Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan sette på vindussenk (klistremerke) på frontruta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan sette på vindussenk (klistremerke) på frontruta?

    Hei.
    Jeg har lyst på å sette på vindusenk på frontvinduet mitt,men så lurer jeg på hvordan man får satt det på. Er det noen her som har det som kan gi meg en god forklaring? Har så gjerne lyst på, men den første jeg kjøpte fikk jeg ikke til, den ble bare skrukkete og fikk masse luftbobbler

    Er det noen som også vet hvor man kan få kjøpt det så gjerne gi meg noe tips !

    Med vennlig hilsen
    Iselin Luciene
    VW Polo self made color consept
    VW Golf 4 1,6sr highline sports
    www.iselinluciene.com

  • #2
    Bland ut lett såpevann og ha det på en spruteflaske. Sprut på ruta der du skal legge filmen, og så sprut på filmen etterhvert som du drar av folien bakpå.

    Ha en gummi"skrape" for hånden, samt en skarp kniv.

    Legg filmen over ruta, over det området du sprutet på. Før den så inn i posisjon og klem vekk vannet med gummisaken.

    Husk at det skal være veldig lite såpe i det vannet

    Mulig jeg har glemt noe, eller er litt utydelig, så spytt ut
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      ...bruke masse tid og svette på noe onkel politi ber deg fjerne på stedet... hurra! :P
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by r3mark View Post
        ...bruke masse tid og svette på noe onkel politi ber deg fjerne på stedet... hurra! :P
        Liker spesielt sånn Alpine/Pioneer/Kicker osv i ruta "ROB MY CAR" kunne man likegodt hatt
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Liker spesielt sånn Alpine/Pioneer/Kicker osv i ruta "ROB MY CAR" kunne man likegodt hatt
          Du vet jo hva jeg skal ha, så hold munn
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Noen som vet hvor en kan få tak i en sånn film da? Og maks størelse man kan ha?
            Iselin Luciene
            VW Polo self made color consept
            VW Golf 4 1,6sr highline sports
            www.iselinluciene.com

            Comment


            • #7
              kun er ren sort film, eller skrift?
              Min erfaring er at skrift bryr ikke snuten seg noe om, men heldekkende folie er de ikke noe glade.
              Alle bedrifter som driver med profilering/reklame ha iallefall dette, muligens bilxtra også har et lite utvalg, men de har som regel bar "harry" merker, men smaken er som baken.
              Skal du ha heldekkende folie, bør du holde deg over feltet på ruta som er satt av for sol-skjerming, du vil finne et lite merke/pil øverst i venstre hjørne (sett innenfra). holder du deg over det, så stiller du deg nok litt sterkere ved en eventuell kontroll.
              Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

              Comment


              • #8
                En pil? Finnes det på alle biler?
                Iselin Luciene
                VW Polo self made color consept
                VW Golf 4 1,6sr highline sports
                www.iselinluciene.com

                Comment


                • #9
                  Trodde det jeg, iallefall hvis du har orginal tonet øvre del av frontruta.
                  Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har helt orginal frontrute..
                    Iselin Luciene
                    VW Polo self made color consept
                    VW Golf 4 1,6sr highline sports
                    www.iselinluciene.com

                    Comment


                    • #11
                      ja, men det er litt varierende om noen har et slikt blå/sort felt i toppen, som skjermer for solen..
                      Men uansett, ikke heng deg opp i det. bare ikke bruke halve ruta til dekor, slik som japsene har tendens til å gjøre...
                      Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                      Comment


                      • #12
                        Ingen fare... jeg skal bare ha skrift !
                        Iselin Luciene
                        VW Polo self made color consept
                        VW Golf 4 1,6sr highline sports
                        www.iselinluciene.com

                        Comment


                        • #13
                          Har hørt noen rykter om maks 10 cm eller så og så mange prosent av ruta hvis det er heldekkende. Men kan være uheldig med politiet og heldig litt OT men istad kjørte jeg forbi snuten med fri eksos, og de stoppet meg ikke

                          Comment


                          • #14
                            regelen er vel at stripa ikke skal være lenger nede enn der solskjermene er når de ligger helt inntil ruta..
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              Litt vanskelig å forklare slike ting skriftlig, men jeg forsøker uansett; som regel er det vokspapir på baksiden og såkalt applikasjon på forsiden av motivet. Applikasjonen holder alle delene av motivet på riktig plass, og fjernes enkelt når motivet er klebet fast på underlaget. Man bør også spørre om å få med en plastskrape om ikke det følger med, det gjør arbeidet en del lettere.

                              - Plasser først motivet uten å ta av vokspapiret på baksiden. Bruk gjerne små strimler av maskeringsteip for å å feste motivet midlertidig, gå noen skritt bakover og se hvordan det ser ut.

                              - Vask underlaget GODT med rødsprit e.l. Det er så kjedelig å måtte gjøre samme jobben på nytt etter kun kort tid...

                              - Vi kan leke at det skal stå "Iselin". Når du har funnet riktig plassering bør du vurdere å kutte opp motivet i flere deler (f.eks. bokstav for bokstav) med en skarp tapetkniv e.l., bare husk å sette på ekstra teipstrimler der det trengs.

                              - Nå har vi seks letthåndterlige bokstaver å jobbe med, i stedet for et stort, knotete motiv. Løsne teipen (du teipet godt, ikke sant?) så du kan vippe bokstavene opp eller til siden, fjerne voksarket på baksiden og bruke en gummiskrape til å stryke fast bokstaven. Begynn i en ende og jobb deg innover, pass på å få bort så mye luft som mulig. Luftbobler kan som oftest punkteres med en nål e.l. etterpå, men er uansett best å unngå om man kan.

                              - Gjenta på de andre bokstavene, fjern teip og applikasjon, og VUPTI!

                              Comment

                              Working...
                              X