Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enveisspeil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enveisspeil?

    Hei..

    Noen her som har kjennskap til enveisspeil / glass?

    Heter det enveisspeil eller da toveisspeil? Har hørt et navn ved Arkuss glass!


    På jakt etter dette til mitt bilstereoprosjekt.


    Sett på en slik speil film også, men kjenner ikke til dette. Kan dette limes på baksiden av vanlig glass (ikke i fronten), stenger disse type film for sollys skikkelig eller gir det noe lys gjennom??

    Har prøvd med røk-farge glass med to typer sol-film.

    En svak og supermørkt, ved bruk av svake filmen ga så man displayet meget fint og hadde fin demping, men ga ingen "spei-effekt".
    Supermørk film dempet litt for mye og ga litt "speil" effekt men ikke nok.

    Har sjekket hos en glassmester, slike type enveisspeil KOSTER og MÅ kjøpe i store biter!!

    Er bare snakk 3 stk i målene L:30cm / H:6cm / B:0,5cm (tykk)

    Hos vanlig speil, er det slik film bakpå dem, lett å fjerne??


    Ønsker tips...

  • #2
    Det heter toveisspeil ja. Ingen egne erfaringer, men dette var jo greit på både størrelse og pris. Spør om å få tilsendt en sample for å se?

    Utrolig mye annet spennende på den siden, jeg kan anbefale å bruke endel tid der: Inventables.com

    Comment


    • #3
      Triks: Ta ett tynt vanlig glass på baksiden av ett sotet, så skal du se du får speileffekt..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Epifant: takker for info

        Joakim: Jupp, er tanken på dette ja. Skal sjekkes ut, bare at må ha en glass som er 0,5tykk pga speilramma.

        EN bekjent av meg har da greit å fått skaffet original toveis speil - men legge en mørk film bak, rest som en glassmester hadde..Super billig

        Har testet ut her om dagen noe a la som Joakim sier. Fikk lånt en røk-farge glass 0,5cm tykk og testet da ut to typer solfilm. En svak / supermørk! (biltema)

        Ingen av disse ga noe "speil-effekt" dessverre. Den svak solfilmen hadde en kjempe fin tonet i speilet.. Supermørk var dårlig. Trodde kanskje ei røk farge glass kunne gi bra "speil-effekt".

        På disse helt vanlig speil, er det slik tynt filmlag på baksiden av dem? Fjerne den biten der displayet skal lyse i gjennom. Nytt speil hus er på vei og der sitter original speilglass fra Opel.

        Bare spør..

        Comment


        • #5
          Altså.. Du får ikke super speileffekt uansett, om du skal se displayet. Man MÅ ikke ha speil i midten, så det går kun på hva du selv vil.
          I mitt speil, så er det ett blankt glass over displayet, som gjør at jeg får omtrent samme effekten som om man "blender" speilet. Det holder i massevis!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Da er prosjektet startet.. Må oppdaget en ikke så liten "problem" da begynt hadde fått mine nye Omega B speilhus.
            Dem jeg fikk er med auto-dim og hadde to el-motorer for auto-blen funksjonen. Dette må fjernes for å gi plass til ES displayet.

            Inn festing for speilhuset og tak-holderen var ikke det samme som den jeg har fra før av. Det speilhuset har før av har blitt moddet skikkelig og vet dessverre ikke hvilken deler som er blitt brukt her..

            Ute etter den stammen mellom tak holder og speilhuset som er justertbar..

            Det ser man på bilder nr 1 - merket med rødt.



            Det man ser på bildet nr 2 , er en tanke eller ønske å få tak i noe i likhet som er ringet rundt med rødt. Får jeg tak i noe slik kan jeg modde den festen i mitt speil og få funksjon med justere bar speil med displayet innmontert.


            Bør kanskje helst være helt rett stamme og ingen vinkel på den.

            Hva heter disse kulegreiene av navn? Klarer ikke å komme på noe navn i farta..


            Trenger sårt tips / råd..

            Comment

            Working...
            X