Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort med anlegget ditt i dag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nesten riktig MiniBoom
    Saken er vel heller det att monoblokka plutselig svikta, men har fått fiksa denne nå, men er faktisk jævla god lyd av pioneerene og er kaldt ute så orker ikke bytte.
    Har forsterker også og dra Alpine X10'en med, men har litt svakt strøm leveranse.
    21mm2 kabler og ikke noe TB# gjør underverker på det
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • Idag har jeg faktisk gjort noe med anlegget. Har vært litt irritert på en fulltone som kommer og går,
      og har ikke skjønt hva det var. Men idag bytta jeg ut fulltonen (Tang Band) med en jeg hadde hjemme
      og skjøta kablen på nytt, tilfelle det var noe med høyttaleren, og tilfelle skjøtinga var for dårlig...

      Etter jeg gjorde det så spilte det fint i kanskje 20 min., også hoppa den ut igjen.
      Så da har jeg fortsatt noe å finne ut, men kan hvertfall utelukke ett par ting nå,
      har også sjekka kablene inn til forsterkeren. Synes dette er litt mystisk egentlig men..
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Hva med og prøve en kabel som ikke har skjøter?
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • Originally posted by GENEXXA View Post
          Hva med og prøve en kabel som ikke har skjøter?
          Det blir plan B) - men det skal ikke ha noe å si egentlig, så lenge alle skjøtene er gjort ordentlig.
          Bruker egen tang til formålet også, det er den røde kabelklemma fra Biltema - anbefales.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • hørres ut som dårlig buisness... Prøv å legg opp helt rene kabler, skjøter er dømt til å mislykkes
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • Originally posted by TakeTheTime View Post
              Det blir plan B) - men det skal ikke ha noe å si egentlig, så lenge alle skjøtene er gjort ordentlig.
              Bruker egen tang til formålet også, det er den røde kabelklemma fra Biltema - anbefales.
              No offence, men dette skurrer i mine ører:
              "skjøtene er gjort ordentlig" - "kabelklemma fra Biltema - anbefales"

              For det første, skjøter skal man unngå, for det andre, man skjøter i alle fall ikke med kabelsko, da er det bedre med loddeskjøter
              Også stiller jeg meg litt skeptisk til Biltema's kabelsko-verktøy..
              Eller, mye av Biltema's sortiment generelt
              (Med unntak av verktøyet som har 10 års garanti)

              (Ja, jeg får sikkert en del pepper, men dette er altså _MIN_ mening )
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • De har endel som funker på biltema faktisk, men ja de har MYE som er drit og. Og som andre sier skal man skjøte (ikke anbefalt fra min side) så lodd sammen skjøtene. Ikke bruk kabelsko...
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • Tvinn sammen kabler & kjør på med El-teip... Det som er tingen..
                  Men ikke gjør det i -20 grader. Da blir teipen stiv som plastikk
                  ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                  Comment


                  • Om man absolute må skjøte en kabel, er nok lodding på rett måte og en krympstrømpe det eneste som duger. Nødløsninger som teip, kabelsko og lignende, er som andre sier ikke særlig brukbart.

                    Comment


                    • Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                      De har endel som funker på biltema faktisk, men ja de har MYE som er drit og. Og som andre sier skal man skjøte (ikke anbefalt fra min side) så lodd sammen skjøtene. Ikke bruk kabelsko...
                      Ja de har det, og de kabelklemmene er noe av det jeg mener funker bra.

                      Originally posted by Kemn View Post
                      Tvinn sammen kabler & kjør på med El-teip... Det som er tingen..
                      Men ikke gjør det i -20 grader. Da blir teipen stiv som plastikk
                      Nei, tvinning og el-teip har jeg desverre ikke trua på du.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Men trua på kabelsko har du?
                        Kjøp deg en god lodebolt og log sammen. 30w på tema funker dårlig til og varme opp kobbere på ledninger. Såvidt den smelter loddetinnet.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • Loddestajonen dem har på tema funker fett. koster 700elns. De andre loddeboltene dem har skal du ha GOD tid for og bruke. brukte den 30w som genexxa snakker om til og lodde en 6kvadrat kabel her om dagen tok vel 3-4minutter per lodding og få varmet kobberet nok til at tinnen festet seg. utrolig frustrerende.

                          Og som alle her sier, kabelsko er ikke noe fullgod løsning, lodding og krympestrømpe er det beste.
                          krympestrømpene på tema er faktisk gode forresten.
                          Spiller: Pioneer p6600DVD
                          Frontsett: Seas Lotus Performance
                          Sub:Morel Elate Sw10

                          Comment


                          • Beste hadde jo faktisk vært og bytta ut kabelen slik at du slapp skjøter... Kabel på biltema er ikke akkurat dyrt heller.
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • Bare for å helle litt bensin på bålet - den låter ikke akkurat bra heller...
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment


                              • Bare ment som et spørsmål, ikke for og lage noe stor diskusjon ut av dette.

                                Men hva er det som vil gjøre at en kabel fra f.eks biltema vil låte dårligere enn en kabel fra f.eks supra?
                                Så fremt begge er ren kobber så er det eneste jeg kan skjønne at skal ha noen innvirkning skjerming?

                                eller er jeg helt på trynet nå?
                                Spiller: Pioneer p6600DVD
                                Frontsett: Seas Lotus Performance
                                Sub:Morel Elate Sw10

                                Comment

                                Working...
                                X