Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med trådløs router fra get!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med trådløs router fra get!

    Har akkurat fått meg superbredbånd fra get..
    Modemet er i get boks hd pvr som den heter og har en router ved siden av.

    Eneste jeg sliter med er at jeg ikke får koblet meg til flere enheter enn en, som eksempel ps3, ipad og telefonen.
    Får bare brukt pcen min med internet
    Jeg kommer inn på trådløs på andre enheter men får ikke surfet videre på nett. ganske irriterende etter mange tlf samtaler med get kundesenter for å prøve å løse problemet. men de går bare etter en idiotisk liste som de har.
    restarte modemet ditt osv! haha tror ikke det er der det ligger gitt.

    Har prøvd å pinge og lage nye dns 8.8.8.8/8.8.4.4 fra google men kommer like langt.
    er det noen som har noe forslag? eller kanskje sliter med det samme selv?

    vill at jeg kan få brukt flere enheter på engang.

    Noen som kan hjelpe ?
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Kan være ruteren ikke deler ut mer enn en ip, sjekk om enhetene får utdelt std gateway om ikke gå inn å på routeren å sjekk dhcp instillingene


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.215564,9.582754
    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Jeg har en linskys E2500 router . men kommer heller ikke inn på admin siden.
      så er litt låst kan man si!
      At jeg har låst ip adresse at den deler ut bare en er meget mulig. men kommer dette fra routeren eller fra modemet ?
      må prøve å komme meg inn på admin siden igjen etter jobb og så hva jeg kan få gjort !
      max slitsomt å fikse på ting som skal være plug and play!

      Jeg bruker mac mini og der står det bare enkelt (med dhcp)
      Last edited by titus41; 23-01-2012, 11:28.
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        Den routeren det er snakk om, er det din private?
        Finner sikkert en reset-knapp på den.

        Men høres ut som IP-problem, sjekk opp om du har fast IP/statisk IP eller dynamisk.

        Alltid kos å snakke med 1.linje som egentlig ikke vet noe om noe, og er mer interessert i å selge <3
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Vel kan vel godt hende ruteren din er satt i bridged mode siden du ikke kommer inn på den? isåfall hadde jeg villet brukt den fine reset knappen du sikkert finner på baksiden av Linksys e2500 knappen. tror nok problemet er ruteren og ikke modemet, Var dette en ruter du fikk levert med modemet fra get?
          Last edited by AcidRain; 31-01-2012, 01:21.

          Comment

          Working...
          X