Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål ang. oppussing av leid leilighet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål ang. oppussing av leid leilighet.

    Hei!

    Har nå flyttet inn i ny leilighet og har holdt på med en del oppussing de siste 2 måneden for å si det mildt Avtalte med utleier om de rommene som vi kunne pusse opp (alt utenom badet) og kjøpte inn nødvendige materialer på utleiers regning. Leiligheten er fra slutten på 70 tallet og etter som jeg har sett og forstått er det ikke gjort noe med den siden den tid bortsett fra noe av kjøkkenet. Det vi har gjort er lagt strie på 3 soverom, malt gang, vegg, stue, soverom, kjøkken, lagt nye lister i stort sett hele huset, malt alle dører, tak, slipt gulv og lakkert det. Alt i alt så har han fått en helt ny leilighet. Kan også legge til at tidligere leier ikke hadde vasket opp eller tatt med alle tingene sine som vi måtte flytte vekk og vaske opp.

    Så spørsmålet mitt her er, hvor mye kan vi kreve for alt dette? Hvor mye har vi rett på? Ble avtalt om å få kompensasjon for jobben før vi gjorde dette, men ikke hvor mye. Er snakk om ca 150-170 timer med arbeid.
    Hva syns dere er rett og rimelig for dette?
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    Jeg ville krevd minimum 150 kr timen for en slik jobb. Får du mindre enn det så ville jeg følt meg lurt.

    Slike ting er greit å ha med i kontrakten. Og når du legger så mye jobb i det, så er det greit å ha litt mer enn 1års kontrakt. Kjipt om han hiver dere ut etter ett år, når dere har lagt så mye jobb i leiligheten.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Jeg ville krevd minimum 150 kr timen for en slik jobb. Får du mindre enn det så ville jeg følt meg lurt.

      Slike ting er greit å ha med i kontrakten. Og når du legger så mye jobb i det, så er det greit å ha litt mer enn 1års kontrakt. Kjipt om han hiver dere ut etter ett år, når dere har lagt så mye jobb i leiligheten.
      Det blir tegnet en standard 3 års kontrakt. Jeg har forhørt meg litt rundt på forskjellige plasser ang. dette og det er 150kr timen som alle sier så da skal jeg stå på mitt når det kommer til dette.

      Brukte ca 20.000kr i materialer, maling etc på hele leiligheten (110 kvadratmeter) og har gjort smarte kjøp med gode rabatter, mesteparten av det vi malte var trepanel og der går det noen liter med maling. Men det vil jeg si er veldig BILLIG for en oppussing+ en god del reperasjoner.

      Men anbefaler ingen å flytte i juletider, er ett kaos uten like, lol
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        150kr timen er det jeg ga til en av mine leieboere som pusset opp ett rom for meg. Hadde ingen problemer med å stole på at vedkommede gjorde en kjapp og god jobb. Men sånn til neste gang, så avtal dette på forhånd.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Når broren min gjorde samme greia som du har nå gjort, fikk han 70% av en håndtverkers lønn. Så de kontakt en for og høre hannes prisoverslag, så gikk de etter det.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment

          Working...
          X