Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømnettet i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by neptyr View Post
    Møltimetårh
    Typ BILTEMA?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #17
      Originally posted by ugn View Post
      Typ BILTEMA?
      Type Fluke
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        viktig å ha utstyret i orden
        mvh Sindre Carlsen

        Comment


        • #19
          Originally posted by neptyr View Post
          Type Fluke
          Var biltema jeg også var redd for å høre.
          Fluke er ikke noe tull, så du får denge han elektrikern litt tror jeg.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #20
            Originally posted by gooner87 View Post
            Har vært på en jobb selv hvor dette var problemet, endte med at overspenningsvern ble montert inn for å få ned driftspenningen.
            Håper du kødder nå!!?
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #21
              Originally posted by tofter View Post
              Håper du kødder nå!!?
              Nei kødder ikke.

              Han som eide huset hadde masse fin elektronikk i huset og siden hafslund ikke kunne gjøre noe med siden feilen var industri, løsningen på problemet ble å sette inn overspenningsvern med støydemping som tar for seg høye peaker for å beskytte alt. Ble motert både grovvern i skapet og finvern på kurser som det var tilkoblet det mest verdifulle.


              Jeg var bare læregutt da jeg var med på dette sammen med kollega. Det var Hafslund og sjefen som kom med denne løsningen.

              Tatt ut ifra eskole.no:
              ◦Ustabil spenning på nettet kan også (over lengre tid) være skadelig. For å sikre seg mot slikt, kan man benytte en UPS eller et overspenningsvern.[/
              Last edited by gooner87; 07-11-2010, 18:58.

              Comment


              • #22
                Originally posted by gooner87 View Post
                Nei kødder ikke.

                Han som eide huset hadde masse fin elektronikk i huset og siden hafslund ikke kunne gjøre noe med siden feilen var industri, løsningen på problemet ble å sette inn overspenningsvern med støydemping som tar for seg høye peaker for å beskytte alt. Ble motert både grovvern i skapet og finvern på kurser som det var tilkoblet det mest verdifulle.


                Jeg var bare læregutt da jeg var med på dette sammen med kollega. Det var Hafslund og sjefen som kom med denne løsningen.

                Tatt ut ifra eskole.no:
                ◦Ustabil spenning på nettet kan også (over lengre tid) være skadelig. For å sikre seg mot slikt, kan man benytte en UPS eller et overspenningsvern.[/

                Stor forskjell på å fjerne topper og peaker, enn og senke driftsspenningen. Litt sløsing hvis vernet kontinuerlig skal stå og lede strøm til jord, noe som er vernets virkemåte...

                Jeg ville nok kontaktet nettleverandør.
                Bmw e34 520:
                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                Comment


                • #23
                  Originally posted by tofter View Post
                  Stor forskjell på å fjerne topper og peaker, enn og senke driftsspenningen. Litt sløsing hvis vernet kontinuerlig skal stå og lede strøm til jord, noe som er vernets virkemåte...

                  Jeg ville nok kontaktet nettleverandør.
                  enig, dårlig formulering fra min side sorry.

                  Beste er å kontakte nettleverandør istedet som du sier. Men hvis dem ikke kan gjøre noe, da setter man inn Overspenningsvern for å fjerne peaker og topper.

                  hvis man absolutt må ha ned driftsspenningen på noen kurser, da er ups et godt alternativ og hvis man ha det i hele huset da er det bedre å sette inn en trafo før OV.
                  Last edited by gooner87; 07-11-2010, 20:32.

                  Comment


                  • #24
                    Hvordan gikk det med trikkeren her?
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment

                    Working...
                    X