Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bil som styrer selv...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bil som styrer selv...

    Hei... Opplevede noe i dag som kan være ganske farlig ute på veien...
    Nemmlig at bilen plutselig får et tulltak å styrer hardt til høyre av seg selv..

    Først kjentes det ut som et hjul som var løst.. Men alt sitter som det skal...
    Da bilen får disse tulltakene å jeg holder imot for å holde den rett fremm er det nesten som bilen hopper fremover...
    Da lurer jeg på om noen vet hva dette kan være? noen ventiler i servosystemet?

    Det er noe som kommer og går.. Kanskje starter i en knapp sving med noe fart..

    Hadde bilen på eu for noen dager siden.. Ble ingen feil på noe i understell....


    http://www.youtube.com/watch?v=bttUYt_L1U8
    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

  • #2
    sporete veier?
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Jeg har vært borti at det kan være de ytre drivknutene som kiler seg. Og da kan du oppleve sånn tvangsstyring selv om du har hatt bilen på EU er det ikke dermed sagt at de har kontrollert foringene godt nok. Disse bilene drar å blir sporete og blir over og understyrte pga slakk i stabstags foringene ute på bærearmene forran og foringene i bakstilling. Har ikke vært borti at servostyringen har laget slike problemer. Ennå

      Comment


      • #4
        Har hørt om noe lignende, dog på iveco. Da var det et hjullager som begynte å takke for seg. Plutselig ble det stopp, å da mener jeg stopp xD
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

        Comment


        • #5
          leser jo litt om drifting osv med en bilen.. hehe.. så holder en knapp på drivknuter.. men i og med den ahr vært på eu skulle du fått feil på det om det var så ødelagt.. hmm.. rart. men siden det skjer i sving så tror jeg det er knuten..

          Comment


          • #6
            Kan vel nevne piggfritt da.. Is og asfalt i byen... Mange ganger jeg spinner i kryssene og BANG så treffer jeg asfalt.. Er ikke så bra det :P
            ~Mentalt etterpåklok nybegynner

            Comment


            • #7
              ikke bra i det hele tatt.. og vag biler er ikke akkurat kjent for gode driv knuter.. hehe--

              Comment


              • #8
                Tok tak i hjulet mens bilen sto på bakken.. Å dro frem og tilbake...

                Klikk klikk sa det... Sikkert hjullagret som er gått i tusen biter
                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                Comment


                • #9
                  Om det er hjullagret som er gåen, skal du høre det godt når du kjører.
                  Vanligvis er lyden værst når du svinger litt mot en av sidene.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #10
                    hvis det er lageret ditt som er gåen hører du en slags ''ule'' lyd, du kan jo også sjekke noe simpelt som om du har like mye luft i alle 4 dekkene

                    Comment

                    Working...
                    X