Announcement

Collapse
No announcement yet.

Element og forsterker Hjemmesub _SQ_

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by neptyr View Post
    Dette skal være SQ, ikke bromlebass.

    Da har jeg en 15" SWS stående på kinorommet allerede.

    Dette her er snakk om å hjelpe ett sett med Jmlab Meganè 7" med å få fram de laveste tonene og.
    Syns de er litt tamme nå, så trenger en 10" eller 12" tenker jeg for å få det slik jeg vil
    Hva er det du vil fram til?

    Portet kasse gjør seg ikke bort på SQ. Med begrenset budsjett og dermed begrenset forsterkerkraft og EQ er det lettest å få bra bass med reflekskasse. Lukket kasse ruller av for tidlig for husbruk synes jeg.
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

    Comment


    • #17
      Originally posted by spade View Post
      Hva er det du vil fram til?

      Portet kasse gjør seg ikke bort på SQ. Med begrenset budsjett og dermed begrenset forsterkerkraft og EQ er det lettest å få bra bass med reflekskasse. Lukket kasse ruller av for tidlig for husbruk synes jeg.
      For all del, var ikke imot porta kasse, men det må da gå ann å slippe å bygge en på 100liter, jeg skal tross alt ha denne på rommet, og ikke i kinoen
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Originally posted by neptyr View Post
        For all del, var ikke imot porta kasse, men det må da gå ann å slippe å bygge en på 100liter, jeg skal tross alt ha denne på rommet, og ikke i kinoen
        Den viktigste forskjellen på hjemmekinosub og musikksub er rekkevidden i dypbassen.
        På filmer inneholder LFE-sporet mye informasjon ned under 20Hz, mens mesteparten av musikk ikke har mye under 30Hz.
        De 10Hz'ene utgør mye når man skal kalkulere kassestørrelse.
        30Hz i rom greier man lett med en 10tommer i 30-40liter.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #19
          om den rulla av på rundt 25hz hadde sikkert ikke gjort noe, men når har jeg ikke begynt å simulere noe, da jeg ikke har funnet noen potensielle elementer

          Kan vi ikke få fram noen elementforslag først, så simulere kasser?
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20


            Dayton Titanic 280C. Slaglengde på nesten 19mm, en vei. 1550,- fra norsk forhandler om det blir powerbuy på avfoum. 3300 med 500W bashforsterker. Trenger ikke stor kasse heller.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment

            Working...
            X