Announcement

Collapse
No announcement yet.

Militæret 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Militæret 2008

    Er det noen flere enn meg som er kallt inn eller er det bare jeg som er så ung her, hehe.

    Jeg ble kallt inn på Madla i Stavanger - Luftforsvaret.
    Reiser i morra klokka 12.10 og kommer fram 14.50.

    Gleder meg egentlig!


    Er det noen flere her som endten har vært eller skal i militæret som kan dele sine erfaringer?


    Aleksander
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

  • #2
    førstegangstjenesten ble jeg ferdig med 95`,tror jeg det var
    men var i hv fra 96-2006,da ble jeg fritatt,etter at de skulle kvitte seg med så mange folk.

    går man inn for å avtjene førstegangstjenesten,så får du et knallår,jeg haddde det jævlig bra,selv om jeg kun hadde 6måneders tjenestetid,var kun 6 måneder i grenen jeg avtjentei

    lykke til.

    og det lønner seg å være i grei form til du skal inn,noe jeg ikke var i,det er mye løping,spesielt i rekruttskolen
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

    Comment


    • #3
      Originally posted by phoenix gold View Post
      førstegangstjenesten ble jeg ferdig med 95`,tror jeg det var
      men var i hv fra 96-2006,da ble jeg fritatt,etter at de skulle kvitte seg med så mange folk.

      går man inn for å avtjene førstegangstjenesten,så får du et knallår,jeg haddde det jævlig bra,selv om jeg kun hadde 6måneders tjenestetid,var kun 6 måneder i grenen jeg avtjentei

      lykke til.

      og det lønner seg å være i grei form til du skal inn,noe jeg ikke var i,det er mye løping,spesielt i rekruttskolen
      Hehe gleder meg egentlig ja, har helt RÆVA form men det får jeg vel ordne noe på da sikkert når jeg kommer dit! Jeg har 12 mnd førstegangstjeneste. Skal søke meg inn som sjafør/vognfører!
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #4
        avtjente som hv jeger jeg,ved gsv(kirkenes)

        de som ikke løpte 3000m på under 15min i de 2 troppene,måtte trene hver kveld(helgene også)
        men var litt strenge på formen der jeg var,ettersom det var så mye fysisk,
        jeg var ute om vinteren,så var skigåing omtrent hver dag,gikk vel på det meste oppunder 13mil på en dag,med full oppakning,da var det gått å ta kvelden
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Originally posted by phoenix gold View Post
          avtjente som hv jeger jeg,ved gsv(kirkenes)

          de som ikke løpte 3000m på under 15min i de 2 troppene,måtte trene hver kveld(helgene også)
          men var litt strenge på formen der jeg var,ettersom det var så mye fysisk,
          jeg var ute om vinteren,så var skigåing omtrent hver dag,gikk vel på det meste oppunder 13mil på en dag,med full oppakning,da var det gått å ta kvelden
          Hehe høres ut som en utfordring i alle fall Men vi får se hvordan det blir! Har med meg Bærbar PC så skal holde meg oppdatert med hva som skjer i bilstereoverden i alle fall!
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

          Comment


          • #6
            Hei, jeg reiser og til madla:-) var fullt på flyet, så jeg kommer på onsdag... hehe

            Comment


            • #7
              Originally posted by lillemongo View Post
              Hei, jeg reiser og til madla:-) var fullt på flyet, så jeg kommer på onsdag... hehe
              Høres tøft ut! Jo flere jo bedre! Ja det var svert få plasser igjenn på flyet da jeg bestillte også! Jeg og en kompiss skulle reise sammen men jeg fikk fly 12.10 og han 9.10 tror jeg!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                jeg skulle egentlig på madla nå jeg og. men fekk utsettelse på grun av at jeg er lærling. litt spent på om jeg skal i militæret etter lærlingtia

                Comment


                • #9
                  skulle vært inne i 03, men fikk brev 1 uke før jeg skulle vært inne at de hadde fått inn alle de trengte, og at jeg var satt på beredskap i tilfelle noen falt ut.. fremdeles ikke hørt noe, så regner det som "tapt" mulig jeg hadde hatt godt av det, men for sent nå med eget firma, og barn på vei

                  Comment


                  • #10
                    skal inn i 2010 pga jeg er lærling
                    i heimvernet
                    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, tror (selv om jeg ikke vet noe om det) at det er kun en positiv opplevelse på godt og vondt jeg!
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                      Comment


                      • #12
                        Jeg skal inn til høsten, hærens sambansbattalion. Men jeg skal søke meg inn på befalskole, da slipper jeg førstegangstjeneste.

                        Comment


                        • #13
                          Lasta inn 600 sanger på iPod`n nå så da blir det årnings med flyturen i alle fall
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment


                          • #14
                            Avtjente 12 mnd som luftsoldat, hvorav 10 av de på Andøya. Satt og holdt vakt over en flystasjon hvor det jobbet 5 mennesker eller noe, 14 dager på og 14 dager av tjeneste, når man hadde vakt så var det 2 timer på og 10 timer av... Sier seg selv at det kunne bli kjedelig.. La på meg 22 kg i militæret :-D og det var ikke pga maten.
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #15
                              2 år siden jeg reiste inn i disse dager, først madla, så ørlandet som vogn fører på mini buss. helt greit etter rekrutten..
                              sound.vision.soul

                              Type R

                              Comment

                              Working...
                              X