Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan King Cab lader ikke/deffekt dynamo(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nissan King Cab lader ikke/deffekt dynamo(?)

    Legger denne i offtopic da det strengt talt ikke har noe med anlegg å gjøre.

    Men uansett, king cab'n (94 mod, 2,5d) til fruen har sluttet å lade. Måler ingen endring i spenningen om motoren går eller ikke.

    Det jeg lurer på, noen som vet om det er andre ting som kan være gåent før jeg bestiller meg ny dynamo? Ikke alt for kjent med hvordan ladesystemene fungerer, pleier det være en regulator ett sted som muligens kan ha feilet, eller er det garantert dynamoen som har kveldet?

    Ny dynamo var også relativt stiv pris på (ca 5500,-) Noen som vet om noen som reparerer for en rimelig penge?

  • #2
    bilder takk
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Litt usikker på hvor mye bildene hjelper deg med diagonseringen, men her er det noen av dynamoen iallefall.

      Denne er litt spesiell da det sitter påmontert en vakumpumpe for bremsene bakpå.



      Comment


      • #4
        det kan se ut som om den ikke har innebygd regulator -dvs at den styrers fra hjernen, men da er det gjerne børstene som slittes på den type dynamo da må du demontere den og skrua av den pumpa som er skrud fast til drivakselen, børstene er en enkelt sak å skifte -verre med å få den fra hverandre.... men grei skrue det

        børstene er det mulig å kjøpe løs -om ikke kjøp en billig vinkel slipper på biltema eller europris og ta ut de som siter der

        ellers om du måler på den pluggen som går til dynamon så skal du finne 3 forkjellige spninger, en er self plus til bateriet, den andre spenning til magnestator og jord. Den ene tynne skal øke i spennin g etter hver -den prøver å få mer magnetisme til magneten=produsere mer spenning -om den øker og bat spenningen ikke øker er det self børstene som er defekte=slitte når diodene er defekte får du som regel en lavere spenning enn normal hvilespenning.
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Ok, takk for tipsene. Skal prøve å måle litt og se hva jeg finner ut

          Comment

          Working...
          X