Announcement

Collapse
No announcement yet.

Privatbil på jobb.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Privatbil på jobb.

    Jobber som elektrikerlærling, og har da ikkje firmabil.. blir da "tvunget" til og bruke privatbilen.
    for min del er ikkje dette så stress da eg har en caddy, men med tanke på dei andre som kjører fet 5 seter osv. har arbeidsgiver lov til og tvinge oss til og bruke privatbil på jobb?

    vi får 3.5,- pr km. men det veier jo ikkje imot og ødelegge baksetet på en bil til 100.000,-

    eg er nok den lærlingen som først seier ifra når sjefen er urimelig, og eg sparer ikkje akkurat på kruttet..
    (les: han nekta oss ei stund og høre på radio på verkstedet, nå får vi lov. )
    Tor Even -
    Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
    Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
    The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

  • #2
    er det snakk om å bruke privatbil i arbeidstiden? at du må f.eks frakte ting og tang i privatbilen?

    Comment


    • #3
      jaaa....
      fylle med materiell og verktøy, bruke på jobb som ordinær arbeidsbil.
      Tor Even -
      Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
      Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
      The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

      Comment


      • #4
        er nok rimelig sikker på at man ikke kan tvinges til dette. hadde en nesten lik sak med arbeidsgiver når vi fikk oppdrag utenfor bedriften vi jobber for, der vi måtte bruke bil og i skittent arbeidstøy. jeg nektet å bruke min egen privatbil og mer var det ikke å si på det. jeg ble kjørt og hentet..hehe. så er nok rimelig sikker på at man ikke kan tvinges til det. hva om du ikke hadde hatt bil f.eks? permitert til du hadde kjøpt deg en? hehehe
        Last edited by pgoutlaw; 25-03-2009, 23:14.

        Comment


        • #5