Announcement

Collapse
No announcement yet.

LIB Tour dB Drag Racing Tr.Heim 18.06.07

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LIB Tour dB Drag Racing Tr.Heim 18.06.07

    Halla! Da har jeg vært på dB drag i Tr.Heim på bilradiospesialisten, og sett og hørt masse biler og snakket med personer fra forumet. Det første jeg gledet meg til var jo å se, høre å snakke med Anders Fleischer og Civicen hans. Var også flere kjente biler og fjes til stede. Gatebil Taxien var også der, XC90'n med en GROM v8!!!! Men det som var det beste med hele dagen var å sitte i sjåførplassen i en Orange Civic Snakka også med Tor Steinar og BK-Audio fra forumet her, han kom bortover og ville lytte til bilen min, det gjorde også Anders. Anders mente også at mellomtonen var karnsje litt hard, så jeg må det litt justeringer til. Måtte også prøve meg på dB drag selv, og spillte første 132.1dB, 132.3dB og siste prøve ble det 132.9dB. Et greit resultat for å bruke 70w pr 12" Man skulle vite hva dette hadde steget med en Dual Mono Extreme på subbene.. Bilen er heller ikke bygget for dB drag, som de fleste her inne vet, men bygd for EMMA. Må bare får lagt til en liten ting: Endelig har jeg fått sett Civicen på nært hold, og fyyy flate for et gjennomført bygg!! Så stilrent og alt stemte, ble bare helt paff når jeg satte meg inn. Men begynnte å lure litt på hvor i alle fager justerer man tempraturen i denne bilen? "Her", sa Anders, klikk så åpna han et deksel, her har du både varme og kalde og alt tilbehør for hvilken temp i bilen du ville ha RÅTT!! Så kom musikken på, og gåshuden kom med en gang. Her hørte, til og med jeg, at her var det kvalitet i alle ledd. Han spillte på en bra lydnivå, og lyden var krystallklar. Litt senere satt han i annen cd med litt mer punch i, og han spillte opp skikkelig høyt, uten forvregninger, og frontsettet puncha skikkelig kult..Ikke rart stereoen i denne bilen har en veil pris på oppimot 150k Som musikk i mine ører! Vell...her kommer noen bilder fra dagen.

    Her er LIB Tour bussen, og H2'n til Tor Steinar Aamot:


    Gatebil Taxien ankom BRS:


    Bra med felger på denne bilen også:


    Brukbar dekkstr også spør du meg:


    Her er en Golf 2 som har "litt" stereo i seg, fikk ikke med meg resultatet desverre:


    Litt folk, kom mange flere senere på dagen:


    En BMW 5-serie med RF stereo, aner ikke hvilke komponenter det er, da RF bryr meg = 0:


    Her er da RAM'n som Kenneth og Anders bygde for denne sesongen, meget bra show car:


    Så kommer vi til gliset, den kjente Civicen til Fleischer:




    Min posisjon:


    Der kan dere se fotene til Anders lurer seg frem på bildet:




    Her har vi en Merce med Kenwood stereo, som jeg og en del andre personer mente, at den forstyrra ganske mye den dagen. Forstyrra folk for å høre hva Tor Steinar sa oppe på standen der han satte dagen lang å målte dB i biler. Stadig vekk noen som spurte meg om hva Tor Steinar d, pga Merce'n spillte "for høyt":


    Så har vi bilen som dro Blaupunkt SPL bilen på henger:



    For flere bilder, følg med på www.dbdragracing.no siden!
    Last edited by Tommen; 19-06-2007, 18:14.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Litt synd Mercen forstyrra. Men var veldig fin lyd i den syns jeg! Så etter min mening ganske lekkert ut også..

    Taxien var kul. Men hva skal man med anlegg og 30" skjerm i en slik bil?... Skal folk liksom lytte på musikk når man grisekjører på rudskogen?

    Ellers var jeg veldig imponert over Civicen og Ramen. Uttrolig gjennomført civic! Syns den var skrapa opp i dørkarmen..

    Comment


    • #3
      Originally posted by AndreasK View Post
      Litt synd Mercen forstyrra. Men var veldig fin lyd i den syns jeg! Så etter min mening ganske lekkert ut også..

      Taxien var kul. Men hva skal man med anlegg og 30" skjerm i en slik bil?... Skal folk liksom lytte på musikk når man grisekjører på rudskogen?

      Ellers var jeg veldig imponert over Civicen og Ramen. Uttrolig gjennomført civic! Syns den var skrapa opp i dørkarmen..
      Var jo mer eller mindre mer som en showbil det også, hadde jo komponentsett i bagagerommet for å spille musikk når bagageluka er åpen. Civicen var min største opplevelse den dagen Så du Opel'n da?
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #4
        Synes det var genialt med delt bakluke på den civicen

        Er den sterk nok til at man kan sitte å ta en kaffekopp på ?
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tommen View Post
          Var jo mer eller mindre mer som en showbil det også, hadde jo komponentsett i bagagerommet for å spille musikk når bagageluka er åpen. Civicen var min største opplevelse den dagen Så du Opel'n da?
          Var vell showbiler de fleste strengt tatt

          Så Opel'n ja.. Pen bil, men en fyr (deg?) satt oppi bagasjerommet , så fikk ikke sett mer enn diskant/mellomtonen forran

          Comment


          • #6
            Originally posted by AndreasK View Post
            Var vell showbiler de fleste strengt tatt

            Så Opel'n ja.. Pen bil, men en fyr (deg?) satt oppi bagasjerommet , så fikk ikke sett mer enn diskant/mellomtonen forran
            Entn meg eller kameraten min som var med..Jeg gikk med orange Hertz genser, jeg og 3 stk til
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #7
              Faan kom meg ikke ivei. Det er det mest irriterendes i år faktisk. Men det finnes jo flere annledinger. Kunne gjerne tenkt meg en prøve lytt i Opeln din og tommen. Men men, det blir vel en annen gang sikkert.

              En kompiss av meg var det, med e Volvo starsjonsvogn. 1stk 15" stroker og en 7501 fra dynabel.
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                Originally posted by A.R View Post
                Faan kom meg ikke ivei. Det er det mest irriterendes i år faktisk. Men det finnes jo flere annledinger. Kunne gjerne tenkt meg en prøve lytt i Opeln din og tommen. Men men, det blir vel en annen gang sikkert.

                En kompiss av meg var det, med e Volvo starsjonsvogn. 1stk 15" stroker og en 7501 fra dynabel.
                Plommerød 740/940?
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment

                Working...
                X