Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har peil på data?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har peil på data?

    Jeg skal selge den stasjonære PC'en min nå, og er veldig usikker på hva den kan være verdt. Har hatt den i ca et år og betalte 11500.- for den ny. Her er litt specs:

    Intel Dual Core 6600@2.4 Ghz prosessorer

    2.00 GB Ram

    32-bit operativsystem

    Samsung SyncMaster 940n 19" skjerm

    Cooler Master kabinett

    LG supermulti DVD-brenner

    500 GB Harddisk

    Logitech mus og tastatur

    Creative SBS 380 høytalere m/sub

    Nvidia GeForce 8600 GT 256 MB skjermkort

    Leveres med Vista Home Premium

    Hva kan dette være verdt? Alt er helt strøkent og veldig lite brukt.

  • #2
    Den er ikke verdt mer enn 4000-5000. Skjermkortet ditt er ubrukelig på alt av de nye populære spillene som Crysis 2, Far Cry 2, Assasins Creed osv. Med det mener jeg at du ikke kan ha noe fet grafikk før det vil begynne å lagge

    Prosessoren er god, og harddisken er jo grei. 2GB Ram er litt lite, da man får 3GB Ram i en helt ny bærbar som koster 4 lapper. Oppgrader til 6 GB til. Det får du for rundt 800. Så skal du se du vil få solgt pcen for litt mer, men hvertfall mye kjappere enn om du bare ha 2 GB

    Jeg tviler sterkt på at kjøpere ønsker seg skerm, mus og tastatur og høyttalere, da de fleste som kjøper ny data, kjøper for å oppgradere, og gjerne har skjerm og tilhørende selv.

    Skjerm kan du godt få solgt med PCen siden det er 19" og ikke 17".

    Håper dette ga deg en pekepinn hvertfall. Er jo ikke verre enn at du legger den ut for f.eks. 6000 kroner, og heller setter ned prisen etter ei uke om du ikke har fått respons
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Takker for kjapt svar Det er notert. Tviler på jeg gidder å kjøpe mer ram før jeg selger. Det kan heller ny eier gjøre om han/hun har lyst.

      Comment


      • #4
        Tjah, satte sammen kjapt en maskin med alt du hadde lista på komplett, sånn ish..
        Og det kom på 7k, med skjerm, mus, tastatur og høytalere.. Uten vista dog, iogmed det koster produsenten ca nada å selge med.

        Så om du sikter for en 4k , så tror jeg du er mer på hva du faktisk kan få.

        En 1 år gammal pc har nesten mistet all verdi dessverre :/
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Den er god. Går jo an å legge den ut til 6 som han over her sa, og heller la det være en del prutemonn.. Jeg regnet med den var verdt ca 4 selv, alt over det anser jeg egentlig som bonus.

          Comment


          • #6
            Spørsmålet er da om noen gidder å ringe på den. Høres ut som en slags komplettpc det der, det er ingenting med den som er så supert lengre, så dessverre ville jeg antatt at 4 000 er en fair pris for denne..
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment


            • #7
              Sant nok det du sier. Må nok skrive at pris kan diskuteres i hvertfall. Blir nok til at jeg legger den ut for salg i morgen. Kjipt at utviklinga med pc'er går så fort. He he..

              Comment


              • #8
                Originally posted by TigerWho View Post
                Sant nok det du sier. Må nok skrive at pris kan diskuteres i hvertfall. Blir nok til at jeg legger den ut for salg i morgen. Kjipt at utviklinga med pc'er går så fort. He he..
                Enig der, i det du kjøper en PC så kan du dra av 70% av prisen med en gang >_<
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  He he.. Skulle fått dratt av de 70%'a FØR man betalte

                  Comment


                  • #10
                    Da kalles det å kjøpe brukt

                    Comment


                    • #11
                      Hvorfor montere i 6gb ram mener du, Henrik?

                      Tigerwho har Vista Home Premium, og selv om hovedkortet kan støtte mye mer, så kommer ikke mer enn 3.3gb til å vises i vistaen, med mindre man oppgraderer til vista 64bit operativsystem

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Han5y View Post
                        Hvorfor montere i 6gb ram mener du, Henrik?

                        Tigerwho har Vista Home Premium, og selv om hovedkortet kan støtte mye mer, så kommer ikke mer enn 3.3gb til å vises i vistaen, med mindre man oppgraderer til vista 64bit operativsystem
                        Helt riktig, men ser meget bra ut i en annonse, og tiltrekker flere kjøpere

                        Og om ny kjøper oppgraderer til 64bit, er det merkbart stor forskjell.

                        Man kan lese mye om dette på www.tomshardware.com
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment

                        Working...
                        X