Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en Uærlig selger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en Uærlig selger?

    Noen som vet hva det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en uærlig selger for å kreve pengene tilbake eller varen som han skulle sendt meg for lenge siden.

    Saken er det at jeg kjøpte en PC på qxl(så dum jeg var). Selgeren hadde mange positive karakterer og han var registrert som næringsdrivende. I annonsen sto det at pcen vil bli sendt cirka.35 dager etter betaling er mottatt. Jeg vant auksjonen. Overførte penger samme dag og sendte selger en mail om at jeg har overført penger. Dagen etter blir jeg trekt. Jeg begynner å telle dager. 35 dager går og fremdeles ikke mottatt noe pc. Venter et par dager til. 41 dager har gått sender en selger en mail om hvor hva som skjer. Svarer ikke på mailen på et par dager. Prøver å ringe han. Han svarer selvfølgelig ikke. Plutselig får jeg en sms hvor det sto mail sendt. Sjekker mailen og der sto at det bare har gått 32dager hittill siden han har fått pengene.

    jaja, tenker jeg. Da får jeg bare vente. Venter enda mer. Har fremdeles ikke mottatt noe pc. Sender selger en mail. Ingen svar. Prøver å ringe han. Mobilen er skrudd av.

    Har vært i kontakt med qxl og dem har sendt en purring til at han. Han hadde 5 dager å ordne dette på. De fem dagene gikk ut på Fredag. Ringer qxl igjen og dem kunne enten sende en purring igjen eller sette meg opp på en liste over alle han ikke sendt varene til.

    Hva gjør jeg nå? Har allerede forhåndsbetalt. Vil politiet gjøre noe med dette(det tror ikke jeg, sånne saker blir jo henlagt uansett har jeg erfart). Hva vil skje hvis jeg møter opp på døra for å enten kreve pcen eller penga?

    Er rolig av meg som person. Men det verste jeg vet er folk som skal lure andre for penger. Jeg har jobbet på ærlig vis som alle andre for å tjene disse pengene.

  • #2
    Jeg kan ikke stort om lover å regler, men vi har hatt lignende diskusjoner her før, og det som har blitt konludert med da, er vel følgende:

    Man kan møte opp å hente det som er sitt, men ingenting mer.
    Henter man noe mer vil det bli betraktet som tyveri, uansett hvor mye den man møter opp hos har svindlet en.
    Siden du har kjøpt en pc på qxl, så vil jeg tro at det vinnerbudet er nok til at du kan si at pc'n er din.
    Om den faktisk finnes da

    Så, folk må gjerne korrigere meg om jeg er helt på jordet
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      muligens ett skudd i blinde, men synes det lukter litt i den her rettningen http://avforum.no/forum/produkt-pris...rfaringer.html
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        i følge avforum,så driver han Mohawk audio Norge også:

        http://www.mohawkaudio.no/
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Fikk akkurat refundert penger for min lg50" plasma som aldri kom fra alcaimport.. det gikk 4 måneder ifra jeg bestilte tven til jeg fikk refundert pengene.. og ikke nok med det! jeg fikk ikke tak i selgeren på verken telefon eller på mail.. Så dermed fant jeg frem på telefonkatalogen privatnummeret til Kolbjørn-Albin Brækkan som da virker som å styre hele sjappa. (tlf 934 13 595) Etter noen meldinger og oppringinger til ham uten svar, så fortsatte jeg å søke litt på firmanavnet alcaimport og fant ut at der var en Brækkan til med i firmaet. Et varamedlem som het Lars Albin Brækkan. Jeg fant tak i nummeret hans med telefonkatalogen (913 12 358) og sendte melding til ham også.. Heller ikke da fikk jeg svar derfor søkte jeg bare på adressen til Lars og fant da hjemmenummeret deres og mobilnummeret til kona sendte dermed masemeldinger til hu og da gikk det ikke et døgn etterpå engang før pengene var på konto Men dette her virker som om det er et pyramidekonsept hvor de tar inn bestillinger før de selv går til innkjøp.. Og nå virker det som om hele alcaimport holder på å gå mot konkurs, så du må nok prøve å kjappe deg å få igjen pengene.. Møt på døra om det så er. Enten skal du ha pcen din eller så skal du ha pengene dine!
          Mvh
          Asbjørn Aarø
          2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

          Comment


          • #6
            leste qxl og lukta alcaimport med en gang
            Kondolerer!

            Men har troa på at han gjør opp for seg.. er så mange på avforum som synser i alle mulige rettninger ang svindel, pyramide osv. Eller, det blir feil, for de synser faktisk ikke.. de er blodseriøse og har alle fakta i sitt hode. Synd de ikke har noe argumenter å backe det opp med da.

            Men ja, har en følelse av at det kommer en løsning på det.
            Et tips er å 'mase'. Send mailer rundt til forskjellige som har med han gjøre.
            Last edited by ugn; 27-09-2010, 14:05. Reason: Hater JT.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Har ikke sagt at alcaimport er pyramide og svindel men det burde jo ringe en bjelle når de somler i 5 måneder før jeg i det hele tatt får igjen pengene.. Det burde jo være selvsagt at når de 35 virkedagene har gått så skulle de sendt tilbake pengene eller tatt kontakt med personen det gjalt om evt. forsinkelse. Men de sier ikke et knyst uten at du maser. Samtidig ba jeg jo om refusjon av pengene i begynnelsen av august og det skulle de fikse med en gang sa de. Men det var noe som viste seg å ta over en mnd.. Sendte 5 mail siden den gang og det første svaret (som jeg fikk nå i september) var at de var ute av lokalene i 3 uker og kunne ikke ta for seg noen sak før de kom igjen.. Dermed brukte jeg andre middel som kona til Lars og da kom det beklagelsesmail bare timene etterpå og pengene på konto dagen etterpå

              Er ganske sikker på at de aldri eigde den lg plasmaen min iallefall..
              Mvh
              Asbjørn Aarø
              2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

              Comment


              • #8
                Leit å høre..

                Skjønner at detta er en kjip situasjon for deg. Det værste som kan skje er vel at karen er klin gal å gjør noe fysisk. Men persjonlig så hadde jeg bare dratt hjemm til han det er snakk om og krevd det som er mitt. Jeg hadde jo selfølgelig tatt med meg en kompis som ikke skvetter så lett ^^ Lykke til
                It`s the silence between the notes that makes the music

                Comment


                • #9
                  Originally posted by shammers View Post
                  muligens ett skudd i blinde, men synes det lukter litt i den her rettningen http://avforum.no/forum/produkt-pris...rfaringer.html
                  Jepp, det er han.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Assa91 View Post
                    Fikk akkurat refundert penger for min lg50" plasma som aldri kom fra alcaimport.. det gikk 4 måneder ifra jeg bestilte tven til jeg fikk refundert pengene.. og ikke nok med det! jeg fikk ikke tak i selgeren på verken telefon eller på mail.. Så dermed fant jeg frem på telefonkatalogen privatnummeret til Kolbjørn-Albin Brækkan som da virker som å styre hele sjappa. (tlf 934 13 595) Etter noen meldinger og oppringinger til ham uten svar, så fortsatte jeg å søke litt på firmanavnet alcaimport og fant ut at der var en Brækkan til med i firmaet. Et varamedlem som het Lars Albin Brækkan. Jeg fant tak i nummeret hans med telefonkatalogen (913 12 358) og sendte melding til ham også.. Heller ikke da fikk jeg svar derfor søkte jeg bare på adressen til Lars og fant da hjemmenummeret deres og mobilnummeret til kona sendte dermed masemeldinger til hu og da gikk det ikke et døgn etterpå engang før pengene var på konto Men dette her virker som om det er et pyramidekonsept hvor de tar inn bestillinger før de selv går til innkjøp.. Og nå virker det som om hele alcaimport holder på å gå mot konkurs, så du må nok prøve å kjappe deg å få igjen pengene.. Møt på døra om det så er. Enten skal du ha pcen din eller så skal du ha pengene dine!
                    Begge har skrudd av mobiltelefonene sine.

                    Comment


                    • #11
                      Lars Albin Brækkan
                      Follestadveien 42, 3474 Åros
                      - Mobiltelefon – Privat 913 12 358

                      Lars Albin Brækkan
                      Follestadveien 42, 3474 Åros
                      - Fasttelefon – Privat 31 28 84 90

                      Anne-Lise Brækkan
                      Follestadveien 42, 3474 Åros
                      - Fasttelefon – Privat 31 28 84 90
                      - Mobiltelefon – Privat 408 78 510

                      Kolbjørn-Albin Brækkan
                      Blålyngstien 2, 3520 Jevnaker
                      - Mobiltelefon – Privat 934 13 595

                      Dette bør hjelpe deg litt, og jeg vet enkelte ting er nevnt før, men her er alt samlet

                      Mas evig, evig og evig!
                      Last edited by J.T.; 27-09-2010, 16:45.
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                      Comment


                      • #12
                        virker nesten som å mase "høl i hue" på dem er det eneste som virker... desverre...
                        Steffen Hammersgård
                        Alpine - Mosconi
                        Min prosjekt tråd

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by J.T. View Post
                          Lars Albin Brækkan
                          Follestadveien 42, 3474 Åros
                          - Mobiltelefon – Privat 913 12 358

                          Lars Albin Brækkan
                          Follestadveien 42, 3474 Åros
                          - Fasttelefon – Privat 31 28 84 90

                          Anne-Lise Brækkan
                          Follestadveien 42, 3474 Åros
                          - Fasttelefon – Privat 31 28 84 90
                          - Mobiltelefon – Privat 408 78 510

                          Kolbjørn-Albin Brækkan
                          Blålyngstien 2, 3520 Jevnaker
                          - Mobiltelefon – Privat 934 13 595

                          Dette bør hjelpe deg litt, og jeg vet enkelte ting er nevnt før, men her er alt samlet

                          Mas evig, evig og evig!
                          Tusen Takk

                          Originally posted by shammers View Post
                          virker nesten som å mase "høl i hue" på dem er det eneste som virker... desverre...
                          Får vel ringe og mase litt nå.

                          Comment


                          • #14
                            Ingen som tar opp på noen av numerene.

                            Både Lars og Kolbjørn sin mobil er skrudd av.
                            Anne lise sin ringer det på men ingen tar opp og det samme gjelder på fasttelefonen.

                            Hva gjør jeg nå? noen tips?

                            Comment


                            • #15
                              Får ta kontakt med TV2 Hjelper deg :P De bruker og få fortgang, om man er heldig til og bli plukket ut.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X