Announcement

Collapse
No announcement yet.

50hz brum!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 50hz brum!

    Forslag til å bli kvitt dette?

    Jeg har ikke jorda kontakter @ all :/
    Mvh
    Rolf Try Nygård

  • #2
    50Hz bruum ja, kult, målt db'en eller?


    prøvd med skilleisolator da? selv om du ikke har jorda kontakter altså.

    Og regner med du har sjekka at alle signalkablene er 100%

    Comment


    • #3
      Edit:

      Signalkablene er ikke fine, det er evus..

      Men det er summing uten kabler i også.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        i see what you wrote epi!
        Og nai, det går fra ampen

        Kjører Coax -> DAC -> EC ampen -> preout-ting -> sub

        Men jeg skal teste noen andre kabler, og se om det hjelper litt.. Men irriterer meg med den bromminga som er uten kabler i også, om noen har noe forslag.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Oh noes!

          Er det kun i subben du har brum? Og det er "elektrisk" brum i elementet, ikke trafoen som brummer? Ingen nye komponenter eller koblinger som ble gjort rett før det inntraff?

          Comment


          • #6
            Originally posted by epifant View Post
            Oh noes!

            Er det kun i subben du har brum? Og det er "elektrisk" brum i elementet, ikke trafoen som brummer? Ingen nye komponenter eller koblinger som ble gjort rett før det inntraff?
            er en gammel sub, så nai, vært der siden jeg fikk den.
            Det som er gjort er å døtte ett SWS15 element.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Du har ikke tilfeldigvis en bærbar pc med lader på samme kurs? Det lager "Brumme" lyd

              Comment


              • #8
                Originally posted by Vinje View Post
                Du har ikke tilfeldigvis en bærbar pc med lader på samme kurs? Det lager "Brumme" lyd
                Jeg har så sabla mye elektronikk at du sku bare ant

                Men det går igjen egentlig hvor som helst i huset jeg kobler den, ikke prøvd på vaskerommet i en jorda kontakt ennå though.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  hvilken sub/merke/modell er dette? ingenting å si jordet kontakt eller ikke når det også brummer uten at andre signal kilder er tilkoblet... men det høres ut som du har såkalt rippel i rail spenninge, dette er den symetriske spenningen til utgangs transistorene. Mål med voltmeteren over kondenatorene i forhold til jord til høytaller utgangenmen, set multimeteren i AC område, da skal du ha mindre enn 0,5volt AC... men desto mindre er jo best. Forresten ganske typisk på innebygde bas forsterkere at power supplyene blir dårlig pga dårlig kjøling
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Acoustic Research ARS500 tar jeg ikke helt feil, som har fått ett SWS 15 element.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment

                    Working...
                    X