Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skål !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skål!



    Den funka. *tvinne tommeltotter*
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • Wendelboe, Wilfa og Isomac blir nok en annen verden enn sur traktekaffe ja Fornøyd med Wilfa-kverna? Tenkte å føre opp en på ønskelista.

      Comment


      • Så gøy. Flere kaffihoder.
        Hva slags bønner brukes? Min "dagligdagse" favoritt er Lavazza, den de har på coop obs i kilos poser. Ellers er jo Kona bønner veldig godt da..




        Stadig prøve noe nytt



        Black gold. namnam.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • Originally posted by Legatia View Post

          Black gold. namnam.
          OM NOM NOM!

          Jeg sitter, as we speak, å smaker på espresso Malabar...
          Nytt for meg, trodde all espresso ble laget på Arabica!?

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • Malabar har jeg ikke testet. god?
            Kaffebønner er kaffebønner, å kalle noen for espresso bønner blir litt vagt. Men det som kalles "espresso" bønner er ofte en ganske dark roast. Men nå er noe sånt som 94% av kaffien som selges fra Arabica bønner, så noe annet er jo sjeldent i enhver sammenheng. Ihvertfall kona, er vel snakk om 1% eller noe sånt.
            Kona bønner fra hawaii er nok det beste jeg har testet, får det i hvilken som helst roast man ønsker.
            Det neste blir vel å teste Kopi Luwak
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • Greit jeg elsker god kaffe jeg og. Men Kopi Luwak kommer jeg nok aldri å prøve, uansett hvor godt renset det er.
              Mvh. Damir

              Comment


              • Såeh, hvor mye prosent er det i denne kaffiien av godsaker?
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • Går helt ypperlig å skåle med kaffe. Ser ikke noen paragraf for alkoholgehalt i førstepost

                  Comment


                  • Originally posted by epifant View Post
                    Wendelboe, Wilfa og Isomac blir nok en annen verden enn sur traktekaffe ja Fornøyd med Wilfa-kverna? Tenkte å føre opp en på ønskelista.
                    Wilfaen er knall, fra alt til Moccamaster, presskanne og aeropress. Til espresso maler den dessverre ikke fint og presist nok.

                    Har lyst på enten Rocky eller MDF, ser Legatia har har MDFen stående der
                    Men Legatia, det var skremmende mye kaffe du hadde der.. de blir jo gamle før du rekker å åpne posen?!

                    For de som er litt over middels interessert i kaffe: http://avforum.no/forum/produkt-pris...end-kaffe.html - en av de bedre kaffetrådene i norge.

                    Litt basic info fra en av Norges og verdens beste barista: http://timwendelboe.no/resources/cof...-in-norwegian/
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • Skåler med Lade gaards Pilsner.
                      Etterpå går jeg over til Bertelsen cognac
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • Jekket en Jacobsen Extra så Rolf kan få senket skuldrene

                        Comment


                        • Originally posted by ugn View Post
                          Wilfaen er knall, fra alt til Moccamaster, presskanne og aeropress. Til espresso maler den dessverre ikke fint og presist nok.

                          Har lyst på enten Rocky eller MDF, ser Legatia har har MDFen stående der
                          Men Legatia, det var skremmende mye kaffe du hadde der.. de blir jo gamle før du rekker å åpne posen?!

                          For de som er litt over middels interessert i kaffe: http://avforum.no/forum/produkt-pris...end-kaffe.html - en av de bedre kaffetrådene i norge.

                          Litt basic info fra en av Norges og verdens beste barista: http://timwendelboe.no/resources/cof...-in-norwegian/
                          Kvernern er jeg gullefornøyd med.
                          Masse kaffe ja, var nettop en tur i sverige. Så mye nytt og spennende til en fin pris så måtte dra med meg litt.
                          Legger bønnene i frysern, holder seg lenger da. Og så går det unna på kaffen her i huset.

                          Lade gaards pilsner er knallgod! Av alle produsenter så er det grans som står for den.
                          Her går det i juleøltesting. Ringnes og Sørlands juleøl. Gode begge to, ringnesen en tanke lys til å være juleøl. Sørlands juleøl var kanon! kan minne om en stout med litt brentpreg.
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                          Comment


                          • sitter å drikker vodka å spiller musikk skål til alle her :P
                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • Skåler til med Bacardi razz og gul julebrus.... Noe søtt faenskap som jeg fikk på slutten. Smaker faktisk greit, men det er utrolig søtt.
                              Mvh. Damir

                              Comment


                              • Døh, dere Ølhuer.

                                Jeg skal over dammen til neste Lørdag, og tenkte meg ned til Ålborg å sjåppe litt.

                                Noen som vet av noen gode ølbutikker der?
                                Mvh
                                Rolf Try Nygård

                                Comment

                                Working...
                                X