Announcement

Collapse
No announcement yet.

1992 Audi 100 2.3 L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1992 Audi 100 2.3 L

    Hei.
    Skal etter vært handle meg førstebil og bygge stereo i! Ville vært kult om jeg fikk litt ideer av dere om hvordan jeg kan bygge osv
    Er bare 15 enda så når prosjekte kommer så kommer ikke allt av deler på en gang,men skal prøve Driver til dags med Hifi hjemme så kan om utstyr og merker som er bra

    Har sett en del på Opel Vectra,Toyota Corolla XLI og Golf.Er dette bra biler å bygge anlegg i ?
    Er nybegyner så beklager om tråden er litt snodi

    Mvh PainMaster
    Last edited by PainMaster; 14-10-2008, 15:07.

  • #2
    Originally posted by PainMaster View Post
    Er Audi 100 og 200 så og si samme å bygge anlegg i ? har sett litt på Audi 100,men er usikker på hvordan disse er å bygge stereo i.

    mvh PainMaster.
    Hei.

    Svarer deg i tråden din, jeg.

    Ja, omtrent. Den 100 du ser på er vel modellen nyere? men om jeg ikke tar helt feil, så er den basert på samme platform, så har den forhøyningen innerst i bagasjerommet, skiposehullet i seteryggen bak, men hvordan det er foran i dørene er jeg ikke sikker på. Om det er noe egen dedikert plass til høytalere foran og i dashen. Ville tro det er mye av det samme, så da er det 4" i dashbordet men dørene er jeg usikker på.
    Ta å hør under Audi på bilforumet, evt se noen bilder av interiør på disse.. C4 er vel betegnelsen på den typen 100 mener jeg..

    Det er nok fullt mulig å bygge anlegg i dem, jeg fikk det til, til slutt.. Hehe. Men må bare velge rette komponenter Men sjekk ut om det er noe høytalerplass i døra, det var den desidert største utfordringen, for jeg hadde ingen plass overhodet til høytalere der..
    mvh
    Terje

    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

    Comment


    • #3
      Ok
      Har en kompis som hadde en audi 100,men fikk aldri noe spec bass i den..

      Står litt mellom audi,opel,bmw og toyota som første bil til meg så må liksom høre meg rundt siden jeg har lyst på en bil som jeg kan utnytte en del på stereo ;D

      Comment


      • #4
        Jeg hadde en Toyota Corolla, 1996 sedan. De er veldig veldig lette å bygge bilstereo i, for der er det god plass til 6.5" i dørene foran b.la. Mye plass i hattehylla også, samt et veldig romslig bagasjerom! Men siden bilen er laget av sølvpapir stort sett, så krever de noe demping. hehe.


        Men har du lyst på Audi, så er det ikke største utfordringen ved å montere anlegg i dem heller, spørs jo hvor fingernem du er, og hva slags lyd du vil ha, da. Men alt er mulig!
        Last edited by terion; 14-10-2008, 07:10.
        mvh
        Terje

        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

        Comment


        • #5
          Det var en veldig pen bil!
          Tja,Audi er ikke første prioriterte bilen jeg har lyst på siden den har den stålveggen (viss jeg ikke tar feil?),men har sett en del på opel vectra,siden disse kan bli tøffe,og hørt de med godt anlegg og spiller godt i disse.Noen som har erfaring med disse ?:P

          Comment


          • #6
            Yeah

            Det med veggen bak seteryggen er ikke så veldig stor problem, er jo fler måter å bygge bass på baki der, kan jo velge noe elementer som kan stå bakover, med port opp hattehylla, det er en mulighet, eller inn det skipose-hullet, slik som jeg har.
            Som nevnt, i min Audi, var det største problemet å få plass til elementer i dørene foran.
            mvh
            Terje

            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

            Comment


            • #7
              kan jo velge noe elementer som kan stå bakover, med port opp hattehylla
              Så du skal porte i ett annet rom enn der sub'n spiller?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Så du skal porte i ett annet rom enn der sub'n spiller?
                Funker ikke det noe serlig godt?
                Bare sett folk har gjort det, og vært fornøyd, men om det er en grunn for at ting kan gå galt, tar jeg selvkritikk da jeg ikke vet dette sikkert.
                mvh
                Terje

                Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                Comment


                • #9
                  Da er hele grunnen med portene vekke...

                  Eneste er om du lager båndpass med porten inn i kupeen.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by neptyr View Post
                    Da er hele grunnen med portene vekke...

                    Eneste er om du lager båndpass med porten inn i kupeen.
                    Er mye mulig det er det jeg har fått med meg, men kopla ting feil
                    mvh
                    Terje

                    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                    Comment


                    • #11
                      Når det kommer til porting så er jeg ikke helt 100 på slikt,har aldri jobbet noe stort med bilstereo,men vært med brosjan og sett litt på da han drev med det før!
                      Endret trådens navn og slikt da jeg tror det passer best at jeg får råd,ideer og slikt siden jeg skal prøve å handle førstebil snart!

                      Comment


                      • #12
                        Har tenkt veldi på Opel Vectra,noen som har forslag til hvordan man kan bygge anlegg i disse ?

                        Comment


                        • #13
                          en slik en http://www.finn.no/finn/car/object?f...6&WT.svl=Bilde

                          Comment


                          • #14
                            ingen forslag ?:P

                            Comment


                            • #15
                              Har personlig ingen forhold til Opel, annet enn at de ruster noe sinnsvakt. Lydmessig bør ikke den være så vanskelig å få montert lyd i, men jeg vet jo ikke hvordan det er med plass i dører/dash og bagasjerom på den.
                              Vil du bruke mer penger på musikk, og mindre på bilen, så ville jeg sett meg etter en japsebil, erfaringsmessig trenger man skru veldig lite på dem = mer tid og peng på musikk og andre ting.
                              Corollaen jeg hadde f.eks ligger godt under 40-50k, får dem nede rundt 20k. De er det veldig lite som går galt på. Min var en 96-modell uten rust ennå i 2008
                              Med litt senk og 17" felger på dem, så blir Corollaen ganske tøff og. Med 1.3litern kjørte jeg fra Nøtterøy til Trondheim sentrum på en tank, det er 40 liter det!! To personer i bilen!
                              Men, nok skryt av Toyota, det er nitriste biler, direkte kjedelig å kjøre, man får ingenting ekstra ved dem.
                              Derfor kjører jeg Audi, men nå er jeg litt fanatiker over de gode gamle Audiene og da..
                              mvh
                              Terje

                              Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                              Comment

                              Working...
                              X