Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du brukt pengene på idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har ei lignende oppe, men den er høyere :O
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • Am top pumpe ser jeg.. hørt mye rart om dem, bråker mye??

      Comment


      • er helt stillegåendes denne.
        var litt skeptisk angåendes lydnivå men hun på dyrebutikken garanterte att den var stillegåendes :P
        Cerwin Vega! Pioneer

        Comment


        • Liten funfact ikke mange vet om er at amtop bruker samme motor som eheim, blir produsert på samme samlebånd begge to. de har annen impeller og filterboksen pluss pumpehuset er produsert et annet sted. men selve pumpen er i prinsippet en eheim.
          Spiller: Pioneer p6600DVD
          Frontsett: Seas Lotus Performance
          Sub:Morel Elate Sw10

          Comment


          • Originally posted by Nemoas View Post
            Liten funfact ikke mange vet om er at amtop bruker samme motor som eheim, blir produsert på samme samlebånd begge to. de har annen impeller og filterboksen pluss pumpehuset er produsert et annet sted. men selve pumpen er i prinsippet en eheim.
            hmm,det viste jeg ikke.. Selv bruker jeg fluval,storfornøyd med den iallefall

            Comment


            • Originally posted by halseth View Post
              Am top pumpe ser jeg.. hørt mye rart om dem, bråker mye??

              Har hatt am-top i 6mnd nå, kjøpte brukt, veldig bra pumpe.
              Har hatt fler av de store eheim filterene og det er ikke noe som skiller annet en kvalitetsfølelse.

              Comment


              • BTW: 7500,- i strømregning! nå mister du velgere jensemann

                Comment


                • 7500kr??????? Kvartalsvis da eller? Får regning vær mnd jeg,heldigvis...

                  Comment


                  • for 2mnd det, er sykt høye priser i møre og romsdal pga industrien.
                    men så går 70% av regninga rett i statskassa og det gjør meg litt forbanna.

                    Så nå er alle varmeovner og varmepumpa slått av, en til vedovn er på tur inn

                    Comment


                    • Er vel en a-konto inne i bildet også vel?
                      Greier du å fyre så billig med ved, døgnet rundt, at det ikke lønner seg med varmepumpa altså?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • Ja, eier et småbruk med masse skog så ved har jeg til jeg dauer, har vel ca25 kubikk liggende på låven
                        Vedovn nr 2 fikk jeg gratis, så får se om det hjelper på.
                        Men er forjævlig at det skal være så dyrt at man må kutte så mye, er som å gå baklengs inn i framtia.

                        Varmepumpa trekker faktisk no jævlig med strøm når det er kalt, den er mest effektiv når det er plussgrader og det er en stund siden det var mild vær nå.
                        Hva mener du med a-konto?

                        Comment


                        • Vi fikk og på 7200. Men hørte at snittet i landet var 7500 for 2 mnd. Skal sies at vi har ett lite isolert hus, ikke fyrt allverden med ved og 2 barn som bader nesten hver eneste dag. Vi har varmepumpe som har stått på hele tiden samt 5 panelovner som står på døgnet rundt.
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                          Comment


                          • Originally posted by Stianuno View Post
                            Varmepumpa trekker faktisk no jævlig med strøm når det er kalt, den er mest effektiv når det er plussgrader og det er en stund siden det var mild vær nå.
                            Hva mener du med a-konto?
                            Varmepumpe som er mest effektig når det er plussgrader hørtes fail ut i mine øyne

                            A-konto er forskuddsbetaling man gjør, jeg fikk regning på ~4500 og det er bare rent forskudd på hva de ca. tror kanskje jeg kommer til på en fin dag muligens forbruket mitt vil være.
                            Last edited by ugn; 09-01-2011, 20:51.
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • du leser vel av strømmen? Varmepumpe bruker da ikke så mye strøm. Vår bruker 1500w står det når den går for full maskin. Er jo mindre enn en vanlig vifteovn..
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment


                              • Har snakka med flere elektrikere på jobb og alle sier det samme, jo kaldere det blir jo mindre er gevinsten, Altså fra 4+ og nedover bruker pumpa mer strøm.

                                Noe mer konkret en det kan jeg ikke si desverre, men hvis man tenker på hvordan en pumpe virker er det litt logisk.

                                Mener min pumpe gir 3,5kw ved 1kw når det er 10 pluss grader, vertfall det som står i papirene til pumpa.

                                Comment

                                Working...
                                X