Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer kontra alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by stijoh View Post
    Synd ikke clarion pro kommer til europa, ser jo litt snasen ut, både utseende og spec
    kommer det ny toppmodell?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #47
      tenkte på drz9255, den er ikke direkte ny men den er jo en konkurent til de to aktuelle merkene det snakkes om her. Men den kommer ikke hit uansett så

      Comment


      • #48
        Originally posted by stijoh View Post
        tenkte på drz9255, den er ikke direkte ny men den er jo en konkurent til de to aktuelle merkene det snakkes om her. Men den kommer ikke hit uansett så
        mhm, var redd jeg måtte bytte min ut nå
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #49
          Originally posted by sqwannabe View Post
          mhm, var redd jeg måtte bytte min ut nå

          Nei... du kan ta det med ro T bare og beholde spillern... synes det bare er synd at ikke clarion har tatt den til norge, synes clarion som er relativt store børr kunne selge toppmodellen sin i alle land!

          og om jeg skal kommentere spm. trådskaper stilte så lydmessig så er det ikke SÅ stor forskjell om noen som kan stille inn gjør det, hver av merkene har jo sin spess. "klang" men det er noe som er opp til hver å en hva dem liker, enighet av dette emnet får du ikke. men som noen sier her ser det jo ut som om alpine lever på det deiligt 90-talet så det er smak og behag når det har med lyd og utseende og gjøre.
          Ken André Høgden
          www.powersound.no
          CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
          !!Nettshoppen Powersound!!

          Comment


          • #50
            jeg liker begge veldig godt jeg. har en 9871r. den er ikke veldig dyr men mye for pengene syns nå jeg. litt vond å justere mens du kjører men det er en vane. den har mye åpnere lyd en pioneer deh-p65bt spilleren jeg har nå men det justerte jeg bare bort. pioneer spilleren er mye lettere å trykke seg fram på. det eneste som er litt ekkelt der er volum knappen som du må dytte til side for å skifte sang å sånn og opp og ned for enkelte justeringer.
            i mine øyne så er de merkene veldig forskjellig men like gode. de har sine felt der den ene er bedre en den andre og omvendt. det er bare smak og behag det kommer ann på. sevfølgelig vil en alpine entusiast forsvare alpine til døden ikke sant. det er jo naturlig. prøv deg fram så merker du fort hvem du liker best.
            www.bilradiosenteret.no

            Comment


            • #51
              Snakker vi ODR OG F1 # Status som 99% av forumbrukere her ikke har råd til.
              Per
              Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
              Audison Music Expression
              http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
              http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

              Comment


              • #52
                Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                Snakker vi ODR OG F1 # Status som 99% av forumbrukere her ikke har råd til.
                Per
                Hvem som helst har råd, det handler om prioriteringer.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #53
                  helt sant
                  www.eirikaspaas.com

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by neptyr View Post
                    Hvem som helst har råd, det handler om prioriteringer.
                    Tror familie og barn + smør på bordet kommer første rekke Bor man hos mamma og ikke er etablert med familie så kan det hende. Men nå er det vel snakk om adskillige mindre sum på Alpine-Pioneer spillere.Som jeg sier "noen liker mora og noen liker dattera"Pioneer god på bunn i lydkvalitet.Alpine ute etter kvalitet.Selv om mora kan være av kvalitet. Utrolig off topic
                    Per
                    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                    Audison Music Expression
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                      Snakker vi ODR OG F1 # Status som 99% av forumbrukere her ikke har råd til.
                      Per
                      når det er snakk om slikt utstyr så er det ihvertfall helt opp til den som monterer og justerer

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by aFFekak View Post
                        Ser ikke ut som svenskene har fått opp øyene for Hertz.. ?
                        De har ihvertfall fått opp øynene for mye annet morsomt; N-Core, Celestra, Tec, Ciare (hvorfor kommer alt det morsomme fra Italia?). Har Emmaweb liknende statistikker?

                        For å være litt on-topic: Å svare på hva som er "best" uten retningslinjer overhodet funker ikke. Det blir som å skulle svare på hva som er "best" av Subaru og Toyota. Mulig sistnevnte selger best, eller førstnevnte har flere rallyseire under beltet, men spørsmålet i seg selv er totalt meningsløst med mindre man spesifiserer at man skal finne den beste bilen til Gudmund, 55 år som skal frem og tilbake til butikken hver lørdag, til hytta på fjellet i helgene og ellers ikke vil gi mer enn 150.000 for en bil...

                        Dessuten spiller headuniten ingen rolle, alle vet at det er kablene som utgjør forskjellen! 16kvmm solid core surret med natursilke og dyppet i linolje

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Tommen View Post
                          Og en siste ting, trenger ikke kjøre mange milene for å få stereoen justert, til en som er ekspert på Alpine, nemmlig Jonny. Av en eller annen grunn føler jeg at jeg må til hamar, til Anders for å justere om jeg skulle hadd Pioneer, og ettersom Jonny bor nermest så tar jeg turen til han.
                          Ja, Jonny har jo ingen erfaring med å få Pioneer utstyr til å låte bra....
                          Pioneer PRS

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Chasin View Post
                            Ja, Jonny har jo ingen erfaring med å få Pioneer utstyr til å låte bra....
                            å gud bedre jeg har trykka mye på pioneer,jeg er jo egentlig bare en fersking på alpine,jeg hadde vel ODR når tommen hadde pampers.
                            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Jonny.B View Post
                              å gud bedre jeg har trykka mye på pioneer,jeg er jo egentlig bare en fersking på alpine,jeg hadde vel ODR når tommen hadde pampers.
                              Karnsje litt feil av meg å si det på den måten da. Men har jo blitt fortalt at Alpine er bedre på lydkvaliteten, og når jeg skal ha 3 veis, så betaler jeg heller 3500,- for en 9855R enn 6000,- for en P88RS. Regner med du er flink gut, med det meste som har med lyd i bil å gjøre jeg, Jonny
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by epifant View Post
                                De har ihvertfall fått opp øynene for mye annet morsomt; N-Core, Celestra, Tec, Ciare (hvorfor kommer alt det morsomme fra Italia?). Har Emmaweb liknende statistikker?

                                For å være litt on-topic: Å svare på hva som er "best" uten retningslinjer overhodet funker ikke. Det blir som å skulle svare på hva som er "best" av Subaru og Toyota. Mulig sistnevnte selger best, eller førstnevnte har flere rallyseire under beltet, men spørsmålet i seg selv er totalt meningsløst med mindre man spesifiserer at man skal finne den beste bilen til Gudmund, 55 år som skal frem og tilbake til butikken hver lørdag, til hytta på fjellet i helgene og ellers ikke vil gi mer enn 150.000 for en bil...

                                Dessuten spiller headuniten ingen rolle, alle vet at det er kablene som utgjør forskjellen! 16kvmm solid core surret med natursilke og dyppet i linolje
                                Ja pass på og få brent inn kablene skikkelig da...

                                Comment

                                Working...
                                X