Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din første bilstereoinstallasjon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din første bilstereoinstallasjon?

    Hey!

    Tenkte å lage en liten tråd her i off-topic..

    Hva var deres første bil dere bygde anlegg i? Tenkte det kunne være litt morro å høre, mimre og le litt ja.. Sleng ut bil, kompontenter, og gjerne bilde om dere har.


    Kan jo begynne jeg, første bilen var en Toyota Hilux 1994 modell med ettermontert orginalturbo, gull gull bil som jeg savner, synd jeg var dum å solgte den for det angrer jeg på idag.. Var 17 år da jeg begynte å handle og montere utstyr i denne bilen, og bestod av følgende:

    Headunit: Denver fra prix til 800 kroner, visste ikke bedre, og det gjorde ikke faren min heller da han kjøpte bursdagsgave til meg, men var storfornøyd jeg, den tok jo USB og minnekort!!

    Fronthøytalere: Pioneer 4" coaxhøytalere montert orginalt forran, delt på sikkert 130 hz så det kunne spille høyt, de små stakkarene.. Var forgjengeren til Pioneers Emotion serie nå..

    Forsterker: Phoenix Gold QX 4.150 , 4 kanaler på 4*60 watt, dreiv høytalere forran samt sub. Blitt litt glad i denne forsterkeren jeg, har hatt den i alle 4 bilene mine, ikke finni noen etterfølger enda.. ikke at det er noen RÅ amp, men den duger, var vell det mest fornuftige utstyret jeg hadde i denne førstebilen..

    Sub: Dragstar DW124, "noe" ukjent sub jeg hadde den gang..


    Sammen med



    samt billig spiller og "okay" Pioneer coaxer ræva montert, var jeg i himmelen etter å ha fått min første bil med anlegg montert i , dagen jeg ble 18

    Var grisefornøyd med lyden den gang husker jeg, savner følelsen den feelinga jeg hadde med lappen, lyd i bil og hele greia, var dette som starta min interesse for bilstereo hvertfall.


    Neste?
    1993 BMW 318is coupe

    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

  • #2
    Hehe!

    Har ikke lyst til å fortelle om mitt første anlegg
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Mitt aller første bilstereoprosjekt var omfattende (hehe) med en del go-komponenter fra Denon, og Boston Acoustics.
      Var såpass ivrig at jeg ikke klarte å vente til jeg fikk lappen så alt ble handlet på forhånd... og montert i ett "rack" på "gutterommet" 16 år gammel.
      Utstyret var følgende:

      - Denon Radio/ kassett - het vel ettellerannet 525 tror jeg.
      - Denon Cd veksler - 10 magasin
      - Boston Acoustics 797
      - Denon DCA-3280 Forsterker
      - Kabler fra Phoenix Gold (strøm / signal)
      - 15" Majestic sub (kjære tid for en tragisk sub)

      Når lappen kom ble det Granada, deretter Taunus... bygde et greit bygg med 2 stk 12", 4 stk 8", 797`a, 6,5" to amp`er osv osv... Rått på den tia, da alle andre hadde pioneer med eq i front som beste option (grøss).... men dette er jo en annen historie da.

      Siden jeg ble litt i mimrehjørnet her nå....

      Min 79` Ford Granada 2.0:


      (legg merke til sotingen på frontlyktene... (strømpebukser kjøpt på Tier`n.)


      (Sjekk laksetrappa... med lysdioder (som bremselys)).

      18 år og ferskt førerkort...gud jeg savner den tia!!!
      Skal se om jeg finner no mer bilstereorelaterte bilder til dette innlegget...var bare disse jeg fant i farta her nå.
      Last edited by vwboy; 27-03-2008, 23:49.
      Reinhardt

      Comment


      • #4
        Bare kom på en liten OT (må ha meg unnskyldt...jeg ble litt rørt av å se "gamlebilen" i arkivet her)...Den kjerra der blir veteran (kunne blitt) til neste år. DET er rart å tenke på... den var jo lissom "fresh" på den tia jeg hadde den... Er nok jeg som har blitt steingammal...

        Tilbake til topic folks
        Vil se mer, denne tråden var genial!!
        Reinhardt

        Comment


        • #5
          Høres jo ut som om du skaffet deg selv en knallstart Reinhardt! Old-school Denon og Boston er ikke akkurat det de fleste begynner med

          Jeg kjøpte også inn komponenter før jeg fikk meg egen bil, men det meste ble solgt før det hadde sett snurten av et bagasjerom... Førstekjøpene var et par JBL T595 Decade og en JBL P-1200 tolvtommer. Decadene ble montert i hattehylla på mine foreldres Opel Vectra, drevet av en Biltema-forsterker som fikk signal av en Sony discman (!). Det spilte høyt og tøft, og jeg var faktisk riktig fornøyd. Til tross for at det stod et par sinnsykt spretne og spilleglade Royd the Doublet hjemme på gutterommet. Angrer fremdeles noe sykt på at jeg solgte dem

          Comment


          • #6
            Bilen var en mitsubishi colt for 11-12 år siden

            anlegg
            Denon DCT-670R cd spiller
            Phoenix Gold ZX-350
            Phoenix Gold Sapphire komp.sett
            Soundstream SPL69 6x9 (disse ligger på loftet)
            Cerwin Vega XL15D i 120 liters kasse
            Phoenix Gold kabler

            Comment


            • #7
              1. anlegget.

              Første anlegget mitt bestod av:
              Pioneer DEH-5100
              Alpine MRV-757: http://ampguts.realmofexcursion.com/Alpine_MRV-T757/
              Alpine DDDrive 5,25 frontsett
              Blaupunkt 6,5 treveis baki (Noen grønne saker.. husker ikke hva de heter.. hehe)
              2xMiami Soundworx 10"

              Alt dette var montert i en 84 Opel Ascona C 1.8i sedan. Hele bagasjerommet ble bygd opp med 22mm Spon (var ikke akkurat vakkert men det funket.. hehe..)

              Savner den dag idag Ampen og frontsettet. Ampen var oppgitt til 2x75w i 12v elns og på målepapirene som fulgte med fra alpine husker jeg det sto 2x113w. så ingen kan beskylde de for å skryte på seg mer enn de klarte å levere.. hehe.. Det slukte alt av subbere som vi slengte på den.. prøvde tom med 2 15" stuesubbere også.. null stress
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

              Comment


              • #8
                første anlegget mitt bestod av en pioneer 4000 ett eller annet cdspiller. en totalt møkk american legacy 4kanaler kobla på en cerwin vega xl15 og ett par 6x9 som jeg ikke aner merket på. alt dette var kobla opp i en 86modell honda civic. var bra med bass men ikke stort mer. det siste bilanlegget jeg hadde bestod av en pioneer 5900mp spiller dynabel bf172 forsterker til 2x cerwin vega v-max 15tommere. saga 2x75w forsterker til ett cerwin vega v-mag 5,25 frontsett 50mm kabler og ett gult optima batteri. her er ett bilde av subben i corollaen min. den dynabel forsterkeren dro de v-max i lukka kasser meget brafor prisen men var naturligvis litt liten hehe


                spilte 140,7 db med denne subben på en tru hammer h1 forsterker
                Cerwin Vega! Pioneer

                Comment


                • #9
                  Mitt forste var i en Alfa Romeo GTV 2.0 '86 modell. Hadde da jobbet på Hi Fi Klubben i 4-5 år og var godt indoktrinert på Denon, Bsoton og Cerwin. Det første anlegget ble som følger:

                  Denon DCT950R
                  PG MS275 på front
                  PG MS2125 på bassen
                  Boston Rally RC52 frontsystem
                  Cerwin Vega Stroker 12D sub.

                  Det trøkka godt, men var montert heller slarvete

                  Comment


                  • #10
                    Reimers: lovlig soting på corollaen din ser jeg
                    Bmw e34 520:
                    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                    Comment

                    Working...
                    X