Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer Blu-ray

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer Blu-ray

    Hei!

    Kan noen forklare meg forskjellen på Pioneer BDP-LX71 og BDP-51FD bortsett fra designet?
    Jeg klarer ikke å finne noen klar forskjell...
    Noen som har erfaringer med noen av de, aller helst begge?
    Er det verdt 2000kr mer å kjøpe 71?
    Pioneer PRS

  • #2
    Mye bedre videokonverter i LX71.

    LX71
    Video signal D/A konverter (+)
    297MHz / 12-bit (High Definition)
    216MHz / 12-bit (Standard Definition)

    51FD
    Video signal D/A konverter (+)
    148.5MHz / 12-bit (High Definition)
    108MHz / 12-bit (Standard Definition)

    Men om du skal svi så mye på en spiller, hvorfor ikke handle PS3 ?
    Bluerayspilleren og videodekodinga på den har jo fått mye skryt om jeg ikke husker helt feil.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      off topic tips: kjøp PS3 NÅ, sony sparker 8000stk og skrur opp prisene..
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        Skal du kjøpe nå?

        Tar jo ikke lang tid mellom hver nye spiller kommer og jeg synes fremdeles spillerne er for treige. Spørs jo hvor tålmodig man er selvsagt
        Alpine
        Audison
        Hertz
        Soundstream

        Comment


        • #5
          Jeg syns de er latterlig dyre, det er eneste grunnen til at jeg ikke har en.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            kjøper nok ikke nå nei, har en konsoll under tv`n og jeg syntes egentlig den er for dyr som den er. men det er jo noen utgivelser som er verdt og ha den for, selv om det blir færre av de også . det fleste kommer til de fleste.. Et poeng at jeg fremdeles har gammeldags tv, den bør skiftes før jeg kjøper noe anna dill dall som skal under tv`n..
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Takker for svar!

              Originally posted by neptyr View Post
              Mye bedre videokonverter i LX71.
              Dette gjelder vel for analog bildeutgang, dvs component?
              Ved bruk av HDMI bør vel ikke dette ha betydning? Eller har det betydning for oppskalering av DVD?

              Originally posted by spade View Post
              Skal du kjøpe nå?

              Tar jo ikke lang tid mellom hver nye spiller kommer og jeg synes fremdeles spillerne er for treige. Spørs jo hvor tålmodig man er selvsagt
              Ja, har ventet lenge nok. Det er alltids noen som mener man skal vente og vente, for det kommer noe bedre og billigere. Jeg er enig i at man ikke skal hoppe på det første av ny teknologi som kommer, men på en annen side: Man kunne jo ha sett på VHS helt frem til i dag, så hadde man kunne fått en DVD spiller til 400kr nå som kostet 10000 for ti år siden. Men hvor mye bra film hadde man gått glipp av da?


              Originally posted by neptyr View Post
              Men om du skal svi så mye på en spiller, hvorfor ikke handle PS3 ?
              Bluerayspilleren og videodekodinga på den har jo fått mye skryt om jeg ikke husker helt feil.
              Jeg får BDP51 til ca samme pris som PS3 80GB. Spiller svært lite, så jeg er noe usikker på hvilken som har best oppskalering
              Pioneer PRS

              Comment


              • #8
                Originally posted by Chasin View Post
                Ja, har ventet lenge nok. Det er alltids noen som mener man skal vente og vente, for det kommer noe bedre og billigere. Jeg er enig i at man ikke skal hoppe på det første av ny teknologi som kommer, men på en annen side: Man kunne jo ha sett på VHS helt frem til i dag, så hadde man kunne fått en DVD spiller til 400kr nå som kostet 10000 for ti år siden. Men hvor mye bra film hadde man gått glipp av da?
                Ja ser den tankegangen. Synes ikke det er noe problem med tanke på pris nå, det er kun hastighet som irriterer meg grenseløst. LX70 var jo helt håpløst treig, men LX71 er bedre. Har dessverre ikke trykket på 51 så kan dessverre ikke komme med noe helt konkrek.

                Sony har fått til raske spillere nå, men jeg regner med at kun Pioneer er aktuelt for deg

                Lx71 vinner iallefall tester og får nesten kun pes fordi den er litt tregere enn mye annet. Så den er garantert et trygt kjøpt. Men det bør jo være mulig å få prøve begge hos Soundgarden.
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

                Comment

                Working...
                X