Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg, joakim å magnus på roadtrip =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg, joakim å magnus på roadtrip =)

    Liten solskinnshistorie, med meg, og 2 kompiser. (Magnus Syrstad, Joakim Hestad)

    Kan starte med at jeg jobber for transportfirmaet OTTS. Der kjører jeg stort sett en 20-30 mil dagen.
    Ei rute mellom trondheim og meldal.
    Noen ganger hender det seg jeg får "spesialoppdrag". Det innebærer at jeg kanskje må tjappe meg til kristiansund.

    For noen uker siden, fikk jeg en telefon fra sjefen; Har du tid til å kjøre en tur til stavanger å levere noe som skal være fremme før kl 10.00?
    Joda, greit det.

    Begynte å kjøre hjemmefra 16.30 og kjørte helt til klokken var 06.00, leverte varen, og på retur`n tengte jeg; Joakim, han bor jo i Tønsberg! (Skovlund that is) Joda, la ivei å kjørte, fremme kl 14.30 i en liten plass kalt Revetal. Hmm, dynabel tønsberg, hvor blir det? ingen adresse å finne, så jeg gikk inn på youtube, søkte på garasjen, å så garasjen til joakim fra utsiden. Etter en time med leting, fant jeg fram.
    En ganske, rettere sagt, en JÆVLI trøtt trønder banket på døra, å gikk inn å hilste på.
    Snakket å snakket, å spillte musikk for full pupp, nå trenger jeg vel ikke gå inn på at det spillte helt nydelig, prosjekttråden er vel ganske selvforklarende. Det med EM tittel sier vel sitt også.
    Måtte sende ett morsomt bilde til joakim Hestad, min kompis, av bare fronten av Skovlunds beemer.
    Det jeg fikk til svar var; Korr e du? E du på arbeid? Bil`n t`n Joakim? ka du gjør dær? osv
    En ganske sjalu kompis med andre ord.
    Jeg moret meg ved å ikke svare på SMS `en, og forsatte å prate med han jeg var på besøk til.
    Det må nevnes, Joakim Skovlund er en meget trivelig fyr, ikke noe å utsette på den fyr`n...!

    For ordens skyld holder jeg meg til etternavn på joakimene xD

    Var til Skovlund rundt 3 timer ca.
    Ringte Hestad på tur hjemover, han var ikke kjempefornøyd; Faan, Even! om æ ha vessta du skollj dit har æ faan mæ tatt mæ fri fra arbeid! Jævla hæstkuk! And so on..

    Det vi ble enige om, var å ta en tur litt senere, får så å svippe innom Jonas og Tor sin fiiine volvo og Skovlund sin beemer.

    Som sagt så gjort, onsdag forrige uke ( 13/6-12) pakka vi 2 DD9512 og en Dynabel 7501 i Hestad sin a6, og puttret nedover.
    Vi kjørte da direkte fra trøndelag og rett på verkstedet til jonas og tor.
    Ble tatt godt imot, fikk demo, som nesten førte til døden for magnus.
    Han har litt problemer med brystkassa (sikkert ikke noe alvårlig).
    når jonas satt og skrudde opp, og magnus nesten inni porten, så vi magnus "forsvinne" litt i blikket, han reiste seg å gikk nesten i bakken.
    så lydtrykket var det ikke noe å utsette på..! Tor skulle tilbake der han kom fra, så vi dro til nermeste statoil,.
    Der kjøpte vi kinder maxi (jonas veit godt at det er nevneverdig) og sto å prata skit.
    jonas var egentli litt småstressa, han skulle jo pakke for så å kjøre 3000 km dagen etter, men ikke veit jeg hvor mange timer vi sto å prata skit, mest bilstereoredatert. Takk for praten btw!

    Etterpå kjørte vi til Skovlund, noe hestad hadde store forventninger om.
    Gikk litt rundtomkring, mens skovlund var litt småstressa. Etterhvert fikk vi en demo, å det spilte opp til forventningene atter en gang. Hestad er fortsatt overbevist om at så bra kan det ikke spille i en bil...!
    Vi satt ganske mange timer å bare jabba skit, og så litt på eksklusive elementer og forsterkere.
    Skovlund er en god selger! Bare han må finne datoene folk får lønning, får jeg skal si han var være på å pakke på Hestad en mosconi zero 1 !

    Etterpå kjørte vi til oslo, i ett håp om å rekke dynaBel, men den gang ei, det hadde blitt fredag, og rushtrafikken hadde intruffet.
    16.05 var vi fremme, ergelig. Men det får bli ved en senere anledning.

    Alt i alt, en fin tur.!
    Det som er så fint, er at vi merker at norges og europamestere er folk, som meg å deg...
    De er interisert i lyd, på samme nivå som oss, formidler det samme budskap, det å gjengi musikk, på best måte med det utstyre og den kunnskapen man har.

    Hvorfor er vi ikke flinkere til dette ? Er jo kjempemoro å diskutere lyd..!
    Alle har noe å lære av hverandre, og faktisk bli gode kompiser etter hvert.
    Det blir mye morsommere på treff, og motivasjonen også større.

    en liten oppfordring til alle dere som brenner for lyd, kom dere litt ut.
    Bare får å høre andre sine installasjoner samtidli å vise fram sin egen.

    Mvh Even S. Jensen, 21 år.
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

  • #2
    Takk for en fin lesning, må si meg enig i det du sier om å komme seg ut å faktisk se hva folk driver med. Er veldig mye kunnskap og tips og greier en kan hente bare ved å ta turen ut av døra og ikke glo i skjermen...

    Takk for en hyggelig prat også ;D synd jeg ikke kunne bli lenger :P
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Bli da muligheter da sjø
      Kjæm sikkert kjøran igjænn vi veitdu :P
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

      Comment


      • #4
        si fra neste gang da, bor da langs denne strekningen jeg også :P (Moelv, der alle kjører rett forbi)
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

        Comment


        • #5
          Hørtes ut som en fin tur, artig lesning

          Vi burde vel kanskje også vært flinkere til å få til noen uformelle treff, uten at det trenger å være konkuranserelatert. Som du sier, utrolig artig å se hva folk driver med rundtom.

          Comment


          • #6
            Artig lesning

            Comment

            Working...
            X