Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gla i å vaske bil??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gla i å vaske bil??

    noen andre her inne som er gla i å holde bilene sine strøkne?

    leste i VG at 1 av 5 bruker zalo til å vaske bilen med

    hvilke produkter bruker dere?

    bruker selv Autoglym og etter å ha polert og vokset tidligere i vår, trenger jeg nå bare å skylle over bilen med kaldt vann og tørke den med mikrofiber klut..
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

  • #2
    Jeg hater å vaske bilen, så nå har jeg fått teflonbehandling på den, så får vi se hvor mye lettere det blir å holde den ren. Zalo er fyfy å vaske bilen med om man kun har brukt vanlig polish, men det var vist helt fint å bruke det på lakkonservering sa mannen som gjorde jobben.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Jeg drar på statoil å vasker den der... bare putter på penger, og bruker sånn høytrykkgreier der funker mer enn bra nok da er den vaska for 40kroner

      Comment


      • #4
        Er imponert over bilshampooen til Biltema...
        Dama har en bil med vanskelig farge og er veldig var på hva slags kjemikalier man bruker..
        Brukte skumlegger på høytrykkspyler, la på og spyla av. Strøkent!

        Comment


        • #5
          Tror det blir brukt de svampene fra statoil med ferdig shampo/såpe i. De der 4pk som det står 5 for 4 på
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Liker ikke å vaske bilen jeg heller,så jeg lar dama gjøre det
            Attached Files
            Mvh,

            Gunnar

            Comment


            • #7

              -Hage slange!!
              -Turtle wax nano tech shampo
              -Turtle wax Bilsvamp UTEN såpe
              -Turtle wax Alloy wheel clean kit
              -Turtle wax Extreme Black tire
              -En Grov microfiber klut Innvendig+ vinduer ute og inne.
              -En fin microfiber klut til og tørke av vinduene med.
              -En enda finere microfiberklut til og tørke bilen med.. denne sitter ikke på fingrene som en vanlig klut og riper heller ikke.. men det gjør jo ikke microfiber uansettt så lenge den er våt, Men syntes den grove virker litt voldsom til og bruke på lakk..
              - Lengre utpå sommeren når fluene gjør sitt inntog er det Turtle wax insect remover som tar vekk det slakte avfallet.. hehe

              ellers polerer jeg med Turtle wax Platinum Ultra Gloss Liquid wax
              Last edited by LLH; 25-05-2007, 23:15.
              sound.vision.soul

              Type R

              Comment


              • #8
                Jeg bruker Turtle Wax, og er kjempefornøyd med det!

                Comment


                • #9
                  Turtle wax Extreme Black tire... hvordan er den.. blir dekkene blanke eller bare svarte? har prøvd noen forskjellige og synes dekkene blir FOR blanke.

                  på fluer bruker jeg Autoglym Intensive Tar Remover. den er helt sjef. tar asfalt flekker, limrester, gammel polish på lister og gjør chrome felger heeelt shiny..

                  rart at ikke fler er gla i å vaske bil.. synes det er terapi å ha en strøken bil
                  96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                  Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                  tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                  Comment


                  • #10
                    skal vaske bilen senere jeg.. kan ta et par bilder da. Må bare få inn RCa kabel og seter igjen .. hehe
                    sound.vision.soul

                    Type R

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by InstallBay View Post
                      Jeg hater å vaske bilen, så nå har jeg fått teflonbehandling på den, så får vi se hvor mye lettere det blir å holde den ren. Zalo er fyfy å vaske bilen med om man kun har brukt vanlig polish, men det var vist helt fint å bruke det på lakkonservering sa mannen som gjorde jobben.
                      Hvor mye måtte du ut med for teflonbehandlingen? Og hvilken type/merke var det? Jeg spør ettersom jeg har vurdert dette selv.

                      Jeg har vært litt skeptisk til teflonbehandling siden jeg snakket med en lakkerer om det, han sa det ble en voldsom jobb når bilen skulle lakkeres. Nå er det vel ikke så ofte man hellakerer en bil da

                      Jeg foretrekker å vaske bilen for hånd, men i vinterhalvåret blir det Statoil innendørs selvvask. Å stå og gnikke på bilen 2-3 ganger i uka blir for slitsomt!

                      Last edited by vivaro; 28-05-2007, 14:05. Reason: Lagt til bilde
                      Mvh,

                      Gunnar

                      Comment


                      • #12
                        vinters tid er det hydro texaco/statoil på meg og. selvask, forutsetningen da er at det er varmere enn 5-..
                        sound.vision.soul

                        Type R

                        Comment


                        • #13
                          Her er min bil etter vask, en måned etter den ble polert og vannet preller fortsatt av som om den var nypolert.
                          Produktene jeg brukte var:
                          Meguiars nxt wash
                          Meguiars miror glaze hand polish #81
                          Meguiars nxt paste wax
                          +litt andre produkter.

                          Nok snakk, her er bilder


                          Prosjekt SQ Audi A3

                          Comment


                          • #14



                            Her har jeg brukt den turtle tire shine guffa..
                            sound.vision.soul

                            Type R

                            Comment


                            • #15
                              Hvorfor skal man på død å liv ha såpe da? Selv bruker jeg bare vannslange med kost og en gjennomgang med svamp og varmt vann, før jeg tilslutt spyler av. Polerer bilene (familiens biler) et par gang i året. Lakken på bilene har holdt seg kjempefin i mange år.
                              Last edited by AndreasK; 03-06-2007, 02:54.

                              Comment

                              Working...
                              X