Announcement

Collapse
No announcement yet.

til dere som inporterer og/eller har erfaring med det..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • til dere som inporterer og/eller har erfaring med det..

    heisann

    jeg og en kompis tenkte vi skulle starte en nettbutikk i airsoft.. vi har en klubb som heter ahak.. aurskog høland airsoft klubb.... vi har ikke registrert oss på noe særlig og vi har alderi gått noe seriøst ut for dette før nå... dette er en sport som man bruker dyre softguns i "painball" prinsippet.. fordelen for airsoft i forhold til paintball er att man KAN skyte hardere og man kan få det til å se mye mere virkelig ut... siden man slipper store runde kuler, tank oppå geværet og svær gasstank bak... og det mye går ut på kamuflasje.. i stor vill skog..

    men da lurer ejg på åssen vi skal gå fram når vi skal innportere gevær fra land og åssen skal vi gå fram eller?... vi må vell registrere i brønnøysundsregisteret og fikse med mye sånt?.. eller.. er veldig nybegynnere på dette.. så vi vil gjerne få en nøyaktig og god forklaring ..

    vi kan sikkert fikse littt billigere våpen til dere som er medlemmer her hvis vi får bra med hjelp så kan vi fikse firmafester med grilling også hvis det er mulig.. vi har 2 stooore skoger til disp som eies av familien til kompisen min.. å vi ahr fritt mulighet til å holde på der

    takker for hjelp

    mvh
    Thomas Holmedal ahak
    Jan Sverre ahak.
    Last edited by Eargasm; 11-11-2007, 23:54.
    Mvh Thomas Holmedal

  • #2
    Dere må etablere et firma og registrere det i brønnøysundsregisteret ja, kostet 2500,- sist jeg sjekket dersom det er et DA (delt ansvar) eller enkeltmannsforetak dere stifter. Tryggeste er jo A/S, men da må dere skyte inn 100 000 i oppstartskapital.

    så må dere snakke med tolla, vet ikke åssen det er med tollavgifter på slike ting.
    uansett så må dere betale moms på alt dere tar inn.

    Så er det jo selvfølgelig en håndfull med regler å forholde seg til når man driver foretak.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      hm.... vi har lager.... så vi trenger bare varer først og fremst.. vi skal ikke selge stort dyre varer med det første... så blir vell mye av klær, våpen og kuler i startfasen.. å det er jo ikke akkurat det dyreste men..
      Mvh Thomas Holmedal

      Comment


      • #4
        Originally posted by Eargasm View Post
        hm.... vi har lager.... så vi trenger bare varer først og fremst.. vi skal ikke selge stort dyre varer med det første... så blir vell mye av klær, våpen og kuler i startfasen.. å det er jo ikke akkurat det dyreste men..
        ja, skjønner. regner med dere har kontroll over nettbutikk utgifter og slikt selv

        men send en mail eller ta en telefon til tolla, så sier de hvordan det er med varegruppen(e) deres.

        Forresten så får dere ikke igjen moms før dere har solgt for 50 000. Dere trenger heller ikke legge på moms på varene dere selger før dere da må registrere dere i mva registeret.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          vell vi har noen til å føre regnskaper... og nettbutikk fikser vi selv.. vi kan noe om data å har laget mange hjemmesider før.... men da det største problemet trur jeg blir å kontakte ett japansk firma som heter marui og få godkjenning av tollen.. siden dette er våpen og er mye strengere enn paintball siden paintball går ut på spill og airsoft går ut på realisme
          Mvh Thomas Holmedal

          Comment


          • #6
            Originally posted by Eargasm View Post
            vell vi har noen til å føre regnskaper... og nettbutikk fikser vi selv.. vi kan noe om data å har laget mange hjemmesider før.... men da det største problemet trur jeg blir å kontakte ett japansk firma som heter marui og få godkjenning av tollen.. siden dette er våpen og er mye strengere enn paintball siden paintball går ut på spill og airsoft går ut på realisme
            ahaa, våpen jah.. det kan jo fort være dere bør ta en telefon til politiet å da ja.. er det andre som selger slikt i norge? vet dere om det er lov i det hele tatt?

            får satse på de prater engelsk der borte da... mange som IKKE er serlig rambo i engelsk derover
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              ja er ikke helt samme regler med airsoft som med våpen men... er jo ikke direkte våpen nei :P... men er helt 1000% lik våpen borsett fra kulene som er av plastikk da... ja mange som selger sofguns i norge... fullt lovelig å selge men man må være over 18 for å kjøpe
              Mvh Thomas Holmedal

              Comment


              • #8
                marui går vel for å være kongen på haugen i air soft sammenheng, selv liker jeg, er det western noe, som bruker marui å så lager full metal
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  hehe.. japp.. vi liker også produktene fra marui så derfor tenkte vi hovedsakelig på det
                  Mvh Thomas Holmedal

                  Comment


                  • #10
                    Hm, håper dere får butikken opp å gå, kanskje man bestiller seg en pistol eller to.
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #11
                      hvis du blir med i ahak klubben kan man få rabatter på våpen
                      Mvh Thomas Holmedal

                      Comment


                      • #12
                        hva må jeg si meg enig i for å bli med i klubben da? og hva blir den rabatten på?
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #13
                          hvis det blir noe av så blir det bare rabatter på de som er med på kampene våres.. hvor mye rabatter vet jeg ikke.. men da blir det helt klart det billigste i landet for de som er medlemmer hos oss...
                          Mvh Thomas Holmedal

                          Comment

                          Working...
                          X