting; la oss si jeg kjører i 40km/t bortover en vei og det hopper et menneske ut i veien og jeg ikke rekker bremse. Har det virkelig noe å si om jeg kjører med a) Original støtfanger foran b) Stylingfanger foran, eller c) Uten fanger i det hele tatt?". Denne kjære mannen klarer da å si "Nei det har det ikke. Ikke nor forskjell". Jeg: "Nei okei, så hvorfor må jeg da vise bilen min?". Han: "Du har fått mangellapp, så da må du vise den. Men nå må jeg tilbake til arbeidet mitt blablablablabla...".

                            Vel... ble mye tekst dette her. Jeg skal ikke si hva andre skal synes om den gjengen der, men ut i fra det jeg har skrevet så er kanskje mitt syn på de klart for de aller fleste

                            I rest my case!
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Crazytaxi View Post
                              Så personlig har jeg ingen dårlig erfaring, men vet fra andre at de også kan være ordentlig rasshøl.

                              Men, jeg har ingen problem med og forstå at folk føler seg trenert og motarbeidet. For det finnes ansatte i alle typer organer som ser det som sin rolle og være "moralens vokter" spesielt hvis dette ikke interesserer dem personlig.
                              Så sant, så sant - det finnes alltid noen rasshøl.. Hvor mange rasshøl tror du ikke de har innom i løpet av ei uke.. Kan forstå at noen av dem blir litt pissed også...

                              Originally posted by Crazytaxi View Post
                              For det er veldig synd at dette er et samfunn hvor de eneste "godkjente hobbyene" er fotball og langrenn.
                              DET holder jeg så med deg i!! Så fort man har en hobby som innebærer bil så er man liksom "unormal".. Bah..
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X