Announcement

Collapse
No announcement yet.

220v->110v omformer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 220v->110v omformer

    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en 220v->110v omformer?
    Må være jordet og klare relativt store watt verdier siden den skal brukes til å omforme strøm til Pulverlakkeringspistolen min.
    sigpic
    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

    Kna Bodø Gatebil

  • #2
    hvor mange ampere skal du trekke i 110v ?

    Comment


    • #3
      vet ikke men det skal brukes til pulverlakeringfspistol så det blir en del.
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • #4
        tilbake til denne: Det er store variasjoner i pris avhengig av hvor mye du trenger...

        Det står altså ikke merket på pistolen hvor mange watt eller ampere den trekker max??

        Comment


        • #5
          Jan-Arild:

          Hvis du skal ha tak i omformer fra 220v-->110v så MÅ du vite hvor mye den skal tåle. Vis du bruker for liten så vil du enten ikke få full effekt ut av pistolen, eller så vil du ødelegge omformeren. Kjøper du for stor, så blir det å koste deg mere enn hva det trenger å gjøre.

          Kan prøve å se hva jeg får tak i på jobb, men må da vite hvor mye den må klare å levere!
          Mvh Morten
          - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
          Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
          Bad Sound Kills Good Music!

          Comment


          • #6
            Også må den vel sikkert levere 110v 60Hz. det norske strømnettet er 50Hz.
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

            Comment


            • #7
              Står "115VAC 60HZ grounded outlet" på boksen, så det ikke før nå

              Tok kontakt med selger og fikk dette svaret: This gun uses 0.24 watt @ 120 VAC/60 Hz. It will operate on 50Hz.

              Litt usikker på hva det betyr, men da trenger jeg kansje ikke så kraftig omformer?
              sigpic
              /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

              Kna Bodø Gatebil

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jan Arild View Post
                Står "115VAC 60HZ grounded outlet" på boksen, så det ikke før nå

                Tok kontakt med selger og fikk dette svaret: This gun uses 0.24 watt @ 120 VAC/60 Hz. It will operate on 50Hz.

                Litt usikker på hva det betyr, men da trenger jeg kansje ikke så kraftig omformer?
                0.24 watt er ingenting. kan prøve å se hva jeg får tak i på jobb
                Mvh Morten
                - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                Bad Sound Kills Good Music!

                Comment


                • #9
                  Hadde vært flott isåfall
                  sigpic
                  /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

                  Kna Bodø Gatebil

                  Comment


                  • #10
                    Holdt nettop på å skrive en forklaringom hvordan du får ut 110V ut av kontaken du allerede har 220V i, men fant ut at det var like greit å fjerne den ettersom det innebærer litt modifikasjoner i sikringsskapet ditt som trenger fagkunnskap og hadde du hatt tiltrengt fagkunnskap hadde du vist om det selv. sorry for at jeg fjernet det.

                    kun for din egen sikkerhet...
                    TEAM RE-LOUD
                    http://www.teamreloud.com

                    Norwegian Champion 08

                    Comment


                    • #11
                      ja, det er jo en mulighet for bruk av jord/ 1 fas men er vel ikke helt heldig med tanke på eventuelle jordfeilbrytere, og ikke minst om tilfeldigvis energiverket har kontroll på linja e.l
                      Hadde en kaffetrakter for noen år siden som skapte mye hodebry :/

                      Comment

                      Working...
                      X