Announcement

Collapse
No announcement yet.

OM NOM NOM BATTERI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OM NOM NOM BATTERI

    Et syrebatteri vil aldri kunne lades over ca. 85%, og aldri tappes til mindre enn 50%. Det vil si at du da har ca. 37Ah i bilen din, sånn praktisk set.

    Et AGM batteri kan utlades nesten heeelt tomt, flere hundre ganger. Et syrebatteri vil bli ødelagt etter 4-5ganger. 72Ah kan du vel si at er "reelle" Ah, mens i syrebatteri så er ikke 88Ah reelt i det hele tatt.

    Det at du går fra 88Ah syre, til 72Ah glass vil da si at du får MYE mer Ah tilgjengelig.

    Note: Har ikke veldig god peil på det jeg prater om.(Gjelder det meste) Slike diskusjoner er viktige, det tvinger fakta frem på bordet, ofte i detalj.
    Last edited by Jørgen; 10-02-2011, 21:25.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

  • #2
    Kutt ut og kom dere tilbake til topic i stedet for å krangle nå da folkens!
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      Om nom nom, popcorn-tid
      Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

      Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

      Comment


      • #4
        Bare fortsett her dere, gjør ingenting
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          Off topic, men samtidig 100% on topic:

          Hva faen betyr "om nom nom batteri"?

          Begynner jeg å bli for gammel for ungdomsslangen, eller er det noen faguttrykk jeg aldri har oppfattet her?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            Off topic, men samtidig 100% on topic:

            Hva faen betyr "om nom nom batteri"?

            Begynner jeg å bli for gammel for ungdomsslangen, eller er det noen faguttrykk jeg aldri har oppfattet her?
            OM NOM NOM = spise opp, gafle i seg!

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              OM NOM NOM NOM
              Last edited by J.T.; 05-12-2010, 13:30.
              ~Mentalt etterpåklok nybegynner

              Comment


              • #8
                Bare meg som fløtta en diskusjon ut av en tråd :P
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Alltid moro med sånn virtuell kuklengde showdown

                  "Åh, jeg vet så og så mye om et navngitt tema, få se hvor mye du kan da? Få se da? FÅ SE DA??" Popcorn-time for resten av oss

                  Angivelig med nytteverdi også, når alle har lagt fakta-kortene sine på bordet for å vise hvor mye de kan Så resten av oss kan lære det.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Nå må ikke debatantene glemme temperatur. Det er en av de viktigste faktorene når man måler kapasiteten til et blysyrebatteri. Ja, blysyrebatteri er den rette betegnelsen på det noen kaller blybatteri. H2SO4

                    Det heter hvilespenning. Og den skal være 12,6 volt på et blysyrebatteri, hvis det har god helsetilstand. 6 celler à 2,1 volt
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haakon O View Post
                      Alltid moro med sånn virtuell kuklengde showdown

                      "Åh, jeg vet så og så mye om et navngitt tema, få se hvor mye du kan da? Få se da? FÅ SE DA??" Popcorn-time for resten av oss

                      Angivelig med nytteverdi også, når alle har lagt fakta-kortene sine på bordet for å vise hvor mye de kan Så resten av oss kan lære det.
                      jeg er kansje trøtt men ^
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment

                      Working...
                      X