Announcement

Collapse
No announcement yet.

stor stereo amp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stor stereo amp?

    jeg vurderer å kjøpe meg ett par cerwin vega clsc 215. noen som veit hvor mye power disse trenger? eventuelt noen som har noen gromme gulvstående høytalere?. har sett litt på PATOS osv oxo. noen anbefalinger? mvh espen

  • #2
    Cerwin Vega's amp
    http://www.hifiklubben.no/produkter/...rker_svart.htm
    skal funke fint til disse..

    ellers er Klipsch RF83 en kongehøytaler. litt dyrere, men spiller mye renere og finere. men med 3x8" bass i vær spiller de grise høyt. 1,25" diskant som spiller silkerent og fint..
    klipsch pluss en varm forsterker er bra, denne kanskje:
    http://www.hifiklubben.no/produkter/..._pr_silver.htm

    er jo litt dyrere RF83, men lillebroren RF82 er jo en kandidat også..
    litt lettere og drive, så der er valget stort..
    klipsch har en høy følsomhet som gjør att du kan spille bra med en litt mindre forsterker. en rørforsterker passer bra til klipsch også btw.. har en link til en music angel som spiller veldig bra på RF82. rundt 4-5000 impotert fra kina. dem sender det som "gave" så du slipper en del avgifter

    klipsch er ofte sett på som en voksen Cerwin Vega. renere lyd, strammere bass.. kanskje mangler litt i bassen, men en sub extra gjør underverker.

    Comment


    • #3
      ikke noe svar på spøsmålet ditt, eneste jeg vet er at du er way off topic.. feil forum del
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        cls215 er en ren partyhøytaler. Til dem, burde du faktisk bruke effektblokka som heter kw a2.6 eller noe. Den største effektforsterkeren til CV.. 1 forsterker pr høytaler er ikke feil. Tro meg. Du kommer til å riste spikern ut av planken på husveggen..

        Utover det, så er den ikke dugende til noe særlig mer enn akkurat det. Det finnes mye annet som koster mye mindre penger som er mye mer morro og ikke minst bedre for lommeboka, samt at det høres sinn..... SINNSYKT mye bedre ut enn CV. Men for all del, cv er kult det.. Litt vel ungomdsaktig, men hei.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Originally posted by chin View Post
          cls215 er en ren partyhøytaler. Til dem, burde du faktisk bruke effektblokka som heter kw a2.6 eller noe. Den største effektforsterkeren til CV.. 1 forsterker pr høytaler er ikke feil. Tro meg. Du kommer til å riste spikern ut av planken på husveggen..

          Utover det, så er den ikke dugende til noe særlig mer enn akkurat det. Det finnes mye annet som koster mye mindre penger som er mye mer morro og ikke minst bedre for lommeboka, samt at det høres sinn..... SINNSYKT mye bedre ut enn CV. Men for all del, cv er kult det.. Litt vel ungomdsaktig, men hei.
          det var den forsterkeren jeg linka til

          men cv blir som en bilstereo som bare er til for og få så mye bass som mulig til en liten penge.. og med mindre man liker det så er kanskje et annet alternativ kanskje bedre

          Comment


          • #6
            Å gå fra 10 lapper som CLS 215 koster, til klipsch RF-83 sine 23-24k var da ett sinnsvakt hopp.

            Og jeg har ikke ennå sett noen som klarer å forsvare prisen på RF-83 vs RF-82, som er nesten samma speakeren, men til nesten 13-14000 billigere!
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Skulle jeg ha kjøpt meg en partyhøyttaler idag hadde det vært ett svært enkelt valg, denne Fantastisk billig for de høyttalerne og såvidt jeg vet fra en tidligere eier er de seriøst bygd med skikkelige element så dette er røverkjøp (bare basselementa koster det doble!! De får CLS215 til å se ut som en stativhøytaller og høres ut som en reiseradio i sammenligning

              Comment


              • #8
                Det bildet der viser bare hvor bra CW klarer og bygge kassene med tanke på str da. Høytalerene (clsc 215) er bygget slik at de ikke kunne vært mindre, men sammtidig er de svære. Om det er dobble 15" på bildet der så er det bare en stor kasse med likt antall og str basselementer. Str

                For all del, om du skal ha cw dobble 15" så kjøp fra den gamle classic serien. CLS 215". Disse har hakket bedre basselementer og de får ikke såkalte klakkelyder, som den nye serien gjør. Dog er de ikke like pene, men det har egentlig null betydning..
                Og bruk forsterkerne som er linket til.
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  Dette er vel ingen 15", men 18".
                  må spille noe helt vanvittig. Er vel type beyma eller noe sånt? husker ikke riktig.
                  Men jeg ville heller kosta på meg de høyttalerne enn noe cv høyttalere xD

                  Størrelse på kasse er jo kun for og passe elementa da
                  Mvh Even S. Jensen
                  Tlf 41091189
                  Digital Designs, nothing is even close!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Oekern View Post
                    Det bildet der viser bare hvor bra CW klarer og bygge kassene med tanke på str da. Høytalerene (clsc 215) er bygget slik at de ikke kunne vært mindre, men sammtidig er de svære. Om det er dobble 15" på bildet der så er det bare en stor kasse med likt antall og str basselementer. Str
                    Første gang jeg har hørt noen si at CV bygger bra kasser Eneste kassen CV har hatt som er OK i mine øyne er 1215 kassene og den er det Dali som har bygd for de Og at kassen er stor har jo kun å gjør med at elementene fungerer bedre i stor kasse... Og rent konstruksmessig er jo Beyma elementene også totalt overlegne CV elementene! Og tror du høytallerne på finn bare er noen simple element satt i en stor kasse tar du helt feil, sitat fra han som bygde de i 2001:

                    Kabinettene er bygget i 22mm MDF plater med dobbel front og dobbel skillevegg mellom kamrene (hver bass sitter i eget bassreflexkammer med hver sin port på baksiden, samme tuningfrekvens). Innvendig i kabinettene er det 5 x 5 cm kraftige avstivningslister i horisontale rammer for ca. hver 20 cm i i hele høyden. Elementene er av merket Beyma og er av meget høy kvalitet. Bestykningen er 2 x 18" bass, 2 x 8" mellomtone og 1 x 1" "bullet tweeter". Høyttalerne har biwiring (gullterminaler som tar opptil 30mm2 kabel) og Flatline high-end kabler internt. Det finnes et treveis delefilter i 3 deler per kabinett, men på bassene har jeg koblet ut det passive filteret og bruker et aktivt delefilter i stedet. Bare bassene alene har en følsomhet på 104db / 1w / 1m per kabinett, og tåler nærmest "ubegrenset" med effekt (hvis man kjører singel wiring øker følsomheten flere db). Tror ikke 2KW over kortere perioder er noe problem så lenge effekten er ren og ikke forvrengt. At disse høyttalerne kan spille ekstremt høyt og med ekstrem bass er vel ingen overraskelse, men de spiller også overraskende bra, spesielt med tanke på bestykningen og størrelsen. Høyttalerne står forresten i et rom på ca. 16m2, og døren i rommet klaprer meget kraftig (og synlig) i dørkarmen ved musikk med mye bass og basstester (jeg bruker da hørselvern, ellers hadde jeg vært døv). Rommet har betong gulv, tak og vegger... "De som tror Cerwin Vega 1515 eller CLSC-215 kan spille høyt og har kraftig bass har gått glipp av noe..."
                    Last edited by baldrick; 05-12-2008, 12:13.

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, jammen da er det jo greit. For mitt øye så det veldig hjemmelaga ut.
                      Jeg syntes ikke kassene til 215 høytalerene er så dårlige. Bra stiva opp og fin dempefunksjon i selve kassa.
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        CSL 215 er spinkle greier til å huse 2x15" spør du meg.

                        Og Bladrick, avsnitt erru grei
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by neptyr View Post
                          CSL 215 er spinkle greier til å huse 2x15" spør du meg.

                          Og Bladrick, avsnitt erru grei
                          Jeg bare quotet tidligere eier så brydde meg ikke om å lage avsnitt for han

                          Comment


                          • #14
                            ikke kjøpt CLS da de sliter med klakkelyder og låter faktisk dårligere synes nå jeg da prøv å få tak i noen clsc-215 den gammle classic serien
                            men skulle jeg kjøpt noe nytt Cerwin Vega hadde jeg kjøpt meg VE-15 uten tvil


                            to bilder av mine clsc-215 for lenge sia






                            står faktisk noen gammle dali mk2 høyttalere bak der men de blei borte gitt haha!
                            Last edited by titus41; 08-12-2008, 16:14.
                            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                            Comment


                            • #15
                              Siden det var snakk om Cerwin Vega her føler jeg bare for å legge ut noen bilder fra mitt gammle cv sammling haha







                              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                              Comment

                              Working...
                              X