Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieseltank lekkasje på 92 vw polo 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dieseltank lekkasje på 92 vw polo 2

    Hei, har en god stund hatt en lekkasje fra dieseltanken, har vært ute en del ganger for å se om jeg kunne spotte lekkasjen, men har ikke funnet hullene. Har ikke skrudd ned tanken ettersom jeg helst vil kunne fikset det uten.

    Jeg stakk ut igjen i dag for å sjekke på nytt, og jeg fant dem! Det er to små hull ved siden av hverandre. Det ser ut som om jeg kommer rimelig greit til hullene fra under bilen.

    Hullene er i dette området (den røde ringen ble litt svak), men på undersiden slik at jeg kommer til fra under bilen som sagt: http://s890.photobucket.com/albums/a...ent=t4tank.jpg

    Da er mitt spørsmål til dere, hvordan jeg bør tette det? Det er to minimale hull, trenger nok ikke noe sveising.

    Håper på mye respons, mvh Markus

    ( Jeg har også lagt inn tråd på bilforumet, men prøver her også )
    Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

  • #2
    For en rask løsning kan du prøve treskruer med flatt hode (ikke kon) og bruke pakkningssement som tåler bensin og diesel. Rengjør først å Kline godt med pakkningssement i hullet å skru inn skruene dette er for en rask løsning ikke en permanent løsning. Kan nok hende du må bytte ut deler, for når det først har begynt å komme hull så blir det fort flere

    Comment


    • #3
      Ja, jeg har også tenkt på dette. Er mulig det blir til at jeg gir dette et forsøk Takk Nils!
      Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

      Comment


      • #4
        Hei igjen, jeg bare tenker å oppdatere tråden litt. Kan være interesant for andre som har lignendes problem. Jeg har da funnet ut hvordan jeg skal tette tanken. Planen er å tappe tanken tom for diesel, pusse ned til metallet med fint sandpapir, deretter smøre på med dette limet: http://www.loctitelim.no/produkter/power-epoxy/metal/ . Limet virker som om er perfekt til mitt bruksområde. I morgen blir det en tur til byen for å kjøpe slikt lim, deretter skal jeg oppdatere dere hvordan det funker. Mvh.
        Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

        Comment


        • #5
          er det ikke like greit å få noen til å sveise det når du skal tappe tom tanken
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment


          • #6
            Det jeg kommer til å gjøre er å teste epoxy, deretter se hvor lenge det holder. Jeg har stor tro på epoxyen ettersom hullene kan sammenlignes med ei tynn knappenål. Hvis det deretter blir lekkasje igjen, fra samme- eller et annet sted vil jeg evt ta å resturere tanken helt på skikkelig vis.
            Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

            Comment


            • #7
              Du ender nok opp med å måtte kjøpe ny tenker jeg når først disse små ubetydelige hullene begynner å vise seg er det som regel ikke mye stål igjen under all rusta

              Comment


              • #8
                Det er nok sant det, men nå får vi se hvor lenge det holder. Hadde vært knall om jeg kunne kjørt et par år på det. Selve tanken er helt rustfri, det er kun det røret opp til tanken som er dårlig. Men ikke se bort i fra at jeg prøver å restaurere røret helt en eller annen gang om det er nok igjen av det. Eller kjøper en grei en fra en opphøgger,. Jeg så nbfbildeler.no ikke hadde noen inne. Det er nok litt vanskelig å få tak i disse, ettersom polo cl diesel ikke er så vanlig.
                Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

                Comment


                • #9
                  Vil bare legge til at tanken er i orden igjen, jeg kjørte på med en slags sterk fugemasse, som er tilegnet metaller. Smørte på med dette hele veien opp til lokket. Jeg så antydninger til litt svetting der. Nå er også tanken litt ekstra beskyttet for steinsprut, men nå gjenstår det bare å se hvor lenge det holder. Er en bil jeg kjører rolig med, og som mest blir brukt til cruising.
                  Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

                  Comment

                  Working...
                  X