Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plagiat av Bilstereoforumet.no ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    kan forstå hans interesse for å ha et eget forum, men den siden var et direkte plagiat av denne siden.
    jeg vil tro at dette forumet rett og slett er såpass veletablert at han ikke klarer å rikke den store medlemsmassen; hvem gidder vel å henge på et forum som kun er lagd for å selge?

    det kan jo godt hende at dette forumet er skapt til samme formål, men det er iallefall ikke like obvious og de medlemmene her som deler av kunnskapen sin gjør dette til det beste norske forumet.
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

    Comment


    • #47
      Originally posted by Sonus View Post
      Navnet skjemmer ingen, men at han blåser i trompeten sin til fanfare og sier han skal gjøre ting på eget vis og bedre for så gå henn å kopierer forumstruktruen er det som får meg til å bli ettertenksom (jeg er ikke mer en det, selv om jeg kansje kan oppfattes slik). At han har "drive" og "guts" er greit nok, men noe av dette har han jo "tatt" fra noen andre ved å bare kopiere. Jeg ser heller ikke at et forum skal øke konkurransekraften hans i og med at han fritt har kunnet reklamere her på forumet (på andres bekostning). Nå splitter han jo evt. "markedet" av spesialt interessert i to, han håper vel å få med seg en større andel en det han har i dag, men det tror jeg blir vanskelig mtp hvordan han har gått frem.
      Men kjære deg, du mener vel ikke at markedet for de litt over middels interesserte defineres av et hobbyforum som Pål Bryng startet?

      Ellers er jeg helt enig i at det å kopiere strukturen ikke henger helt på greip, som spesifisert i innlegget mitt. Jeg hadde nok gjort det helt annerledes, kanskje plukket ut de forumkategoriene her som folk bruker mest og kun brukt disse på mitt eget forum med litt andre navn istedenfor å direkte kopiere det rett av. Og en annen ting som får MEG til å se rødt er hvordan Elutstyr taklet denne diskusjonen ved å bare si "Lykke til videre" med en sarkastisk tone i et åpent fora der alle brukere er potensielle kunder.

      Men bortsett fra dette syntes jeg det er helt rått at han har en slik vilje og lederegenskaper nok til å ta bilstereosalg et steg videre med sin fantastisk fine butikk, utrolig fine nettbutikk, produkt line-upen hans, at han også har HiFi produkter og andre elektronikkprodukter. Og alt dette fra scratch og ingenting på relativt kort tid. Og det er faktisk typer som han som er med på å utvikle markedet og selge interesse for bilstereo til mennesker som ikke visste at bilstereo var gøy.

      Men som sagt ja, så er det punkter som får meg til å se både "gult" og "rødt" som jeg med min erfaring rundt det å drive forretning aldri ville gjort eller nevnt i slike åpne foraer. Men igjen, så er ingen perfekte which makes humans great!

      Pål Bryng er en kar som har en sinnsykt god kompetanse i forhold til mange andre, en kar som tilsynelatende er flink med administrasjon og orden etc etc, men som for meg ikke virker særlig dreven og hissig på å selge og utvide sitt navn. Ikke noe personlig ment men rent forretningsrelatert. Og så har du karer som Jan Ove som selger som hakka møkk tross til størrelse og som ekspanderer vanvittig kjapt.

      Er vel en grunn til at ALLE mennesker i landet nærmest, kjenner til Bilradiospesialisten og folka som jobber der. Akkurat som at det må være en grunn til at nærmest ingen halvveis interesserte som bare ønsker seg en spiller, kjenner installbay. Forskjell på aktører gir forskjell på kundegrupper og interesser og i denne situasjonen tror jeg Elutstyr går for de største kundegruppene med hans måte og selge på, produktene, butikken, markedsføringen osv osv.

      Noe som også er helt sikkert er at bilstereonorge aldri ville vært så stort som det er nå uten Installbay, eller uten Bilradiospesialisten etc etc. Hver aktør for hvert sitt marked og kundegruppe spiller en viktig rolle. Spesielt interesserte bruker mye penger men det finnes få slike kunder, mens halvveis interesserte bruker lite penger men er mange i antall. Og for å få et balansert marked som dekker alle kundegrupper trenger man alle slags aktører. Derimot er det essensielt med forretninger som pøser på med salg og skaper et enorm kundebase for å kunne utvide markedet kjapt og mye. Folk må smake på bilstereo før dem liker det og ved å pøse ut subber og frontsett uten like er med på å gjøre folk bekjent med bilstereoverdenen.

      Ta Joachim, EM mester i EMMA. Han måtte vel få idéen fra noen, til å bli bilstereointeressert? Med et enda mindre utbredt marked hadde han kanskje ikke begynt med bilstereo, og Norge hadde dermed kanskje ikke fått noe EM? Men for å klare dette trengte han naturligvis nisjeprodukter som den vanlige aktør kanskje ikke har. Han handlet dermed produkter hos en mindre kjent men nisjebasert butikk, MEN måtte få IDÉEN fra en aktør som pøser ut produkter. Alt går i en sirkel og man trenger alle forskjellige aktører for å den den rund og hel. Dumt eksempel sikkert men dere skjønner tegningen

      Dette er ikke faktabaserte utsagn, kun egen oppfatning selv om jeg dog tror det har en ganske solid rot i virkeligheten, men rett meg selvsagt hvis jeg tar feil
      Last edited by DD-Henrik; 16-08-2010, 20:49.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #48
        Den er grei Henrik.

        Og en annen ting som får MEG til å se rødt er hvordan Elutstyr taklet denne diskusjonen ved å bare si "Lykke til videre" med en sarkastisk tone i et åpent fora der alle brukere er potensielle kunder.
        Reagerte på dette selv, men jeg tror kanskje han valgte å gjøre det fordi han liksom allerede hadde "gitt opp" alle de potensielle kjøperne her inne...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #49
          Jeg fikk vel beskjed om å holde meg unna, og det skal jeg gjøre. Lykke til kommentaren var vel myntet på en promille av brukerne her, det er spesielt en 3-5 stykker som har hatt en voldsom tendens til å kritisere alt jeg har gjort og skrevet her inne. Mange av de har presentert seg i denne tråden.

          Det er også en person her inne som ikke har vært arbeidsledig de siste månedene, for de siste 2-3 mnd har 95% av mine salgsposter blitt ødelagt av en som ALLTID anbefaler de andre brukerne å handle brukt, i utlandet, eller hos Jay fremmfor meg i hver eneste post Nesten på grensen til komisk.

          Jeg ser ikke hvordan jeg skal gjøre noe bedre fra eller til ved å diskutere/krangle med disse 3-5 personene, spesielt med tanke på hvor mange sterke personligheter vi har blandt moderatorene her inne. Det er noen som vet best ALLTID. Og alt jeg gjør er latterlig og dumt.

          Når dette er sagt så tror jeg de fleste andre her inne skjønner at jeg fortsetter som før, og alle er hjertlig velkommen til å handle med meg.

          Jeg kunne sittet hele dagene å argumentert i senk flere her inne, blandt annet at forumstrukturen langt i fra er lik. (Har dere egentlig sjekket?)

          Har dere sammenlignet bilforumet og bilstereoforumet.no? Et forum er et forum, skal jeg finne på andre utrykk for å gjøre dere fornøyd?

          Jeg tror ikke de sterkeste kritikerne i denne tråden hadde blitt fornøyd samme hvor mye jeg hadde forsøkt å forandret enkle utrykk innen bilstereoverden og forumbruk generelt til mine egne.

          Til dere som prøver å overbevise dere selv om at det er så lite aktivitet der, så kan jeg si at jeg er strålende fornøyd med utviklingen i forumet, og hadde ikke ventet noe bedre på 48 timers drift.

          Hos meg er ALLE velkommen :-)

          Comment


          • #50
            Nå ble nok min bilstereointeresse unnfanget lenge før det fantes internett med pågående forhandlere, hadde bla. aktiv deling og tidskompensering i '92-'93 - men det er en helt annen historie.

            Uansett så er splid og konger på haugen noe vi har nok av allerede i dette alt for lille miljøet - dessverre! At "den" ikke prater med "den" fordi at ..... og at den ene "dummingen" ikke liker den andre er noe jeg med flere har forsøkt å gjøre noe med gjennom engasjement i bla. EMMA og "misjonering" på flere forskjellige arenaer i bilstereomiljøet. Dette som diskuteres her bidrar til å motarbeide det jeg står for og ønsker personlig - nemlig å samle det lille miljøet for å kunne gjøre det større og bedre, noe jeg tror vil være best for markedet i det lange løp.. Diskusjonen her går derfor ikke på om noen skal ha lov å gjøre som man vil eller ikke, man er fri til å handle innenfor loven og de rammene som er satt, man kan også fritt ytre de meningene man har. Det hele koker ned til graden av moral og etikk - og størrelsen på de sosiale antennene.

            Det er dessverre et miljø som er lite, derfor blir det fort tråkket på noen tær for å oppnå vekst eller fremgang, så får det være opp til den enkelte å velge om fortjenesten oppveier for konsekvensene. Man har aldri blitt rik uten å tråkke på noen tær dessverre. Men om man blir godt likt er en helt annen sak!

            Har egentlig ikke så mye mere å tilføye i denne tråden, men siden navnet mitt ble nevnt såehhh...
            Last edited by Joakim; 16-08-2010, 23:48.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #51
              Det de fleste tenker på er nok selve linken til forumet som er kliss lik dette forumet bortsett fra endelsen på .com istedenfor .no

              Strukturen innvendig er lik som jeg på de fleste forumer. Forum kategoriene er jo beskrivelser, man kan ikke kalle alle forumer for plagiater fordi alle har en del som heter Offtopic... Selve utsende er jo relativt likt (selv om jeg suyns egentlig ikke det) pga det er et vbulletin forum.

              Dette diskusjonen kan forsettes i det uendelige. Men slik jeg ser det så har Elutstyr sitt på det tørre.

              Angående hvordan bilstereomiljøet er, så er det slik med de fleste hobby / fan miljøer. Det er alltid mennesker som er vant med å ha alltid riktig, og det skaper fort konfliktsituasjoner. For ikke å snakke temaer som er strengt talt teoretiske.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #52
                Originally posted by Elutstyr1 View Post
                Det er også en person her inne som ikke har vært arbeidsledig de siste månedene, for de siste 2-3 mnd har 95% av mine salgsposter blitt ødelagt av en som ALLTID anbefaler de andre brukerne å handle brukt, i utlandet, eller hos Jay fremmfor meg i hver eneste post Nesten på grensen til komisk.
                Det er ikke til og komme ifra at dette er meg du sikter til.
                Og jeg har IKKE fucka opp dine salgstråder. Har bare anbefalt noe jeg TROR den person som har startet en Ønskes Kjøpt tråd, ville like, ut ifra det han/hun skriver de er ute etter.
                Folk som spørr etter noe, bør få flere alternativer nevnt, enn hva en person anbefaler. Og har folk et smalt/trangt budsjett, får man mer igjen for pengene ved og bestille fra utlandet, eller kjøpe brukt utstyr.

                Grunn til at jeg har hengt mye på forumet, er en privatsak, som noen av medlemmene vet om. Men de siste ukene har det vært mye mindre enn før, og det merker vell du kanskje på at salget ditt har gått opp?

                For at jeg anbefaler Jay/B2 Audio, er pga servicen, gode priser, trygg og handle med OG gode produkter. Og jeg blir ikke og slutte og anbefaler venner og andre brukere B2, fordi JEG er strålende fornøyd med produktene og servicen.

                Og at du har fårr så så mange på så så kort tid, vil jeg tro mest ligger i den 200lappen.
                Btw, om jeg regger meg, og skal ha meg en 6.5" MDF ring, slenger du med en 50lapp da?

                Om du har noe mer på hjertet, ser jeg helst at vi tar det via PM
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #53
                  Nei syntes vi skal ta det her, Genexxa.

                  Er vel et ÅPENT of FRITT diskusjonsfora?
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #54
                    Siden det er jeg som har laget denne tråden så skal jeg ikke trekke meg unna og la andre kjøre løpet Se opp for dønn ærlige meninger fra min side

                    Originally posted by neptyr View Post
                    Ser ganske likt ut? Det er jo nesten blåkopi.
                    Hadde man gjort det samma innen softwarebransjen, så hadde di fått så evig på pukkelen.

                    De må gjøre hva di vil, men jeg føler det er et stikk i siden på hva man har bygd opp her over flere år, samt mot eieren av forumet osv.
                    Jeg forventer iallefall at de ikke kommer med flere tilbud/anbefalinger lenger, da de har eget forum til det.
                    Korrekt det du sier der Rolf. Her har dere moderatorer og admins over en periode på flere år perfeksjonert forumstrukturen etter brukernes ønsker. Sånt er IKKE gjort over natta, med minde man bruker Elutstyr sin metodikk og bare kopierer alt fra et sted Spesielt siden Elutstyr tydelig ikke har noe tro på dette forumets eksistens videre. Vel vel...

                    Originally posted by Dammed View Post
                    sorry det er jeg ikke enig i. Greit at det ser ganske likt ut. Men det gjør veldig mange forum. Det er forøvrig et ganske likt design på de fleste Bulletin forumer. At de har nesten de samma kategoriene er jo nesten logisk det og. Alle bilstereo forumet har nesten de samme kategoriene som det og dette forumet.

                    Hvor vidt Bilstereforumet er et varemerke er en annen sak, og hvis det er det så er det plagiat. Men hvis ikke så er saken død i mine øyer.
                    Originally posted by Dammed View Post
                    Men tanke på at du kan ikke tjene så veldig mye på at du bruker min avatar og signatur så er ikke det Plagiat. Og siden jeg har ikke copyright på den avataren eller signaturen min så er poenget ditt nogså dødt. At det er irriterende er en annen ting, men livet er irriterende. Lev med det Er andre ting i livet mitt som ligger høyere på irritasjonsstolpen min, bla ny girkasse til 30k. Så som sagt tidligere så bryr det meg ikke stort om du gjør det eller ikke.
                    OBS: Fiktivt for at du skal skjønne det!
                    La oss si du har en sær hobby. Moddeflyflygning kanskje eller noe i den duren, og at dere med den interessen henger på et forum kalt modellflyforumet.no. Der henger alle proffene innen det miljøet, samt alle nybegynnere får nytte av det. Så kommer det en som driver en butikk som selger utstyr og har tenkt å skape et forum i tillegg til det eksisterende, bare kalt modellflyforumet.com istedet. Det han da gjør er å kopiere alle kategorier som er på modellflyforumet.no og rett inn på .com-forumet. Er det virkelig greit? Burde forumadministrasjonen på det originale forumet være stolt av at noen vil kopiere, eller føler de at det er et PLAGIAT? Man kan nemlig bruke

                    Tatt fra wikipedia, noe du utelot av en eller annen grunn:

                    Plagiat, (fra senlatin: plagium, som opprinnelig betegnet «tyveri av mennesker» eller «menneskerov») er urettvis imitasjon, etterligning eller kopiering av et åndsverk som hevdes og fremstilles, enten i sin helhet eller deler av, som noe man har skapt selv; litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk tyveri.

                    Hva som gjør det til plagiat er fremfor alt manglende eller ufullstendig opplysning om hvor et materiale eller elementer er hentet fra, for eksempel ved kildeanvisninger og fotnoter. Plagiat kan foreligge ikke bare når det dreier seg om en eksakt kopi (for eksempelvis av en hel tekst), men også ved en bearbeidelse der ord eller setninger er flyttet på eller justert annerledes, eller der det dreier seg om oversettelse eller gjenfortelling (strukturplagiat), men først og fremst ved manglende eller feilaktig referanser.
                    FYI, lissom...

                    Originally posted by Crazytaxi View Post
                    Det er jo tydelig at de prøver og dra paraleller til dette forumet her. derfor kan man kalle det et plagiat. Med måten alt er bygd opp på osv..
                    Bilstereoforumet(.no) er blitt noe som er veldig innarbeidet iblant mange bilstereofolk i dette landet, og noen fra nabolandet vårt. Dette forumet vil mange karakterisere som og være en innarbeidet merkevare.
                    Det finnes mange bilstereoforum, men bare et norskt som heter bilstereoforumET, frem til nå. Dette .com prøver her, virker det som, er å surfe på bølgen som .no laget.
                    Jeg er sikker på at Norid hadde gitt medhold i en klage ang dette. Hadde de kalt det forum.elutstyr.no elns, så hadde saken stilt seg completly different.
                    Originally posted by Elutstyr1 View Post
                    Har egentlig ikke tenkt å hete opp diskusjonen her, men vil gjerne svare på noen av innleggene.

                    For det første var jeg en signatur unna å registere bilstereoforumet.no for flere år siden, før dette ble opprettet. Jeg droppet ut i siste liten, og gjorde det ikke fordi jeg trodde ikke det var marked for det, og dere kan tro jeg angrer bittert på dette nå.
                    Well, suck it up big guy! At noen tok sjansen når den bød seg trenger ikke du sutre over. That's life!

                    Originally posted by Elutstyr1
                    I motsetning til de som driver dette forumet, som jeg synes ser helt forjævlig ut nå med alt for mye reklame og er veldig uoversiktlig og gammeldags, så har jeg større planer. (Forøvrig lagde jeg ny logo helt gratis og uforpliktende til Pål for flere år siden, men han ville ikke bytte den ut. Han ville beholde sin sammetrykkte og uklare logo.) Jeg prøvde for øvrig å kjøpe forumet her, nettopp fordi jeg har større visjoner og teknisk interesse enn de som driver det. Jeg la også inn et veldig godt bud, men å forvente over 100k for et forum med 500 aktive medlemmer, er noe horribelt synes jeg.
                    At du skal rakke ned på alt og alle i svarene dine gagner deg ikke akkurat. Ser ut til at du prøver å presse inn så mye negativ beskrivelse du kan. Tydelige tegn på misunnelse?

                    At du har store planer for et sted er veldig flott! Å samordne blogger med Facebook e.t.c. er bare nydelig, det! Men å starte et forum med SAMME navn som et annet veletablert et, og da bare kopiere en utarbeidet struktur inn på det og kalle det for ditt eget viser kun hvor kynisk man kan tillate seg selv å være i dag.

                    Så dette er flott det:
                    Originally posted by Elutstyr1
                    Så, grunnen til at jeg startet "forumet".

                    Ja jeg ville som tidligere nevnt her få skapt et sted hvor bilstereointeresserte kunne møtes på en litt mer interaktiv måte. Siden det skorter på interesse eller kunskap, jeg vet ikke hvilken av de, av de som driver dette forumet, så vil jeg gjøre et forsøk på å gjøre det på min måte. Om jeg lykkes vil fremtiden vise, men vi vil gjerne prøve å få ENDA flere og andre til å få muligheten til å delta med sine interesser og spørsmål på et sted og på en mye mer moderne måte.

                    Vårt forum er ikke bare et forum, det er et CMS, eller Content Management System, så det heter på fint. I tillegg til at firma kan reklamere fritt, som de kan her, skal vi også publisere gode tilbud, blogger, og gode innlegg/guider på nyhetssiden (forsiden). Dette gjelder fra alle firma, ikke bare fra oss. Her er det altså brukerne som er journalistene! Alt er også kategorisert, så man kan velge AKKURAT hvilke nyheter man vil lese, og ikke få alt i en haug. Vi satser også på å legge ut nyheter og bilder fra biltreff og lignende og andre spennede ting for brukerne. Man kan også koble forumet opp mot facebook, og trykke på den godt kjente "liker" knappen, på samtlige innlegg.

                    Brukere som har prosjekter på gang kan opprette egne blogger på vår side og gode prosjekter kan vi enkelt promotere på forsiden/nyhetssiden vår, så folk får visst frem prosjektet sitt til flere.

                    Hvis man har skrevet en blogg om bilen sin, så er det kun et tastetrykk unna å få denne linket på sin egen profil på facebook.

                    Nå skal det nevnes at jeg aldri har reklamert her inne for forumet mitt, det har dere klart for meg.

                    Når det gjelder antallet medlemmer og aktiviteten der, så synes jeg ikke 40 medlemmer på under et døgn er så ille.

                    Grunnen til at jeg valgte det samme navnet er at for en god stund tilbake, så registrerte jeg bilstereforumet.net, og der VAR DET et bilstereoforum før. Det er mange linker fra sider til dette domenet, så sånn sett kan man vel si at selve domenet mitt hadde bilstereoforum FØR dette (bsiltereoforumet.no) kom.

                    Så får folk gjerne hate meg for at jeg prøver å gjøre bilstereointeressen større :-) Lykke til videre.

                    Håper det blir litt mindre popcorn-time, og mer folkelig tone på mitt forum :-)
                    Jeg ser bare ikke vitsen med at du MÅ tråkke på tærne til så veldig mange for å "øke interessen". I Norge så finnes det en gjeng som er mer "elite" en de fleste, både innen EMMA SQ, EMMA ESPL og dB Dragracing. 9 av 10 der kommer aldri til å registrere seg på forumet ditt såvidt jeg vet da de synes opplegget ditt er usmakelig. De kommer til å henge her, på bilstereoforumet.NO! Hvorfor? Vel, de synes vel det blir litt for mye med to forum da kanskje?

                    Originally posted by Elutstyr1 View Post
                    Hehe, det har jeg ikke planlagt heller.

                    Spyr ut reklame? Hvis det har irritert deg så mye, så skulle du kanskje ha sagt noe om det før?

                    Lykke til videre til dere alle :-)
                    Den hovne tonen der hjelper ikke akkurat på inntrykket mitt av deg som person. Hadde du vært en tanke ydmyk i fremtoningen din så hadde kanskje ting gått enda mer din vei, men nei.

                    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                    Bare for å irettesette feil i innlegget over. Jeg har aldri prøvd å selge forumet. Jan Ove sendte en forspørsel om å få kjøpe forumet. Jeg svarte at jeg hadde ikke gitt det noen tanker, så da fikk han isåfall komme med et bud. Budet var latterlig lavt, og jeg takket nei. Han prøvde da igjen, med et noe høyere bud. Jeg svarte at jeg i fjor takket nei til et bud på 100.000 kr for forumet, og at hans bud derfor ikke var av interesse.

                    Jeg har hverken behov eller lyst til å selge forumet. Jeg mener dere (les brukerne og moderatorne) har fått til noe bra her. Et forum som er proppfult av kunnskap og synspunkter rundt akkurat det vi interesserer oss for, bilstereo. Det kunne sikkert gått an å legge til alle mulige funksjoner, men det har ikke vært noen interesse for endel slike funksjoner når det har vært tatt opp. Vi er alltid åpene for forlag til endring og forbedring.

                    Om brukerne ikke liker reklamebannerne på dette forumet, så fjerner jeg de gjerne. Det er ingen som vil betale for de uansett, siden jeg lar alle reklamere for sitt firma gratis i tråder.


                    Jan Ove får det selvfølgelig til å høres rosenrødt og flott ut med nytt forum. Masse flotte funksjoner og, selvfølgelig, MYE bedre enn dette på det meste. Men som sikkert de fleste har fått med seg, så er elutstyr kongen av å spy ut egenreklame på dette forumet, dytte produkter på gud og hvermann, og takler konkurransen i bransjen som et lite barn. Vi klarer vel alle å forestille oss hvilket reklamenivå det vil bli på et forum han selv styrer.


                    Og Jan Ove, siden du mener forumet ditt er så mye bedre, så foreslår jeg at du IKKE poster mer i dette dårlige forumet. Det gjelder selvfølgelig dine ansatte også....
                    Bra vi ser likt på saken da Pål

                    Originally posted by Sonus View Post
                    Navnet skjemmer ingen, men at han blåser i trompeten sin til fanfare og sier han skal gjøre ting på eget vis og bedre for så gå henn å kopierer forumstruktruen er det som får meg til å bli ettertenksom (jeg er ikke mer en det, selv om jeg kansje kan oppfattes slik). At han har "drive" og "guts" er greit nok, men noe av dette har han jo "tatt" fra noen andre ved å bare kopiere. Jeg ser heller ikke at et forum skal øke konkurransekraften hans i og med at han fritt har kunnet reklamere her på forumet (på andres bekostning). Nå splitter han jo evt. "markedet" av spesialt interessert i to, han håper vel å få med seg en større andel en det han har i dag, men det tror jeg blir vanskelig mtp hvordan han har gått frem.
                    Akkurat det siste der som bekymrer meg aller mest. Det gagner ingen å splitte miljøet i to. Til det er det allerede for lite. Det hele ender med at det blir en gjeng på det ene og en annen gjeng på det andre forumet. Skulle likt å sett et fornuftig svar på akkurat det

                    Originally posted by Elutstyr1 View Post
                    Jeg fikk vel beskjed om å holde meg unna, og det skal jeg gjøre. Lykke til kommentaren var vel myntet på en promille av brukerne her, det er spesielt en 3-5 stykker som har hatt en voldsom tendens til å kritisere alt jeg har gjort og skrevet her inne. Mange av de har presentert seg i denne tråden.

                    Det er også en person her inne som ikke har vært arbeidsledig de siste månedene, for de siste 2-3 mnd har 95% av mine salgsposter blitt ødelagt av en som ALLTID anbefaler de andre brukerne å handle brukt, i utlandet, eller hos Jay fremmfor meg i hver eneste post Nesten på grensen til komisk.

                    Jeg ser ikke hvordan jeg skal gjøre noe bedre fra eller til ved å diskutere/krangle med disse 3-5 personene, spesielt med tanke på hvor mange sterke personligheter vi har blandt moderatorene her inne. Det er noen som vet best ALLTID. Og alt jeg gjør er latterlig og dumt.

                    Når dette er sagt så tror jeg de fleste andre her inne skjønner at jeg fortsetter som før, og alle er hjertlig velkommen til å handle med meg.

                    Jeg kunne sittet hele dagene å argumentert i senk flere her inne, blandt annet at forumstrukturen langt i fra er lik. (Har dere egentlig sjekket?)

                    Har dere sammenlignet bilforumet og bilstereoforumet.no? Et forum er et forum, skal jeg finne på andre utrykk for å gjøre dere fornøyd?

                    Jeg tror ikke de sterkeste kritikerne i denne tråden hadde blitt fornøyd samme hvor mye jeg hadde forsøkt å forandret enkle utrykk innen bilstereoverden og forumbruk generelt til mine egne.

                    Til dere som prøver å overbevise dere selv om at det er så lite aktivitet der, så kan jeg si at jeg er strålende fornøyd med utviklingen i forumet, og hadde ikke ventet noe bedre på 48 timers drift.

                    Hos meg er ALLE velkommen :-)
                    Uffameeei... Kom noen andre med tips i tråder der du har reklamert? Å huffdaa! Fikk du det ikke helt som du ville? GROW UP!

                    Og ja, vi har sjekket at forumstrukturen er så lik at det klassifiserer til plagiat. Med mindre du har endret i etterkant på bakgrunn av all kritikken da

                    Originally posted by Joakim View Post
                    Nå ble nok min bilstereointeresse unnfanget lenge før det fantes internett med pågående forhandlere, hadde bla. aktiv deling og tidskompensering i '92-'93 - men det er en helt annen historie.

                    Uansett så er splid og konger på haugen noe vi har nok av allerede i dette alt for lille miljøet - dessverre! At "den" ikke prater med "den" fordi at ..... og at den ene "dummingen" ikke liker den andre er noe jeg med flere har forsøkt å gjøre noe med gjennom engasjement i bla. EMMA og "misjonering" på flere forskjellige arenaer i bilstereomiljøet. Dette som diskuteres her bidrar til å motarbeide det jeg står for og ønsker personlig - nemlig å samle det lille miljøet for å kunne gjøre det større og bedre, noe jeg tror vil være best for markedet i det lange løp.. Diskusjonen her går derfor ikke på om noen skal ha lov å gjøre som man vil eller ikke, man er fri til å handle innenfor loven og de rammene som er satt, man kan også fritt ytre de meningene man har. Det hele koker ned til graden av moral og etikk - og størrelsen på de sosiale antennene.

                    Det er dessverre et miljø som er lite, derfor blir det fort tråkket på noen tær for å oppnå vekst eller fremgang, så får det være opp til den enkelte å velge om fortjenesten oppveier for konsekvensene. Man har aldri blitt rik uten å tråkke på noen tær dessverre. Men om man blir godt likt er en helt annen sak!

                    Har egentlig ikke så mye mere å tilføye i denne tråden, men siden navnet mitt ble nevnt såehhh...
                    Her er Joakim inne på noe annet vesentlig! Joakim og undertegnede er en av de her i Norge som prøver å få samlet mijøet og utrette store positive greier. Er nok derfor jeg reagerer så sterkt på at en sjappe bare kommer og gjør dette - det rører meg personlig! Nettopp på grunn av at dette splitter miljøet!


                    Håper folk faktisk leste hva jeg skrev og ikke så på alt som ren svada
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #55
                      Nå har ikke jeg lest igjennom alt som står her, men vil uttale meg som medlem.

                      Jeg er medlem av bilstereoforumet.no og .com, men er også medlem av stevemeadedesigns.com, soundpressure, bilforumet og sikkert noen andre også. Fra noe av det jeg leste virket det som om man ble medlem av .com så var man utro mot .no, i såfall er jeg ei ordentlig forumhore! Men selv om jeg har blitt medlem av .com så vil jeg ikke være mindre aktiv her av den grunn, dette er det første forumet jeg ble medlem i og her jeg har mine røtter. Jeg gir blaffen i om det er reklame, fancy eller gammelt design, det er innholdet, aktivitet, feedback og ikke minst miljø som dikterer hvor mye jeg er inne på forumene.

                      Jeg tror ikke at forumet mister medlemmer pga .com, men jeg håper ikke at medlemmer her blir "straffet" fordi de blir medlemmer på .com. Føler jeg kanskje har blitt litt "straffet", men om det er pga av andre ting enn .com forumet så skjønner jeg, men kunne tenkt meg en liten advarsel i allefall.
                      Mvh Werner Harstad

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by berniebp87 View Post
                        Nå har ikke jeg lest igjennom alt som står her, men vil uttale meg som medlem.

                        Jeg er medlem av bilstereoforumet.no og .com, men er også medlem av stevemeadedesigns.com, soundpressure, bilforumet og sikkert noen andre også. Fra noe av det jeg leste virket det som om man ble medlem av .com så var man utro mot .no, i såfall er jeg ei ordentlig forumhore! Men selv om jeg har blitt medlem av .com så vil jeg ikke være mindre aktiv her av den grunn, dette er det første forumet jeg ble medlem i og her jeg har mine røtter. Jeg gir blaffen i om det er reklame, fancy eller gammelt design, det er innholdet, aktivitet, feedback og ikke minst miljø som dikterer hvor mye jeg er inne på forumene.

                        Jeg tror ikke at forumet mister medlemmer pga .com, men jeg håper ikke at medlemmer her blir "straffet" fordi de blir medlemmer på .com. Føler jeg kanskje har blitt litt "straffet", men om det er pga av andre ting enn .com forumet så skjønner jeg, men kunne tenkt meg en liten advarsel i allefall.
                        Neida, jeg ser ikke ned på folk som er medlem begge steder Ei heller nybegynnere som kommer seg inn på .com-forumet. Men da er vi tilbake til kjernen av saken igjen da. Det splitter miljøet.
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by berniebp87 View Post
                          Nå har ikke jeg lest igjennom alt som står her, men vil uttale meg som medlem.

                          Jeg er medlem av bilstereoforumet.no og .com, men er også medlem av stevemeadedesigns.com, soundpressure, bilforumet og sikkert noen andre også. Fra noe av det jeg leste virket det som om man ble medlem av .com så var man utro mot .no, i såfall er jeg ei ordentlig forumhore! Men selv om jeg har blitt medlem av .com så vil jeg ikke være mindre aktiv her av den grunn, dette er det første forumet jeg ble medlem i og her jeg har mine røtter. Jeg gir blaffen i om det er reklame, fancy eller gammelt design, det er innholdet, aktivitet, feedback og ikke minst miljø som dikterer hvor mye jeg er inne på forumene.

                          Jeg tror ikke at forumet mister medlemmer pga .com, men jeg håper ikke at medlemmer her blir "straffet" fordi de blir medlemmer på .com. Føler jeg kanskje har blitt litt "straffet", men om det er pga av andre ting enn .com forumet så skjønner jeg, men kunne tenkt meg en liten advarsel i allefall.
                          Er det noen som har vært "utro" så vil det være Elutstyr, hehe.. og man frykter at det skal bli en slags skilsmisse med "dine og mine (forum)barn" For man føler at lekeplassen (forumet) i Norge er for liten til at man bør dele av den.
                          Også at man føler at Elutstyr har vært litt i overkant grådig i skilsmisseoppgjøret.. :P
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by DD-Henrik View Post
                            Nei syntes vi skal ta det her, Genexxa.

                            Er vel et ÅPENT of FRITT diskusjonsfora?
                            Hva han har imot meg, har INGENTING med plagiatet. Så nei, tar det ikke her.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #59
                              Nå må folk slutte å være så utrolig dramatiske. Det er jo rene "I gode og onde dager" her, sånn bokstavelig talt også.

                              Jeg tror ikke på noen måte at miljøet vil bli splittet. Alle guruene kommer til å henge her inne, og hvis nye medlemmer blir medlem av .com-forumet så vil ikke miljøet bli splittet, men utvidet på et annet forum enn det originale .no-forumet. Tror heller ikke at et eneste aktivt eller delvis aktivt medlem her inne kommer til å slutte med sin aktivitet her til fordel for .com-forumet.

                              Slutt nå med det gnålet om splittet miljø, herregud altså. Noen av dere har OVERDREVET det så sinnsykt, if you get my point!

                              Det finnes kanskje et snev av sannhet i at miljøet kan splittes med det vil nok bli så lite at VI her inne ikke vil merke noe særlig til det. Dog vil ikke veksten på det norske bilstereomarkedet eller interessen hindres ved å ha to forum. Så slutt nå med sutringen og klag heller over det som faktisk er et issue, og det er blåkopien av navnestrukturen o.l.

                              EDIT: For øvrig kan jeg nevne at jeg nettopp prøvde å registrere meg bare for å få bestilt en liten kabel gratis, men registreringen er det jo bare tull med. Prøvde rundt 10 ganger og klarte ikke å registrere meg haha, tåpelig
                              Last edited by DD-Henrik; 17-08-2010, 12:12.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #60
                                Synes faktisk ikke dette er så overdrevet jeg, Henrik, det er jo en viktig sak i det lille miljøet vårt.
                                Jeg trives på dette forumet, og føler ikke behov for et tilsvarende til. Det eneste som er litt nytt
                                og kunne vært noe for meg er en sånn blogg, men hey; jeg har da en prosjekttråd som
                                dokumenterer alt jeg har gjort med bilen? Holder det vøtt.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X