Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Tyveri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Tyveri

    En kødd har stjålet CD-spilleren min og en kanne Castrol 5W-40 fra bilen min mens jeg var på jobb i dag

    Lurer på om jeg kan få noe erstatning på dette på tyveriforsikringen, og om det kanskje vil lønne seg? Har kvittering på spilleren fra bilradiospes, men den er kjøpt brukt av et annet medlem her på forumet. Nyprisen var 6998,-, kan jeg vente å få igjen dette? (Må vel betale 2k i egenandel da). Evt. få ny tilsvarende spiller?

    Har prøvd å ringe snuten for å anmelde slik at papirarbeidet er i orden, men der tar de jo aldri telefonen.. fantastisk politi her i telemark ja.


    Heldigvis har jeg en backup-spiller liggende, skal jo til sverige i morra.. tenk åssen det hadde gått uten

  • #2
    Først av alt; kondulerer - utrolig at folk ikke kan la ting få være i fred!!
    Nok en grunn til å få liv i ønsket på denne tråden: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2465

    Når det gjelder politi, så må du nok møte opp på politistasjon personlig, hjelper ikke å ringe da du må skrive en anmeldelse der.
    Reinhardt

    Comment


    • #3
      Må jeg skrive en anmeldelse der? Hmm da må jeg vel ta fri fra jobb og da for å få dette til å gå.

      Bør vel ha litt dekning for å få penger.. har jo kvittering og originalesken, med manualer osv.. tror kanskje jeg har et bilde av spilleren i bilen også gjemt innpå dataen.

      Comment


      • #4
        Jeg har i hvertfall fått beskjed om at jeg må komme ned på stasjon hver gang det har skjedd meg. En gang kom dem hjem til meg og tok med seg spor (var blod i bilen og det var flere biler som hadde blitt raidet den natta).

        Hør med forsikringsselskapet ditt, de kan sikkert svare på hvordan du skal gå fram. Min erfaring er at det noen ganger går lett, mens andre ganger ikke... har vel hatt 4 bilinnbrudd nå til sammen (egentlig 5, men den siste gadd jeg rett og slett ikke å anmelde da alt blir hendlagt av likevel (ble ikke tatt noe 5. gangen, bare "brekk" i bil)).
        Reinhardt

        Comment


        • #5
          jeg fikk igjen 8000 for min pioneer spiller en gang i tia.. kun ved å si at jeg hadde en så og så dyr spiller.. sikkert bare kjempe flaks
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by klovnster View Post
            jeg fikk igjen 8000 for min pioneer spiller en gang i tia.. kun ved å si at jeg hadde en så og så dyr spiller.. sikkert bare kjempe flaks
            Hvor mye måtte du betale i egenandel da? Hehe jeg gidder ikke juge på prisen, men får jeg 7000 minus egenandelen har jeg ved råd til en tilsvarende spiller, og det hadde jo vært bra..

            Comment


            • #7
              Bare som et tips så ramsa jeg opp alt de hadde tatt med seg i bilen min sist innbrudd. Forsikringen min dekket også ting som ikke var fastmontert, som f.eks cd-mappene mine (4 stk med 24 cd`er) blandt annet... blir fort kr ut av det da. Så sjekk om noe mer er borte enn spiller og eh.. oljekanna(?)
              Reinhardt

              Comment


              • #8
                Er ikke det standar med 4000,- i egenandel på tyveri og brann uansett bonus og avtaler man har??

                Mener det er det i if og gjensidige...
                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

                Comment


                • #9
                  4000 er minste i gjensidige ja, noen har 3000 som standard. og man kan altids gå opp.. gjensidige har vel 12000 som høyeste..

                  Ruteforsikring er derimot 2000 hos gjensidige..
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by vwboy View Post
                    Bare som et tips så ramsa jeg opp alt de hadde tatt med seg i bilen min sist innbrudd. Forsikringen min dekket også ting som ikke var fastmontert, som f.eks cd-mappene mine (4 stk med 24 cd`er) blandt annet... blir fort kr ut av det da. Så sjekk om noe mer er borte enn spiller og eh.. oljekanna(?)
                    Skal sjekke det.. Ja hadde en helt ny forseglet 4L kanne med Castrol Magnatec 5w-40 i baksetet, denne har de selvfølgelig rasket med seg.



                    Rart de ikke har tatt b.l.a. GPS'en i sigaretttenneren, drillen min, multimeteret osv..

                    Comment


                    • #11
                      Sikkert alkoholikere eller andre "kjenninger" av politet som har vært på besøk!
                      Vi og naboene hadde besøk av slike folk i bilene våre i fjor høst, og da hadde de f.eks bare rotet rundt i cd-ene i bilen min og revet ut askebegeret med småpenger, mens bilen var full av bilstereo og en eske med flunkende nye tara labskabler til 3000 som lå nye i eskene...
                      Mens de hadde stjålet masse tobakk og sprit i bilen til naboen, som samme natt hadde kommet hjem fra ferie....

                      Comment


                      • #12
                        Sikkert noe slikt. Har vært i kontakt med snut og forsikring.. må ut med 4000 i egenandel ja.

                        Da sitter jeg igjen med 3000kr.. bør vel lande en god spiller for det hvis jeg klarer meg uten radio eller (USA).

                        Alpine lurer jeg litt på.

                        Comment

                        Working...
                        X