Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny TV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny TV

    Har planer om å kjøpe en ny TV.

    Noen spørsmål angående dette:

    Hvor mye bør brukes for få en god tv.
    Skal brukes til film, tvtitting og spilling.
    Hvor mange tommer burde den være(skal stå i en stue etterhvert når jeg flytter ut).

    Noen direkte anbefalinger på tv til en god pris hvor man får mye for penga?

  • #2
    Hvilken tv har dere i stua?

    Comment


    • #3
      jeg har Panasonic TH-42PX80E. eisa awards winner 2008.

      http://jpx.no/hoved/tv-plasma-tv-c-1...-3xhdmi-p-1456

      stor fornøyd med denne. funker gull på bluray. fantastisk bra bilde når en ser fotball også på tv2 hd pl kanalene

      den havner på soverommet nå, eller muligens jeg selger den. stor vil ha større så blir 55" på meg

      Comment


      • #4
        etter min mening, 6-8000kr. Eller rundt 4000kr for en grei tv:

        4000kr tv: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=596320

        6800kr: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=591014

        Sistnevnte er en 40" LED TV, noe som er ikke værst i mine øyer til den prisen.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Jeg har hørt at de nye toppmodellene til Panasonic skal være veldig bra. Endel av utviklerne som jobbet med plasma hos Pioneer har begynt å jobbe hos Panasonic.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Takk for hjelpen alle sammen

            Nå har jeg lest noen tester på nett og har funnet noen jeg kunne tenkt meg.

            LED:
            Samsung UE40B6050 (testvinner)
            Samsung UE40B7070
            Philips 40PFL5605H

            Plasma:
            Panasonic TX-P42V10

            Bør jeg velge LED eller Plasma?
            Hvilken av disse ville dere valgt? Noen av dere som har en av disse?
            Last edited by gooner87; 15-08-2010, 03:59.

            Comment


            • #7
              Har akkurat fått denne på plass i stua: http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...c-42-plasma-tv

              Enormt mye TV for pengene!

              Comment


              • #8
                jeg har en panasonic tx-p42x10y, den er fantastisk å se film på, spiller endel ps3 på den også.

                den er ikke full hd, men har en fargedybde og sortnivå som man ellers må betale dyrt for.
                ikke har jeg opplevd merkverdig grain på den heller i det året jeg har hatt den.

                leste en test gjort av et uavhengig amerikansk blad gjort av denne skjermen og der sto det bl.a at for filmtitting var ikke full hd "the holy grail" hvilket denne skjermen beviste

                et billig og bra alternativ om du elsker klarheten i en god blu-ray film, så alice i eventyrland i går og storkosa meg
                Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                Comment


                • #9
                  Nå fins jo ikke X10 lenger, men arvtakeren X20 er jo å finne hos samme Elkjøp for rett over fire lapper. Sikkert greit om man har stramt budsjett, og ikke trenger full HD.

                  Comment


                  • #10
                    ja men har den like godt panel? hvis den har det så skal jeg kjøpe en til å ha på filmrommet mitt

                    når jeg kjøpte min lå den på 7990, men jeg pruta den ned til 6200
                    det er iallefall en god skjerm som lett overgår 5604 til philips som har fått en del kritikk på grain og gråtone

                    ingen filmtitter TRENGER full hd, blir litt som watt diskusjonen som alltid er i emne her på forumet
                    har du et knøttlite rom som gjør at du må sitte nært tv kan full hd være gjevt, men ellers er det ingenting du klarer å se fra normal titteavstand til skjermen
                    Last edited by omegadti; 15-08-2010, 15:23.
                    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                    Comment


                    • #11
                      42" full hd til 3995,-
                      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596320

                      eller hvorfor ikke 50" når man får en full hd til rett under 6000?

                      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594419
                      Last edited by pgoutlaw; 15-08-2010, 15:51.

                      Comment


                      • #12
                        Takk for svar pgoutlaw.

                        Ser at du både har anbefalt LCD pg Plasma. Hva er egentlig best?

                        Comment


                        • #13
                          bare kommer med billige forslag. ser ikke noe poeng i spy ut 15-20 laken på en tv

                          men vanskelig å si. kan diskuteres i det uendelige sikkert. personlig vil jeg ha plasma når du kommer opp stor størrelse over 40". led har jeg ikke sett så vet ikke.

                          men ett lite eksempel, en kompis av meg har en samsung 42" full hd lcd til 24000,- og den er langt ifra like bra på film som min panasonic 42" hd-ready plasma som jeg betalte 7500 for. begge bluray kildene er plastation 3. det er han også enig i.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pgoutlaw View Post
                            bare kommer med billige forslag. ser ikke noe poeng i spy ut 15-20 laken på en tv

                            men vanskelig å si. kan diskuteres i det uendelige sikkert. personlig vil jeg ha plasma når du kommer opp stor størrelse over 40". led har jeg ikke sett så vet ikke.

                            men ett lite eksempel, en kompis av meg har en samsung 42" full hd lcd til 24000,- og den er langt ifra like bra på film som min panasonic 42" hd-ready plasma som jeg betalte 7500 for. begge bluray kildene er plastation 3. det er han også enig i.
                            Skjønner, er jo ikke vits å bruke altfor mye penger når jeg kan få en ok tv til en grei pris.

                            Får vel bare dra innom en butikk og få sett på et par av modellene som er nevnt og få valgt ut en tv.

                            Takk for hjelpen alle sammen

                            Comment


                            • #15
                              når du er i en butikk å ser på tv'er, f.eks elkjøp så husk at dem ofte har justert på innstillingene for at det skal se helt fantastisk ut. setter det ofte på dynamisk osv.. bare ett lite tips

                              Comment

                              Working...
                              X