Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD-mappe som passer i hanskerommet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD-mappe som passer i hanskerommet?

    God kveld forumhuer.

    Har en vanlig "singel" CD-mappe i bilen (liker å bruke CD'er i bilen),
    men den er det ikke plass til særlig mange i - rundt 25 plater tror jeg.
    Så jeg ønsker meg en dobbel CD-mappe, som har plass til mange fler;



    ^ Dette er en jeg har lånt av en kompis, men den er for bred til å ha i bilen,
    har lyst på en som er litt mer "slim" som kan passe i hanskerommet (god plass).
    Har prøvd flere, men alle jeg har vært borti har vært LITT for brede liksom...
    Kan ha maks 28cm i bredden. Noen som har en til overs, eller
    vet om et sted som har slike CD-mapper som kan passe?

    Edit: Og jeg vil ikke ha svar som "skaff deg USB/iPod!" eller noe.
    Last edited by TakeTheTime; 29-08-2010, 22:43.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    ..Skaff deg ipod a!

    http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...r/CDDVD-veske/ - du får sjekke måla, mulig de er helt standard..
    Noe kortere enn denne blir vanskelig å finne, da må CDene ligge over hverandre i såfall: http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...for-CD-plater/
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      ....Minidisc

      Men fra spøk til revolver. Du finner det du leter etter på eBay. Nuff said.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Originally posted by ugn View Post
        ..Skaff deg ipod a!

        http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...r/CDDVD-veske/ - du får sjekke måla, mulig de er helt standard..
        Noe kortere enn denne blir vanskelig å finne, da må CDene ligge over hverandre i såfall: http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...for-CD-plater/
        Haha morsom du!

        Men ja, de har disse inne i butikken altså? Den jeg kjøpte på Biltema var den eneste jeg så, men den var litt for bred - fikk heldigvis bytta.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Haha morsom du!

          Men ja, de har disse inne i butikken altså? Den jeg kjøpte på Biltema var den eneste jeg så, men den var litt for bred - fikk heldigvis bytta.
          For bred eller for lang? bygger den for mye i dybden av hanskerommet? Trodde du mente at den var for lang.. kan jo alltids kjøpe en eller flere enkle også da..

          ELLER BARE EN IPOD, NEI VENT, DU HAR JO EN! :--D
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            JEG HAR EN, SOM SELGES!

            Ikke i dybden av hanskerommet ned, er bredden som er problemet her - alle jeg har prøvd med to CD'er i bredden har vært LITT for breie...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Though luck, sjekka alle MSDN-Permene osv vi har til overs her, 31cm var vel det minste :/
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Gjør det enkle, ha den bak passasjersetet foran, bare å snu seg og ta den.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Liker ikke å ha ting liggende å slenge i bilen men, kan tenke på det om jeg ikke finner noe som passer...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Driver ikke du å selger en iPod? skulle vel gå ann å å koble den opp mot spilleren din så har du timevis med musikk uten å ta i en eneste cd.

                    Nei det er ikke samme lydkvalitet i mp3 som i cd... MEN om du hører det når du kjører tviler jeg på så kan du ha cd når du står stille å lytter. Har selv iPod koblet til mitt anlegg, jeg ripper all musikk selv fra wav med mine egne settings i Lame dekoderen og jeg hører faktisk ikke store forskjellen på Wav fra iPod og den selvlagde mp3'en.. Men ja både wav og mp3 fra iPod låter dårligere enn cd.. Skulle vel egentlig bare mangle.

                    Men bruker ikke annet når jeg er ute å kjører jeg, tross alt veistøy som dreper lyder også.

                    Edit: så nå at du hadde fått solgt den... dumt
                    Last edited by Erik André; 01-09-2010, 14:55.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • #11
                      Litt vanskelig å få WAV til å låte dårligere enn CD, da det er samma opplegget så lenge ikke wav'n er komprimert.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neptyr View Post
                        Litt vanskelig å få WAV til å låte dårligere enn CD, da det er samma opplegget så lenge ikke wav'n er komprimert.
                        Det har vel kanskje litt med hva som kommer ut av en iPod til 1600kr og hva som kommer ut av et cd spiller til 17000kr (når den kom) At Apple i det hele tatt har fått såpass bra lyd ut av disse små tassene står det respekt av, men å sammenligne det med et "high end" cd drivverk blir tullete

                        Og NEI det har ikke noe med wav fila, samme fila er brent på cd og lagt inn på ipod.. cd låt best.. ikke vanskelig å skjønne det vettu
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          Om du kjører riktig kabel, så bypasser du alt av intern op-amp osv, da får du skikkelig godlyd ut av en ipod/iphone.

                          Men da kan du ikke bruke ipod-kontroll.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Det kan nok hende, men nå er vi vel så langt off topic det går ann... jeg prøvde bare å si at iPod faktisk var en løsning til å slippe å ha løse cd'er i bil.

                            Jeg kjører digital ut fra iPod selv rett i egen boks til spilleren min. Så jeg må styre iPoden fra spilleren. Denne boksen er vel lagd til første generasjons iPod så jeg måtte ha en overgang så jeg faktisk fikk lading til iPoden. Kan vel hende den totale løsningen i bilen min ikke er vel egnet for best mulig lyd siden jeg lett hørte at cd låt bedre.. men enda så bruker jeg det og syns mp3 låter mer enn bra nok når jeg kjører.

                            Kan være det oppstår noe digital støy på veien til spillerens innebygde DAC.. er vel ikke akuratt zero jitter control på spilleren min.

                            Og om iPod kan være bedre enn cd.. sikkert.. ikke noe å diskutere, ikke i denne tråden i hvertfall.
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Erik André View Post
                              Det kan nok hende, men nå er vi vel så langt off topic det går ann... jeg prøvde bare å si at iPod faktisk var en løsning til å slippe å ha løse cd'er i bil.

                              Jeg kjører digital ut fra iPod selv rett i egen boks til spilleren min. Så jeg må styre iPoden fra spilleren. Denne boksen er vel lagd til første generasjons iPod så jeg måtte ha en overgang så jeg faktisk fikk lading til iPoden. Kan vel hende den totale løsningen i bilen min ikke er vel egnet for best mulig lyd siden jeg lett hørte at cd låt bedre.. men enda så bruker jeg det og syns mp3 låter mer enn bra nok når jeg kjører.

                              Kan være det oppstår noe digital støy på veien til spillerens innebygde DAC.. er vel ikke akuratt zero jitter control på spilleren min.

                              Og om iPod kan være bedre enn cd.. sikkert.. ikke noe å diskutere, ikke i denne tråden i hvertfall.
                              Off-topic i Off-topic?

                              I'll live

                              Jeg kjører spotify på iPhonen jeg, og kommer til å gjøre det i bil.
                              Mer enn godt nok imo. (høy bitrate ofc.)
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X