Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilkjøp - hjelp..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilkjøp - hjelp..

    Det sies at det finnes ingen dumme spørsmål, men bare dumme svar

    Så, jeg er i gang med å kjøpe meg bil for første gang på egen hånd..
    Å jeg står uten jobb, så har ikke muligheter for å ha skilt på bilen enda..

    Så leste jeg på nett at man måtte forsikkere bilen , betale omregistrering for å få tilsendt nytt vognkort..

    Men hva trenger jeg å gjøre? Kan jeg be gammeleier levere inn skilter nå, også skriver vi under på eierbytte etter det? Slipper jeg da unna mye bry med ditt og datt da?

    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

  • #2
    Du kan jo tegne forsikring for en måned og få bilen omregistert. Etter at du har fått omregistrert bilen, levere inn skiltene og si opp forsikringen.

    Selv om gameleier leverer inn skiltene vil bilen fremdeles stå på hans navn. Da jeg kjøpte bilen min var skiltene levert inn. Måtte levere salgsmelding, betale veiavgift og omregistreringsavgift før jeg fikk ut skiltene. På pcen til SVV sto gamleeier som eier før jeg leverte i salgsmelding.

    Comment


    • #3
      hvorfor gjøre det så vanskelig da?

      kjøp bilen, betal omregistrering og lever inn skiltene selv. thats it! forsikring trenger du ikke tenke på før du skal ha skilter på bilen.

      det ikke alle vet er at forsikringen til gamle eier gjelder inntil 1 mnd etter salg/kjøp, evt til ny eier har tegna ny forsikring.

      Comment


      • #4
        Du får vel ikke omregistert en bil hvis det ikke er forsikring på den?

        Har opplevd det selv, glemte å aktivere forsikringen da jeg hadde fått et tilbud. Da jeg sto i skranken hos SSV sa dem at du ikke har forsikring på ditt navn. Måtte ringe forsikringsselskapet med en gang og dem aktiverte forsikringen. Fikk deretter omregget bilen på meg.

        Man må ha forsikring på sitt navn eller medeiers navn.

        Comment


        • #5
          Originally posted by gooner87 View Post
          Du får vel ikke omregistert en bil hvis det ikke er forsikring på den?

          Har opplevd det selv, glemte å aktivere forsikringen da jeg hadde fått et tilbud. Da jeg sto i skranken hos SSV sa dem at du ikke har forsikring på ditt navn. Måtte ringe forsikringsselskapet med en gang og dem aktiverte forsikringen. Fikk deretter omregget bilen på meg.

          Man må ha forsikring på sitt navn eller medeiers navn.

          jeg har aldri hatt noe problem med dette! omregistrering og vognkort kommer leeeenge før jeg er ferdig med min ringe runde for å finne billigst mulig forsikrings tilbud.

          en bil skal ha forsikring ja når det er skilter på bilen! man forsikrer ikke en bil som står uten skilter!

          Comment


          • #6
            Originally posted by pgoutlaw View Post
            man forsikrer ikke en bil som står uten skilter!
            Det KAN man gjøre ja. Blant annet lagringsforsikring som dekker brann og tyveri.

            Comment


            • #7
              Det er jo uansett ikke snakk om å omregistere den for videre bruk, men avregistere den, og det trenger man ikke forsikring for!

              Så man henter bilen, skriver kjøpskontrakt og fyller ut del to av vognkortet - tar bilen med seg hjem, skrur av skiltene og leverer de inn for avregistering. Selger leverer inn del to av vognkortet til trafikkstajonen som viser at bilen har skiftet eier.

              Når kjøper så er klar for å ha den på veien, ordner han da med forsikring for bruk på vei (ikke lagringsforsikring som ikke har noe med den saken å gjøre), får forsikringselskapet til å legge den inn i autosys, så går man til trafikkstasjonen og betaler for omregistrering og får skiltene ut igjen. Done deal.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Det hørtes rimelig greit ut
                Da blir Yamaha'en [den berømte snøskutern min] bytta bort i en bil jeg kan begynne å bygge stereo i
                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                Comment

                Working...
                X