Announcement

Collapse
No announcement yet.

er det noe bra og bygge en tøft basskasse baki i en bmw e30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er det noe bra og bygge en tøft basskasse baki i en bmw e30?

    har lyst til og byge anleg baki bmwn min ,,, har subber og allt men synnes det ikke er noe fint som det står .... trenger litt hjelp med tips og sånt

    hadde tenkt til og sette en plate foran.. sånnt dat det ikke går ann og se sia på¨kassa. men er litt redd for og miste det trykke som er der nå .. eller gjør jeg det ikke ?? det er lukka kasse ..... ossen subber jeg har det er en re,audio.. forsterker en usamps marlin ..... men det er ikke akkurat noe stort som får byggd i bagarsjen da... hehe ... men takkar for alle svare
    Digital Designs. hertz .usamp .alpine
    bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

  • #2
    Du kan jo prøve å skjere hull i seteryggen og la elementene spille inn gjennom setene. Det er dette eller en båndpasskasse som fungerer best i sedan med mye stål i seterygg osv. Sjekk ut kassa som er i den oransje cosworth'en under prosjektforumet.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Har ikke peiling på de E nr fra bmw, men en i Horten har en 1996 316 som han har ett stk Fusion 1150 w rms monoblokk med 2 15" elementer baki. Dette spiller mot seteryggen, samt skjært ut hele stål ryggen.
      Resultat: Bygg heller om dørene og sett inn 2 8" elementer i 3 veis system.
      Bilen er totalt ubrukelig for å få trøkk i den.
      Eneste sjanse er bandpass opp i hattehylla.

      Comment


      • #4
        Går det å ha subbene i hatthyllen ?
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          ville ærlig ikke ha prøvd å satt subbene i hattehylla noe som er bærende på e30 hvis du ikke har lyst å sveise og kødde med nye feste da så klart hehe
          lag kassa slik at portene kommer opp i hattehylla slik at du får bassen inn i bilen.
          E30 er faktisk en vanskelig bil å få bass i der all bassen blir i bagasjen
          men det å lage noen rammer slik at du får lagd ting i glass fiber osv så kan du forme det som du vill men lyd messig i e30 så burde du nokk ha portene i hattehylla



          slik jeg selv har tenkt å gjøre om ikke særlig lenge

          send meg en pm har en del e30 bilstereo løsninger
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #6
            Jeg husker at brosjan hadde en E30 325i. Den hadde han 1stk MTX sub og en rockford forsterker. Det var en porta kasse med 1stk 4" rør opp fra kassa å rett opp ifra hatthylla. Det fungerte som bare F! Så det er ikke noe problem å lage et bra annlegg i en E30. Men ville prøvd båndbasskasse da. med 2 subber of 2stk 4" rør rett opp i hatthylla.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment

            Working...
            X