Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaffi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaffi!

    Så.. Hva slags kaffi drikker folket?

    Nå sitter jeg her og drikker helt nykvernet löfbergs lila, den var overraskende god. Til tross for at det står espresso på posen (som jeg ikke så før jeg kom hjem)...
    Ellers er min favoritt Blue mountain coffe fra jamaica (kona bønner, litt dyr å drikke hver dag).
    Nr2. går til blå java tror jeg, men den löfbergen er jammen ikke langt unna! kosta ikke galt heller, 46 kroner tror jeg for 500g på coop obs Men må kvernes selv da.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    Min favoritt er helt klart Italiensk espresso, men det er jo ikke det man pimper dagen lang.
    Drakk en gang en kopp Kenyansk kaffe, svinedyr, men verdt hver krone.
    Jeg maler kaffen selv hjemme og da går det mest i lysbrent fransk espresso, maler den til korning som passer til pressekanne.
    Ellers er jeg enig med deg om Löfbergs lilla, den er virkelig god.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Kenyansk kaffe, det har jeg ikke prøvd. Hva slags bønner brukes? Arabica, rustica eller kona?
      Presskanne fikk jeg dårlige assosiasjoner med, etter jeg fikk smake noe gevalia presskanne piss.. Den var bitter og fæl den.
      Vanlig löfbergs lila smaker dog ganske annerledes enn den jeg har nå (italian roast, espresso bønner). Synes den vanlige er god den å, men den er litt mer smørsmak i, enn denne. Mangler også litt bitt, og finish.

      Blue mountain kaffi'n anbefaler jeg å prøve. Ebay er fint sted å lete. Koster dog ca 10 ganger så mye som den löfbergen..
      Last edited by Legatia; 12-10-2008, 13:05.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Hmmm....føler meg litt kjip i forhold til dere.

        Privat så blir det Friele eller Evergood. På jobb har vi Cafe Bar automat, den kaffen er ikke noe særlig. men alt går ned.
        Mvh Morten
        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
        Bad Sound Kills Good Music!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dag Johansen View Post
          Min favoritt er helt klart Italiensk espresso, men det er jo ikke det man pimper dagen lang.
          Drakk en gang en kopp Kenyansk kaffe, svinedyr, men verdt hver krone.
          Jeg maler kaffen selv hjemme og da går det mest i lysbrent fransk espresso, maler den til korning som passer til pressekanne.
          Ellers er jeg enig med deg om Löfbergs lilla, den er virkelig god.

          Mvh
          Dag Johansen
          Har selv prøvd endel kaffe fra Italia, bønner da selvfølgelig. Er vanskelig å få tak i en mild god kaffe, Espresso blir for sterkt. Har prøvd sikkert 9-10 forskjellige sorter det siste året, og havnet tilslutt på Friele kaffebønner !(?)

          Måtte bare gi meg for overmakta da samboeren nekter for annet enn gul COOP og slikt, folk er vanskelig å forandre.

          Hvilken lysbrent fransk er det du har prøvd?

          Geir.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Morty00 View Post
            Hmmm....føler meg litt kjip i forhold til dere.

            Privat så blir det Friele eller Evergood. På jobb har vi Cafe Bar automat, den kaffen er ikke noe særlig. men alt går ned.
            nå ble jeg stresset her Ikke så mye kaffe det går hjemme, men bøtter i oss på jobb da. Går i Friele eller evergood, har testet mills, men fytti
            Har hatt friele automat og cafe bar, men kundene ville jo faen ikke gå igjen (selgerne brukte lunch rommet vårt som kontor med trådløst nett osv, haha)

            Når vi jobber 10-14 timers dager som det somregel blir går det med noen mugger ihvertfall, så hender vi fyrer opp litt fersk kvernet innimellom

            Comment


            • #7
              Originally posted by gbraen View Post
              Har selv prøvd endel kaffe fra Italia, bønner da selvfølgelig. Er vanskelig å få tak i en mild god kaffe, Espresso blir for sterkt. Har prøvd sikkert 9-10 forskjellige sorter det siste året, og havnet tilslutt på Friele kaffebønner !(?)

              Måtte bare gi meg for overmakta da samboeren nekter for annet enn gul COOP og slikt, folk er vanskelig å forandre.

              Hvilken lysbrent fransk er det du har prøvd?

              Geir.
              Jeg husker ikke fabrikatet, men det er fra stativet for selvkverning på Meny.
              Jeg er en veldig tilhenger av mørke sorter, men i pressekanna kan jeg dosere så det blir en ikke så sterk, men alikevel litt smakfull kaffe.

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                Burde starte kaffe klubb dere ! høhøøø

                Her går´e i vanlig svart kaffe. Enkelt og greit. Forutenom dette er Irish Coffee også en GOD slager : )
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  her går det i friele instant. og nescafe double mocca når jeg skal kose meg litt.
                  www.mitsubishi-klubben.no

                  Comment


                  • #10
                    Friele frokost kaffe på Trakter.
                    Bor på hybel, så skal ikke være mer avansert enn som så
                    sigpic
                    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

                    Kna Bodø Gatebil

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jan Arild View Post
                      Friele frokost kaffe på Trakter.
                      Bor på hybel, så skal ikke være mer avansert enn som så
                      Jeg bor å på hybel
                      Forøvrig går det i sagmugg-kaffe i dag. (vanlig posekaffi.. hehe)
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Coop type GUL =)
                        Funke fjell ! =D
                        Blande me no gått så bli d saker d =D
                        Mvh Even S. Jensen
                        Tlf 41091189
                        Digital Designs, nothing is even close!

                        Comment


                        • #13
                          Drekker ikke kaffi..... smaker skvip...
                          Mvh
                          Lars Engen

                          Comment


                          • #14
                            Må vel henge meg på den Engen, kaffe er søppel

                            Varm sjokolade derimot! nam nam

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Engen Audio View Post
                              Drekker ikke kaffi..... smaker skvip...
                              stemmer, menes å huske det. haha Det smaker ikke direkte godt, men får litt koffein trang etter en stunds bruk. Vanedannende??

                              Comment

                              Working...
                              X