Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feil på anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feil på anlegg

    heisann!

    Etter MYE frem og tilbake så er det like før jeg hiver hele anlegget mitt ut av bilen.

    kan begynne med det første først.

    #Litt variendende turtallsstøy, kan komme når anlegget er av!! Faktisk, eller ikke, alt ettersom hva humøret er.

    #Når jeg skrur av anlegget så "slår" det i høytalerene.

    #Og det absolutt nyeste er at jeg kan spille det opp litt, så kutter 4 kanaleren min. Har to monoblokker og en firkanaler, så subbene slår fortsatt. Dette kan holde seg i noen sekunder så kommer det tilbake igjen.

    Etter dette siste problemet så har jeg rett og slett ikke hatt ork til å undersøke hva det kan vær. Tror ikke jeg hadde funnet noe heller.

    Er det noen her inne som kan hjelpe meg litt med dette? Skal egentlig spille DB drag til helgen, men det kommer ikke til å skje visst ikke det spiller.

    Legg meg gjerne til på msn: Nimax_@hotmail.com

  • #2
    Hm, sjekket jording ? Evt filt bort lakk der hvor jordingspunktet er ?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      endel av dette høres ut som dårlig jording ja.


      kanskje prøve å jorde spilleren bedre, evt trekke en ny kabel fra jordingen til spilleren og bak til jordingen til forsterkerene.
      eller så fungerer det ofte å jorde "kappen" (den ytterst ringen) på signalkablene direkte til chassiet på spilleren.

      sitter alle kontakter godt?

      nok strøm til forsterkerene dine?
      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

      Comment


      • #4
        Jordingen skal være meer enn god nok, vi har gått over alle kabler og filt bort eventuell lakk som kan ligge imellom minst to ganger. Vi har til og med jordet spilleren rett på forsterkeren. Ikke vet jeg hvorfor, men var instrukser fra Pioneer.

        Så alt det der har vi prøvd ut desverre.



        Ikke så enkelt akkurat, noen flere tips ute å går?

        Comment


        • #5
          Prøv en kabelbit fra ytterste lederen på signalkabelen til chassiet på spilleren også. Er chassiet på firsterkeren i kontakt med jord?
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            Har du ett eller fler forskjellige jordingspunkt?
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment

            Working...
            X