Announcement

Collapse
No announcement yet.

TV på PC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TV på PC

    Finnes noen DVB løsninger via USB mener jeg å ha sett!?
    Noen som vet hvordan det funker?
    Man må jo abbonere på kanaler og slikt vel?

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

  • #2
    Tror strengt talt jeg ikke har sett en spesifik leverandør av det. Har heller villet skaffet meg et (om du har Kabeltv) DVB-C tvkort med CAM mulighet og MPEG 4. For så å skaffe en CAM igjennom leverandøren din eller i alle fall et smartcard. Så ordner du en mediacenter pc istede for å knote med noe annet. Er jo strengt talt kun et par ting du trenger.

    -Et tv-kort med støtte for DVB-C helst med CAM mulighet.
    -Skjermkort som er klargjort for HDMI (du trenger strengt talt bare en DVI til HDMI adapter på de fleste kort)
    -Et operativsystem som har mediacenter mulighet. F.eks Linux = MythTV eller Windows= Windows Mediacenter der du can evt. editere med addons som er bedre å bruke.

    Vi har en slik maskin satt opp på jobb. Kosta oss tottalt 4300,- for alt vi trenger og da har vi HD kvalitet på signalet ut i fra pc`n. Det er et fulldigitalt system som er satt opp. Det som strengt talt koster er selve tv-kortet og evt. Blueray spiller. Vi satte i dette til test da.

    Det er i alle fall litt av det jeg vet. Om noen andre vet noe annet så sleng det med!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Greide oppsettet deres fullhd bilde ut uten noe som helst form for lagging pikoflex?

      Vet det har vært litt snakk rundt de tv kortene og CD/viasat, og trodde det igrunnen bare gikk å bruke kortene deres på ett fåtall tunere, da de som var godkjent av dem. Men det er kanskje ikke slik?
      1989 Volvo 740 GL

      Comment


      • #4
        Jeg arbeider selv i et firma som heter Elan IT men er på prosjektering på Loqal AS. Som er en lokal leverandør i Trondheim/malviksområdet. Og vi testa dette opp imot våres system, vi har et standalone system og har ikke noe felles leveranser med andre firma. Og vi kjører Betacrypt kryptering på systemet våres. Og med et oppsett med intel prosessor og ATI kort. ATI kortene ble valgt grunnet bildekvaliteten som de leverer i motsettning til nVidia.

        @Daruu: Ja vi fikk til det uten noe store problemer. Alt går som smurt hos oss. Så vidt jeg husker på slet vi litt med det. Men etter litt software oppdateringer og gjennomgang av forskjellige skjermdrivere så ble alt bra.
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          ATI kortene ble valgt grunnet bildekvaliteten som de leverer i motsettning til nVidia.
          Den der vil jeg gjerne se en begrunnelse på..
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Helt personlig så mener jeg ATI er bedre på bildekvalitet enn nVidia. Sikkert noen som har gjort en grundig test på dette, finner sikkert noe på guru3d eller noe. Men det ble konkludert med det til oss etter selv uttesting på diverse utstyr vi har ståendes at ATI ga best resultat. Har ikke noen grundig test eller lignende. Men slik vi så det så ble det faktisk bedre med ATI kort.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #7
              Power of the mind.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Power of the mind.
                Godt mulig!
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment

                Working...
                X