Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsikre stereoanlegg (verdifulle)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsikre stereoanlegg (verdifulle)

    Dette er et punkt eg kan lite om.

    Kan noen si meg hvordan det fungerer med forsikring på anlegg?
    skader, tyveri og slike ting. Nå er det jo mest tyveri eg jakter på.

    Det eg skal forsikre (hele anlegget) ligger på rundt 40.000.-

    Men det blir jo billigere forsikring hvis eg har alarm, så det skal eg skaffe meg.

    MÅ eg ha kvitteringer? i tilfelle sliter eg, ikke ofte en får kvittering når en handler på nett. Men kan vel sende mail og få bekrefte slikt av nettbutikken? Eller holder det med bilder som viser tydelig hvilke ting anlegget består av (med bilde av f.eks etiketter bakpå og slikt), og bilder av alt installert bilen, at eg har bevis på det?

    Trenger en lekse i dette her, håper noen kan ta seg tid til å forklare litt detaljert.

    Takk.
    Last edited by Larsi; 22-07-2007, 01:15.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Jeg pratet litt med gjensidige om dette, der skulle de ha bilder av montert anlegg samt kvitteringer på alt lagret hos dem viss jeg skulle forsikre ekstrautstyr for over 20 000. Alarm ble også påkrevd om jeg passerte en viss sum, skal tro om det var 30 000. Men så har gjensidige blitt forholdsvis vanskelige på flere ting da, storstyr for å få veteranforsikret bil hos dem også.

    Kvitteringene bør du få om du kontakter butikkene du har handlet fra.

    Det enkleste er vel om du ringer ditt forsikringsselskap og hører med dem.
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

    Comment


    • #3
      Jeg bruker Vesta, og der er det ekstra utstyr for inntil 50.000.- som er dekket.

      Tore
      1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
      Pioneer, AD, Audison, Soundstream

      Comment


      • #4
        Da tenker eg at eg må bytte forsikring, eller få en god løsning hos de på gjensidige. (bruker gjensidige)

        Kan kvitteringene sendes på mail, eller må eg få de i posten (at de er "ekte" varer")?
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

        Comment


        • #5
          Har et problem!! Får ikke tak i kvittering på subben min! som koster 8000 ny!
          kjøpte den brukt, men i ubrukt tilstand, og finner ikke forige eiger.

          Holder det med et TYDELIG bilde av etiketten på subben? og bilder av subben, i bilen? er jo ikke noe problem for de og gå på pioneer sine sider og hente opp prisen. Og hvis eg sier at anlegget har en verdi på 40.000 så må jo eg betale for det.
          for eksempel:
          Dermed er det jo ingen grunn for meg og si at anlegget koster 60.000 nytt, om det bare koster 40.000. At eg skulle lyve, og i tilleg betale for det.

          Litt inviklet de 2 siste setningene, hehe.
          Last edited by Larsi; 22-07-2007, 14:22.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #6
            Hør med dem om de vil godta en kontoutskrift av overføringen for subben. Med mindre du betalte kontant såklart..

            Kvitteringer og god orden i papirene er alltid en stor fordel. Man vet aldri når man får bruk for det

            Comment


            • #7
              Originally posted by spade View Post
              Jeg pratet litt med gjensidige om dette, der skulle de ha bilder av montert anlegg samt kvitteringer på alt lagret hos dem viss jeg skulle forsikre ekstrautstyr for over 20 000. Alarm ble også påkrevd om jeg passerte en viss sum, skal tro om det var 30 000. Men så har gjensidige blitt forholdsvis vanskelige på flere ting da, storstyr for å få veteranforsikret bil hos dem også.

              Kvitteringene bør du få om du kontakter butikkene du har handlet fra.

              Det enkleste er vel om du ringer ditt forsikringsselskap og hører med dem.


              hmm.. hvor mye måtte du betale ekstra hos gjensidige da?
              sound.vision.soul

              Type R

              Comment


              • #8
                hmmm.. dette er litt rart,eg har forsikret mine biler i gjensidige, å i bmw`n hadde jeg 250 000 i ekstrautstyr og i hondaen har jeg vel 130 000 eller noe slikt, jeg har ikke blitt pålagt å dokumentere noe som helst egentlig, å det koster heller ikke stort.. tror det kostert ca 1000kr i året jeg for det jeg har.


                mangler man kvitteringer på eldre utstyr holder det som regel med en prisbekreftelse fra en forhandler som har oversikt over den type utstyr fra den tiden. har ikke hatt noe problemer med det tidligere.

                Comment


                • #9
                  1000kr er ikke dumt.. Men kommer sikkert helt ann på hvem du prater med..
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by LLH View Post
                    hmm.. hvor mye måtte du betale ekstra hos gjensidige da?
                    Jeg valgte å glemme saken, men de snakket om et par hundre kroner. Så om noen stjeler felgene OG stereoen min blir jeg forbanna Om noen tar alt i bagasjerommet mitt så kommer jeg langt med de 10 000.

                    Merkelig at Gjensidige driver forskjellsbehandling synes jeg, menmen.
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #11
                      200kr.. hørest jevla bra ut det her, i og med at jeg betaler 12 lapper fra før liksom..



                      Originally posted by spade View Post
                      Merkelig at Gjensidige driver forskjellsbehandling synes jeg, menmen.
                      Litt off topic men.. En kamerat av meg spurte på forsikring til 1985/86 porshe 911.. På hamar kunne han få full på pakke til under 20 lapper.. På elverum, kunne han i alle fall ikke få det. han kunne kansje få det om det ble undersøkt opp mot høyere hold... og premien den var langt over 30lapper... så ja, det kommer helt ann på hvem man prater med..
                      Last edited by LLH; 23-07-2007, 23:12.
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment


                      • #12
                        litt rart egentlig for jeg har igjen spes kontaktperson der.. men jeg har alt jeg eier forsikret der, mulig det hjelper..

                        Comment


                        • #13
                          på mine biler har de krevd at jeg kommer og viser installasjonen for en spesiell gruppe her i kr.sand bevise at alt var proff installert og vanskelig å stjele.. i tilegg skulle de ta bilder av dette, og alle kvitteringer skulle vedlegges..

                          hadde gjensidige, og har nå If.. fått samme svar av begge..

                          Comment


                          • #14
                            Forskjellige priser og forskjellige krav selv i samme selskap kommer av beligenhet (staving?).

                            Vet f.eks. om en som skulle ha sin r6 forsikret, og fikk blankt nei om han forsatte og bo i oslo, men om han flyttet kunne de ordne forsikring.

                            Comment

                            Working...
                            X