Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilalarm, hva skal jeg kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilalarm, hva skal jeg kjøpe?

    Hallo, skal montere bilalarm i bilen min, men har ikke anelse om hva jeg skal kjøpe. Må ikke være allt for dyrt. Ser att BS bildeler har noe til fornuftig pris, men vil høre med folket, noen anbefalinger?

    Må si at bilen er vel så lite tyveriforsikret som det går ann å få det...



    Har dører til den, og glassfiber tak.. men uansett, ikke så sikkra.

  • #2
    Den forrige bilen jeg hadde var det ettermontert alarm fra Defa. Hadde aldri problemer med den iforhold til hva jeg hadde med et annet merke som var en billig bilalarm. Den kunne løse ut når som helst og av ingenting.

    Comment


    • #3
      Originally posted by gooner87 View Post
      Den forrige bilen jeg hadde var det ettermontert alarm fra Defa. Hadde aldri problemer med den iforhold til hva jeg hadde med et annet merke som var en billig bilalarm. Den kunne løse ut når som helst og av ingenting.
      Takker for svar! Har sendt en mail til noen som selger Defa nå, så ser vi hva det blir

      Comment


      • #4
        Har brukt Defa på begge bilene mine, og har for så vidt fungert ganske greit. Hadde en utløsning på Mercedesen da jeg skrudde på den sist, og jeg er ikke helt sikker på hvorfor den ulte.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Okei, takker for svar har ikke fått svar fra de jeg sendte mail til enda.. men hvor kjøpte du/dere ? eller vet hvor jeg får tak i

          Comment


          • #6
            Tenk litt igjennom hva du ønsker alarm for.
            En vanlig alarm idag gjør jo at folk ikke gidder å snu på hue engang.. er så vanlig at de går av på parkeringsplasser og div.
            Slike litt dyrere med GPS-tracking osv er latterlig enkelt å komme seg unna med en liten $5 dings fra DX som blokker signaler.

            Jeg har lyst på alarm, men ikke den vanlig-mann-i-gata-alarm.

            Bare noe tanker.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Tenk litt igjennom hva du ønsker alarm for.
              En vanlig alarm idag gjør jo at folk ikke gidder å snu på hue engang.. er så vanlig at de går av på parkeringsplasser og div.
              Slike litt dyrere med GPS-tracking osv er latterlig enkelt å komme seg unna med en liten $5 dings fra DX som blokker signaler.

              Jeg har lyst på alarm, men ikke den vanlig-mann-i-gata-alarm.

              Bare noe tanker.
              Du har et godt poeng der! Skal tenke godt gjennom, å se hva jeg finner.. takker for innspill

              Comment


              • #8
                mtp på forsikring og slikt, så sparer man jo inn litt penger med en godkjent alarrm?
                mvh Sindre Carlsen

                Comment


                • #9
                  Om du planlegger å ha bilen i noen år, så tror jeg du tjener inn alarmen etter en stund ja. Dessuten blir det ingen egenandel ved et eventuelt innbrudd mener jeg å huske.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Defus View Post
                    Om du planlegger å ha bilen i noen år, så tror jeg du tjener inn alarmen etter en stund ja. Dessuten blir det ingen egenandel ved et eventuelt innbrudd mener jeg å huske.
                    Det er nok veldig forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, men ikke dumt å sjekke ut!
                    De krever sikkert at det blir montert av godkjent verksted osv, da blir det sikkert ikke billig.
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Nå er det mange år siden sist jeg hadde alarm i bilen, men om ikke reglene har endret seg, så kan man godt montere alarmen selv, også få godkjent montasjen på verksted.

                      Comment


                      • #12
                        Men hva slags alarm er det som hjelper på en helt åpen bil?
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • #13
                          Mener å huske det finnes alarmer som kan gå av når utstyr blir fjernet fra bilen.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            For se hva jeg får tak i.. men skal ha meg en "tett" bil til våren, så dette blir nok bare en sommer bil, og forhåpentligvis stå innelåst i garasje når den ikke er i bruk. Men må finne på en liten tyveri sikkring.. kjipt om bilen er vekk etter en tur på butikken eller noe sånt.

                            Takker masse for svar og innspill her!

                            Comment

                            Working...
                            X