Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp

    Til sommers så skal jeg gå til innkjøp av ny bil, og da skal det bli en ny sterio så klart! Så da har jeg sagt tidlegere (ja jeg maser igjenn) om evt SQ utstyr!

    Å da har jeg et par spørsmål som evt. kan være litt teite men jeg er n00b når det kommer til SQ osv.

    1. Kan jeg bruke en 4 kanaler å brokoble den som en 2 kanaler å kjøre den aktiv på midbasser!?
    2. Kan jeg bruke en likedan 4 kanaler og brokoble opp imot et passivt sett og fortsatt få tilnermet lik ytelse/nytelse av en 2 kanaler?
    3. er 1 monoblokk og 2 stk 4 kanalere som hver blir brokoblet et ok setup eller blir det bedre med 2 stk 2 kanalere istede?

    Tenkte å bruke en DEH-P88RS, men er det noe som evt er billigere som har samme egenskaper som denne spillern! Er ute etter brukervennlighet og go lyd i spiller.

    Og er ikke så forferdelig fokusert på helt pervers syko lyd til 100.000,- +.

    Men tenkte i en prisklasse rundt 25.000-30.000,-!

    Jeg har sett meg ut hvilken bil jeg vil ha meg, det er ern VolksWagen Passat lik Tommen sin.

    Merker jeg har sett på er:
    Hertz
    Audison

    Sett litt på de nye Hertz Energy forsterkerne å de ser jo helt perverse ut. Det ver den 4 kanalern jeg tenkte å kjøre brokobla til en 2 kanaler på et frontsett og kjøre et ekstra sett mid basser på en til 4 kanaler fra samme serie!


    Er jeg HELT på jorde nå og fortsette å sette opp noe som bare dunker men ikke spiller noe pent?

    Eller er det ikke så dårlige ideer?


    Håper på svar i alle fall! (oppsett av pakker til den prisklassen min er kjærkommen, leter etter pen lyd, men fortsatt litt trykk! Et lite punch i hverdagen er det ikke det de sier?)
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

  • #2
    Har sett litt på Audison LRx 5.1K

    Den er opp imot det jeg kunne tenkt meg, nokk guffe i subkanalen til å drive noe skikkelig og utseendemessig er den bra! Noen som har erfaring med denne forsterkern?
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Dag Johansen har vel god erfaring med denne. Jeg ville unngått brokobling om jeg kunne, ihvertfall i mellomtone og diskant. LRx 5.1 er vel alt annet enn enkel å matche på prisen med mindre du går for tre SRx 2S på tilbud og brokobler den ene.

      Comment


      • #4
        Originally posted by epifant View Post
        Dag Johansen har vel god erfaring med denne. Jeg ville unngått brokobling om jeg kunne, ihvertfall i mellomtone og diskant. LRx 5.1 er vel alt annet enn enkel å matche på prisen med mindre du går for tre SRx 2S på tilbud og brokobler den ene.
        Jepp! Men det er et framtidig bygge, så kan tenke meg at de forsterkerne ikke er på tilbud i all evighet

        Men om jeg vil kjøre aktivt bør det være en 2 kanaler på hvert set da? (diskant + mellomtone og evt. midbass)

        Har litt lyst å kjøre aktivt, men er litt lat og passivt passer meg perfekt da:P
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          Kjøp Soundstreamen som Neptyr linket til. 4 x 50 watt + 2 x 100 watt + 1 x 200 watt, seven channels of pure bling baby!

          Comment


          • #6
            Den der dekker alt as.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Men den ligger vel ikke til salgs når jeg har tenkt å kjøpe heller tenker jeg:P

              Er fortsatt åpen for forskjellige forslag!

              Det blir enten en 5(6) kanaler

              elller

              2-3 2 kanalere!

              Men klarer ikke å bestemme meg :S
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                vis du tør å bevege deg litt bort fra "mainstream" produkter, så finnes det utrolig mye spennende til hyggelige priser. det gjelder både spillere, forsterkere og høyttalere

                er det bare selve lydproduktene du tenkte å legge 25-30 lapper i, eller er det med alt av demping og kassemateriale m.m.?
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by sqwannabe View Post
                  vis du tør å bevege deg litt bort fra "mainstream" produkter, så finnes det utrolig mye spennende til hyggelige priser. det gjelder både spillere, forsterkere og høyttalere

                  er det bare selve lydproduktene du tenkte å legge 25-30 lapper i, eller er det med alt av demping og kassemateriale m.m.?
                  Hehe ja mainstream, og det er vel Hertz og Audison:P

                  Det er 30 lapper inkl sub(er) - frontsett - (er litt keen på ekstra mellomtoner med litt punch i) mellomtoner - forsterker(e) og spiller. Kan KANSKJE tøye budsjettet!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #10
                    Skulle jeg kjøpt anlegg igjen, hadde jeg nok tittet på følgende.

                    Spiller:
                    Clarion HX-D2/DRZ9255
                    Mcintosh MX5000
                    Panasonic CQ-TX5500W
                    Denon DCT-Z1
                    Alpine F1
                    Kanskje også PXA-H701 kombinert med en eller annen spiller med optisk ut.


                    Frontsett:
                    Hybrid audio legatia (L841-3, om du har plass)
                    Rainbow Reference eller Platinum (kommer avåtil noen på ebay til dugendes pris, skal du kjøpe nytt koster det jo nærmere 70k for reference).
                    Alpine F1


                    Forsterkere:
                    Adcom
                    Milbert
                    Poweramper
                    SS - oldschool
                    Orion oldschool
                    Celestra
                    Genesis
                    Audison
                    og en god del flere

                    Sub:
                    JL Audio
                    PG - Cyclone
                    Mac Audio Alliante
                    ja, igrunn et hav.... hehe

                    Personlig kjøper jeg gjerne brukt om jeg kommer over no bra
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      DU kan få alt dette til 30 000,- hvis du er interesse for skikkelig High-end lyd uten å koster skjorta...

                      Har et komplett Sony Xes-Z50 system til salgs med masse Sony tilbehør f.eks 3 cd-vekslere , 1 minidisk veksler , extra sett med bånd-diskanter ,6" etc....

                      Komplett Sony XES-Z50 system m/Extra tilbehør -->pris : 30 000,-

                      1x Sony Xes-Z50 (display/kontrol unit + cd-veksler/dsp enheten. Er som NY)
                      2x Sony Xes-H50 (bånd-diskanter 4ohm, freq 3500Hz-40 000Hz. Er som NY)
                      2x Sony Xes-F50 (6" mellomtone-midbass, freq 50Hz-12 000Hz. Er som NY)
                      2x Sony Xes-L50 (12" basser , freq 20Hz-3500Hz 2x2ohm spole. Er som NY)
                      3x Sony Xes-M50 (2 kanal forsterker , 2x200watt/1ohm. Er som NY)
                      1x Sony CDX-C91 (10cd`s cd-veksler , digital ut. pent brukt)
                      1x Sony CDX-828 (10cd`s cd-veksler , digital ut. pent brukt)
                      1x Sony CDX-828 (10cd`s cd-veksler , digital ut. meget godt brukt)
                      1x Sony MDX-65 (6`s minidisk veksler , digital ut. Er som NY)
                      1x Sony XA-U40D (Digital kontrol veksler opptil 4x vekslere. NY i esk)
                      1x Sony XA-C30 (BUS kontrol veksler opptil 3-4 veksler, godt brukt)
                      1x Sony XA-300 (BUS kontrol m/USB + headphone inngang, NYi esk)
                      2x Sony XA-10B (10 magasin disc til CDX-C91/Z50, NY)
                      2x Sony XA-250 (10 magasin disc til CDX-828, NY)

                      1x Sony Xes-M50 (2 kanal forsterker. Ny i esk)
                      2x Sony Xes-H50 (Bånd-diskanter. ny i esk)
                      2x Sony Xes-F50 (6" mellomtone/mellombass. ny eks)
                      1xFjernkontroll til Xes-Z50 (NY i esk)
                      1xJoystick til Xes-Z50 (NY i esk)
                      1xJoystick til Xes-Z50 (Brukt)
                      Sony cord BUS kabel (ny i plastikk)
                      6x Sony ES blanke minidisker til miniveksleren
                      (MEGET VANSKJELIG ting å skaffe) som medfølger!!!

                      Spilleren Z50 har i fra før av 1 stk fjernkontroll + 1 stk joystick!

                      Utystyret er meget strøken og pent brukt. Inge skader eller riper på sakene. Har for det meste eskene til alt..

                      System spiller utrolig bra , mye detailer , god kontrol på elementene.

                      Comment


                      • #12
                        Takk får råd!

                        Har sett litt på Rainbow nå og det ser ikke så verst ut egentlig!

                        Og det ser lovende ut det utstyret du selger Soundboy! Men husk jeg skal ikke kjøpe noe før til våren da jeg skal ha meg en ny bil også!
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment

                        Working...
                        X