Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer en sett med studiomonitorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer en sett med studiomonitorer

    Vurderer kjøpe meg noen enkle små studiomonitorer til å ha tilkoblet pcen. Tenkte en pris på ca 3000kr. Noen som har formeninger om hvem jeg burde velge og hva jeg burde se på?

    men tanke på frekvensområde osv osv?
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

  • #2
    bump! ti tegn*
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

    Comment


    • #3
      Til 3000,- blir det vel høyttalere med 5" eller 6" som blir mest aktuelt. Stort sett alle de kjente merkene leverer valuta for pengene; JBL, Adam Audio, Genelec, Fostex, KRK, Mackie, ++. Bruk litt tid på f.eks. www.prolyd.no, www.idmusikk.no, www.thomann.de, www.procom.no, www.benum.no og liknende.

      I den rimeligere prisklassen kan man nok også forvente en viss "brukertilpasning" av lydsignaturen, altså at utstyret ikke er like nøytralt og pinlig korrekt som de dyrere greiene. Hovedsaklig pga målgruppen. Om du ikke vil ha nøytral lyd kan det nok også være lurt å titte i retning av "iPod-høyttalere" som Audioengine og denslags.

      Comment

      Working...
      X