Announcement

Collapse
No announcement yet.

sammenligninger av utstyr og priser. Og div tullprat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sammenligninger av utstyr og priser. Og div tullprat...

    Nå opprettet jeg en tråd hvor folk kan sammenligne utstyr og priser...
    Så fra nå av kan vi holde prosjektråden(e) (min) fri for sånt...
    Last edited by re-load; 05-06-2008, 03:00.
    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

  • #2
    lyd i bilen?

    http://lydibilen.com/product_info.ph...4858217edc8240
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Nei dæven, lever dem der ennå?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        http://www.autobilstereo.no/product_...oducts_id=1546

        http://www.autobilstereo.no/product_...roducts_id=958

        http://www.bilforumet.no/kjopsalg/sh...t=6919&cat=764

        alle disse ligner jo,men det er stoore prisforskjeller...

        Comment


        • #5
          disse du viser til halseth er jo en mye brukt kurv, vet ikke hvorfor akkurat denne kurven har vært populær hos mange, men det er jo en annen sak, dynabel hadde vel også en som brukte den kurven, samme har Focus Acoustics nå..
          Det som varierer endel er når kurven kom, noen har litt bedre kjøling osv enn andre, hvilken magnet som er brukt og selvfølgelig innmaten, membran, spider, spole osv.

          Focus Acoustics har også samme kurv som SPL dynamics har på en av sine subber, men innmaten er heller ikke lik der.

          Så går nok litt på at de forskjellige "produsenten" setter sammen litt selv, sånn kurv, sånn innmat osv osv.

          Comment


          • #6
            Så elemental designs får sakene sine fra kina de og ja, de har solgt en lignende monoblokk som den fra hop audio tidligere,mn de hadde bare en par stykker som de solgte. Man ser også at den har samme chassi som Nine.5'en...




            sigpic

            Comment


            • #7
              Den fabrikken som lager DY98 serien til dynaBel lager også endel elementer for SPL Dynamics, Emphaser og flere andre mer eller mindre kjente merker.

              Er svært få kommersielle bilstereomerker som utvikler sine egene ting lenger, dessverre.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay View Post
                Den fabrikken som lager DY98 serien til dynaBel lager også endel elementer for SPL Dynamics, Emphaser og flere andre mer eller mindre kjente merker.

                Er svært få kommersielle bilstereomerker som utvikler sine egene ting lenger, dessverre.
                Hmm litt synd det som du sier men mye av utviklingen foregår vel på kontoret til merket mens den blir bygd på Zenon sin fabrikk.. men nå er det vel kanskje ikke mye utvikling det er snakk om, det er vel kanskje bare å sende en mail hvor du oppgir effekt og ønskede farger og evt. logo så får du en palle i posten 6 uker etterpå


                Hertz/Audison er jo litt spesielt da de både utvikler og produserer i Italia såvidt jeg vet? Det er på en måte skremmende da alt jeg har vært borti av italienske produkter oser dårlig kvalitet, men Audison SRx ampene mine virker jo bra de selv om de er litt "plastikk"

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pappa View Post
                  Hmm litt synd det som du sier men mye av utviklingen foregår vel på kontoret til merket mens den blir bygd på Zenon sin fabrikk.. men nå er det vel kanskje ikke mye utvikling det er snakk om, det er vel kanskje bare å sende en mail hvor du oppgir effekt og ønskede farger og evt. logo så får du en palle i posten 6 uker etterpå


                  Hertz/Audison er jo litt spesielt da de både utvikler og produserer i Italia såvidt jeg vet? Det er på en måte skremmende da alt jeg har vært borti av italienske produkter oser dårlig kvalitet, men Audison SRx ampene mine virker jo bra de selv om de er litt "plastikk"
                  Det er stor forskjell på å produsere i kina og få produsert i kina.

                  Zenon og mange andre fabrikker har råvaren i form av f.eks en forsterker el.l. Denne selger de til mange forskjellige andre "merker" som får satt sitt navn og farge på den.

                  Hertz, Focal m.fl leier en fabrikk og deres arbeidere i asia. De står for det meste av maskinparken selv og har sin egene formenn og kvalitetssikring under hele prosessen. Dette gjør de selvfølgelig for å holde produksjonskostnadene nede, men med ivaretatt kvalitet. Det meste av Hertz er produsert i asia, men mye er satt sammen i Italia. Audison er i sin helhet håndlaget i Italia, på 3 forskjellige fabrikker. Kun èn av fabrikkene er eid av Elettromedia og det er den som produserer VRx og Thesis. SRx og LRx er produsert på to andre fabrikker som bl.a prouserer mye elektronikk for militæret og bl.a Korg instrumenter (mener det skrives sånn).

                  Alle produkter fra Elettromedia har, hva de kaller 110% kvalitetssikring. Dvs de sjekker alle produktene nøye ved produksjon, så blir 10% av produktene pakket opp igjen og testet etter de er pakket ferdig på paller. VRx og Thesis gjennomgår flere døgn med hardkjør i testbenk med dummyload osv for og sikre at ingen slipper ut med feil. Derfor er det svært liten feilprosent på Elettromedia produktene. Elettromedia, Focal og noen få andre produsenter tar kvalitetssikring like alvorlig og har dermed svært lav feilprosent.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay View Post
                    Det er stor forskjell på å produsere i kina og få produsert i kina.

                    Zenon og mange andre fabrikker har råvaren i form av f.eks en forsterker el.l. Denne selger de til mange forskjellige andre "merker" som får satt sitt navn og farge på den.

                    Hertz, Focal m.fl leier en fabrikk og deres arbeidere i asia. De står for det meste av maskinparken selv og har sin egene formenn og kvalitetssikring under hele prosessen. Dette gjør de selvfølgelig for å holde produksjonskostnadene nede, men med ivaretatt kvalitet. Det meste av Hertz er produsert i asia, men mye er satt sammen i Italia. Audison er i sin helhet håndlaget i Italia, på 3 forskjellige fabrikker. Kun èn av fabrikkene er eid av Elettromedia og det er den som produserer VRx og Thesis. SRx og LRx er produsert på to andre fabrikker som bl.a prouserer mye elektronikk for militæret og bl.a Korg instrumenter (mener det skrives sånn).

                    Alle produkter fra Elettromedia har, hva de kaller 110% kvalitetssikring. Dvs de sjekker alle produktene nøye ved produksjon, så blir 10% av produktene pakket opp igjen og testet etter de er pakket ferdig på paller. VRx og Thesis gjennomgår flere døgn med hardkjør i testbenk med dummyload osv for og sikre at ingen slipper ut med feil. Derfor er det svært liten feilprosent på Elettromedia produktene. Elettromedia, Focal og noen få andre produsenter tar kvalitetssikring like alvorlig og har dermed svært lav feilprosent.
                    Det høres jo bra ut Begynner å få litt elettromedia produkter nå så. SRx1'n min presser iallefall ut betydelig mer enn de 350W den er oppgitt til Men plastdekslene på sidene er litt kjipe.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pappa View Post
                      Det høres jo bra ut Begynner å få litt elettromedia produkter nå så. SRx1'n min presser iallefall ut betydelig mer enn de 350W den er oppgitt til Men plastdekslene på sidene er litt kjipe.
                      Da antar jeg du har fjorårets modell? For de nye ser fantastisk mye bedre ut. Internt skiller det ikke mye på kvaliteten, men ekstriøret er ikke plast lenger. Den nye SRx serien er tung og solid.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Er nok fjorårets ja Og den kjøpte jeg av deg på tilbud, så den var billig og


                        Ja den veier ikke stort nei.. har en BØSS Chaos C450 jeg ikke bruker som sto i bilen når jeg kjøpte den, den er tyngre og virker mer solid


                        Ps Chaos er beskrivelsen på den generelle klangen og lydbalansen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Pappa View Post
                          Er nok fjorårets ja Og den kjøpte jeg av deg på tilbud, så den var billig og


                          Ja den veier ikke stort nei.. har en BØSS Chaos C450 jeg ikke bruker som sto i bilen når jeg kjøpte den, den er tyngre og virker mer solid


                          Ps Chaos er beskrivelsen på den generelle klangen og lydbalansen
                          Hvis du åpner SRx'en din og ser på innmaten, så ser du en klar forskjell fra veldig mye annet i samme prisklasse. Dette er håndtverk
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment

                          Working...
                          X