Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bokmål???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bokmål???

    Det har blitt kommentert en drøss av ganger på forumet.... KAN FOLK SKRIVE BOKMÅL???
    Det er sikkert helt OK for en som skjønner fjortis-språk (àle sms-språk) og andre "døla"-språk...men jeg skjønner ikke et kvekk... Eller jo, jeg skjønner stort sett hva som står... men det det tar så utrolig mye lenger tid å lese.

    "Jeg som østfoling kan sikkert bynne å preke ille brett jeg å"
    .... men eh nei.. tror ikke det.
    Reinhardt

  • #2
    Originally posted by vwboy View Post
    Det har blitt kommentert en drøss av ganger på forumet.... KAN FOLK SKRIVE BOKMÅL???
    Det er sikkert helt OK for en som skjønner fjortis-språk (àle sms-språk) og andre "døla"-språk...men jeg skjønner ikke et kvekk... Eller jo, jeg skjønner stort sett hva som står... men det det tar så utrolig mye lenger tid å lese.

    "Jeg som østfoling kan sikkert bynne å preke ille brett jeg å"
    .... men eh nei.. tror ikke det.
    Post Whore?:P

    Nei da, der er ikke lett å forstå alt, eller som du sier, det tar lengre tid å lese! Så det er jo en standard vi setter med at vi alle bør skrive bokmål!

    "Æ e itj akkurat kjivt gla ti d men, må no skriv bokmål da ventjle"
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Vel

      BOKMÅL ELLER SPYNORSK!

      Så slipper vi å få den gjengen og på nakken.

      Men ja, skriv forståelig!
      Dialekt utgår så _jævlig_ på forum når folk fra hele landet er her.

      Er litt som en danske skulle skrevet på dansk på ett svenskt forum, svenskene fatter jo ikke en skit dansk nesten
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Originally posted by BLAUPUNKT View Post
        golf 2 og jetta 2 syns no eg e kule bila me mye muligheta før å bi meget tøff

        polert kant me svart indre e dt ingen tvil om att bi tøft
        Dialekt utgår...
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Dialekt utgår...
          ka som e gærnt me att folk skriv som dem snakk? første forume eg har vært innom som har nå imot det.
          Last edited by neptyr; 17-04-2008, 16:49.
          Proud 2 be loud

          Comment


          • #6
            er selv ifra Tromsø, men må lese igjennom posten din 2 ganger for å forstå hva som egentlig står. De ifra sørlandet sliter da enda mer vil jeg tro, god nok grunn?

            Comment


            • #7
              Originally posted by BLAUPUNKT View Post
              ka som e gærnt me att folk skriv som dem snakk? første forume eg har vært innom som har nå imot det.

              beklager offtopic
              Jeg har vært innom ca 10 forskjellige forum opp igjennom, og det har vært generelt vært holdninga at dialekt ikke er greit å bruke, da folk må sitte å lese postene flere ganger for å fatte hva faen folk skriver.

              Om jeg begynner med reint sørlandspråk nå, så hadde du sitti å klødd deg i hodet ganske lenge nå tenker jeg.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Og hadde du hadde nok blitt tatt veldig seriøst hos ett firma om du skrev søknaden på dialekt....

                Nynorsk er en ting, for det har selv vi her nede fått trøkka inn i huet, men dialekt går fra plass til plass, og ikke alle som skjønner alle.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Ja, dette burde det bli slått hardt ned på! For å skape et ryddig forum må man kunne kreve at innlegg skrives på en sånn måte at det er mest mulig forståelig for ALLE uten at det må leses igjennom flere ganger!
                  Terje Lie
                  99 53 66 00
                  terje_lie@yahoo.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er på det stadiet at jeg skipper de innleggene som ikke følger et av våre to -2- skriftspråk nogenlunde. Indre-Troms-sms-thingy klarer jeg ikke, desverre.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Står på Tony (m.fl.) på denne.

                      Men det hjelper ikke så all verdens om ikke tegnsetting og en viss form for nogen lunde normal settningsoppbyggning er tilstede.. Men selv jeg forstår at det kan være litt mye å kreve på et forum! Jeg leser det jeg synes er interessant.. Og noen ganger må man lese noen poster litt ekstra nøye. Men har nå ikke lagt på røret av den grunn.
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Jeg synes ikke det er mye å forlange. Et internettforum er et skriftlig kommunikasjonsmedia, og da bør det også være et minstekrav at man kan gjøre seg forstått. Det gjøres best ved hjelp av våre to målformer; bokmål eller nynorsk. Et annet punkt er at man på de fleste internettfora har en søkefunksjon som er helt avhengig av at man er konsekvent.

                        Vil man ha svar på noe sørger må man sørge for at folk faktisk forstår hva man spør om, både for sin egen del og av respekt overfor dem man søker hjelp hos

                        Comment


                        • #13
                          leser enkelt og greit ikke innlegg på dialelt :P
                          www.mitsubishi-klubben.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mats View Post
                            leser enkelt og greit ikke innlegg på dialelt :P
                            Amen for det!
                            Terje Lie
                            99 53 66 00
                            terje_lie@yahoo.no

                            Comment


                            • #15
                              Denne støtter jeg..Er jo selv trønder, men skriver alltid på bokmål, både med folke her inne på forumet (og andre forum), samt folk fra Østlandet som jeg har på msn til og med. Da jeg vet det er enklere for dem å forstå hva jeg mener..
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment

                              Working...
                              X