Announcement

Collapse
No announcement yet.

max db på eksosen på bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • max db på eksosen på bil?

    Hei...


    Noen her som vet hva max db på eksos på en bil er?

    Har en 99 mod 9-3 som jeg vurderer å gjøre noe med eksosen, vil at det skal bråke mer.

    Har vurdert strak rør men tror det blir litt for mye bråk og er vel ikke helt lovlig :P, noen som vet omtrent hvor mye lyden vil endre seg hvis jeg fjerner den ene lyddemperen og om det er lovlig?

    På forhånd takk
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

  • #2
    Nei vær så endelig snill da, dette forumet prøver vi å holde fritt for sånn vås.
    Prøv på bilforumet.no

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      okei, beklager så meget
      SQ Saab 9-3
      Team dynaBel

      Comment


      • #4
        Jeg tenkte akkurat det samme som Dag her. "Vil at det skal bråke mer"? Jaja... 10mm bor på drillen skulle vel fikse det? IKKE at jeg sier du burde gjøre det, for det er HARRY!
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          hehe, vil helst at bilen skal kunne komme ut av eu godkjenning med skilter på
          SQ Saab 9-3
          Team dynaBel

          Comment


          • #6
            Originally posted by Runek View Post
            hehe, vil helst at bilen skal kunne komme ut av eu godkjenning med skilter på


            Da må du ha et TUV godkjent anlegg!

            Comment


            • #7
              vet, men det er dyrt :P hehe
              SQ Saab 9-3
              Team dynaBel

              Comment


              • #8
                Mener å ha lest at det er maks 5db mere enn det som står i vognkortet, men skal ikke garantere det
                1989 Volvo 740 GL

                Comment


                • #9
                  Hm.. Enig med Dag og Tony. Harry-inntrykket fikk jeg også.

                  Men folkens, det er en ærlig sak å ville gjøre noe med bilen sin.. Og er man gira på bilstereo, så burde det ikke bannlyses å stille et spm på dette forumet.. Eller..?

                  Bare sånn til ettertanke.. Gaaanske mange av bilstereointeresserte her som gjøre noe med eksosen.. Tony og meg inkludert..


                  Min reaksjon der i mot er:

                  Hvis du er ute etter harry lyd -> klikk her
                  Hvis ikke.. har du to valg, slik jeg velger å se på det.
                  1. Er det for dyrt for deg, gi faen. PLEASE.
                  2. Kjøp og monter et TUV-godkjent effektanlegg og håp at det går gjennom EU-kontrollen. Gjør det ikke det, tar du problemet da. Spar så klart på det orginale anlegget, så kan du jo alltids bare montere dette før EU-kontrollen..
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Vel, på bilen min så sitter det supersprint catback, 2,25" rør fra catalysatoren og bakover som ender i 1 bakpotte. koster vel ca 8000kr nytt. litt dyp brumming på tomgang og litt brumming i 90km/t. I 120km/t er det knapt mulig og føre en samtale uten og skrike.. Med pedalen i golvet på 8000rpm er det helt jevlig :P

                    video av samme bil med ca samme oppsett:

                    http://www.youtube.com/watch?v=Wgqx-T7gVik

                    Kjøp deg noe av bra kvalitet i alle fall, ikke noe hjemme mekka med rør fra biltema.. Det mest fornuftige ville vel være og begynne forsiktig med kjøpe en ny bakre eksos potte fra f.eks remus, supersprint eller lignende. Har ikke noe greie på disse saab greiene så hva som er gangbart på den det vet jeg ikke.
                    Last edited by LLH; 22-01-2009, 11:13.
                    sound.vision.soul

                    Type R

                    Comment


                    • #11
                      Samme opplevelsen som LLH beskriver her, får jeg av mitt Laser. Det går også fra katalysatoren og ender opp i en bakpotte med to enderør. Sånn cirka alt over 3000 o/min bråker som pokker.. Men det har vel også litt å si med motoren.. hehe
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Hva som passerer PKK og ikke kommer vel strengt tatt an på kontrolløren... Integralen hadde hjemmemekka 3" rustfritt fra turboen, ingen kat og kun én liten demper bak. Det gurgla, freste og spytta som bare det (med litt høyt bensintrykk ble det ild også), og den passerte EU nå i høst...

                        Jeg har rakt midtrør og endedemper fra Ragazzon på Puntoen (1.2-liter), det høres slik ut. Jeg ville nok satset på å beholde originalanlegget og heller skifte mellom hver PKK om du er bekymra.

                        Comment


                        • #13
                          Takker for svar.
                          SQ Saab 9-3
                          Team dynaBel

                          Comment


                          • #14
                            Bare jeg som syns det er rart at man ikke får lov å diskutere større eksos, høll i potta eller hva en vil når det er under Off topic?
                            1993 BMW 318is coupe

                            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bjaa View Post
                              Bare jeg som syns det er rart at man ikke får lov å diskutere større eksos, høll i potta eller hva en vil når det er under Off topic?
                              Jeg har ikke sagt at det ikke er lov, men jeg synes det er så unødvendig.
                              Det kryr av andre fora der man helt sikkert kan få bedre svar.
                              Dette forumet heter "bilstereoforumet" og for å ikke bli som alle andre råneforum så sa jeg fra hva jeg mente.

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment

                              Working...
                              X