Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp fra ebay -> Frakt med Jetcarrier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp fra ebay -> Frakt med Jetcarrier

    Har tenkt å bestille meg ett par suber fra USA og selger vil ikke sende ut fra USA, tenker derfor å bruke Jetcarrier. Tror jeg har forstått hvordan greia fungerer men hadde vært fint dersom noen har erfaring med hvordan dette fungerer.

    Det er snakk om 2 stk basser a ca 20 kg hver.

    Slik jeg har fått inntrykk av at det fungerer:
    - Jeg oppretter Jetcarrier konto og får en postadresse til deres terminal
    - Selger sender varene til Jetcarier sin terminal i New Jersey
    - Jeg booker båttransport (eller fly) til Norge, (dette forstår jeg koster rundt 300 kr?)
    - Etter ett par uker kommer det fram til Norge og varen blir videresendt med f.eks. posten og jeg må betale frakt innenlands
    - Jeg mottar i etterkant rekning på moms fra Jetcarrier.

    Er dette noenlunde korrekt eller har jeg oversett noe?

  • #2
    Det er ca riktig det ja.

    Husk at du må booke pakken så fort selgeren har sendt pakken og etter du har fått trtacking number fra han.

    Båtfrakt er 300kr inntil 70kg ja. Husk at prisen er også avhengig av volumet. For båtfrakt så er 1kg = 1 liter.

    Du tar kontakt med Jetcarrier for å avtale innenlands frakt i norge og evt hvor mye det vil koste.

    Du mottar regning for moms og båtfrakt 2 uker før pakken din ankommer Norge. Angående innenlands frakt i Norge, det tror jeg du betaler når du henter pakken ellers så kommer det en til regning under "mine fakturaer".
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Stort sett riktig. Husk at volumet kan avgjøre fraktprisen til Norge. F.eks. er det vel ikke usannsynlig at en 18" pakkes i en eske som er 55x55x25 cm. Da er du over 70L i volum, og prisen blir 495,- per stykk med sjøfrakt. Når det gjelder moms, mener jeg at jeg fikk regning før varene kom til landet(sjøfrakt).

      Frode

      Comment


      • #4
        du baldic eg bestilte 4 stk oddysey batterier fra usa med di jetcarrier ,di annkom på husøyno på karmøy da slepper du posten som tar 500kr for å ta i høytalerene dine videre te nesten nermeste postkontor bare et tips te deg
        fusion/audi system xIon/digitals design

        Comment


        • #5
          Det kan være greit å vite, måtte du avtale spes å hente de på Karmøy istedet for Tistedal som vell er det normale ankomststedet for varer med Jetcarrier?

          Comment


          • #6
            stemmer delvis det baldrick.

            Båt frakt er vanlig til Tistedal, men ringer du inn så kan de ordne videretransport med forskjellige frakt firmaer.

            Fly frakt derimot er inklusiv transport med posten i Norge.
            Mvh. Damir

            Comment

            Working...
            X