Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treg Postgang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treg Postgang

    Har også denne gang bestilt meg deler fra utlandet.
    Som vanlig betaler man for exspress.
    Pakken tok 2 dager til norge,noe som er helt innenfor målene

    MEN hva skjer så,jo posten bruker da 11 dager på å fortolle og 3 dager på å legge hentelapp i feil/naboens postkasse

    I tilegg så står det "forsøkt levert,adresaten ikke hjemme" hentes på lokalt kontor da dagen etter.Og jeg var selfølgelig hjemme.Kan legge til at det er veldig tilfeldig om pakkene blir levert på døra eller ikke,av posten.
    Dette blir da 17 dager totalt.

    så hva er ekspress?

    har fått pakker på døra etter 3 dager fra usa når TNT har hatt ansvaret for sendingen(privat selskap)

    max iriterende
    Last edited by 2fastgt4; 17-07-2008, 13:02.

  • #2
    Bestillte eksospotte til bilen min fra England. Tok vel cirka to dager før den kom til Gardermoen. Nå har den stått der i en uke uten at en DRITT skjer! Er det fordi alle tollere skal gå igjennom alle pakker, eller hva skjer? Kan ikke ha det sånn.

    Heretter sender jeg varer til min Svenske-boende kollega, så kan han ta med over grensa for meg hmmm...
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Ja, pakker kommer erfaringsmessig mye fortere frem med private selskaper som DHL, Fed-ex osv.
      Tollerne har _mange_ kaffipauser tror jeg........
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Hehe, sikkert konkuransetilsynet sitt gråsone påfunn..
        For at private selskaper skal kunne ha konkurranse mot statlige postorgan så må vanlig post bli liggende ekstra lenge i tollen.

        Dere må heller ikke glemme at de er alle ute etter å ta oss.. Det er en grufull verden der ute..

        Men fra spøk til pumpehagle, da er jo leksen lært? Send bare med TNT, DHL etc. fra nå av..
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Word Up..........

          Comment


          • #6
            Nå er det ikke alltid man kan velge transportør heller, så da er man lissom like langt
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Bildeler sjekkes ekstra da det ofte har vært tilfeller av litt annet enn bildeler oppi pakka.. før gled bildeler stort sett rett imellom på samme måte som elektronikk o.l.

              Comment


              • #8
                det som også er idiotisk, er tingene som gjerne må fortolles. jeg bestilte noen bakre kanalskjørt og et lysrør til instrumentpanelet mitt på en 20 cm og kansje 0.5cm diameter.

                kanalskjørtene gikk rett igjennom uten noe og det pitte lille lysrøret måtte jeg f*** meg bertale 60 kr i toll på
                www.mitsubishi-klubben.no

                Comment


                • #9
                  Kan jo ha noe med sommerferien som løper nå....

                  Men selv så har jeg erfaring fra begge sider. Deler til gsx-r`n tok 3-4 dager, mens noe klær tok 2 1/2 uke.
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #10
                    bare spør Engen.. jeg sendte han ei pakke som ble videresendt 2 andre steder før posten greide å få den riktig.

                    pakken bestod av 2 kolli der den ene kom frem med en gang,mens den andre fikk sett både "vestlandet og nord" før den kom frem

                    Comment

                    Working...
                    X