Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel's nye garanti...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Opel's nye garanti...

    Opel innfører nå 160.000-kilometers garanti på alle sine nye biler. Selv kaller Opel dette «livstidsgaranti», denne gjelder for alle Opel-modeller hjemme i Tyskland og for søstermerket Vauxhall i Storbritannia.



    Hvis livstidsgarantien varer til 160 tusen vil det da si at bilen vil dø før den tid...
    Opel på sitt beste
    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

  • #2
    Kanskje 160000 er livtidsgaranti på diverse deler rundt på bilen? Motor?

    Er ikke mange merkene som gir så god garanti på bilene sine vell?
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

    Comment


    • #3
      I Tyskland så er en bil "oppbrukt" når den har gått 160.000. Hadde vi hatt like bilpriser som i Tyskland, så hadde vi også skrota langt nyere og bedre biler, fordi ny bil hadde vært så billig at ingen ville kjøpe de som var for gamle.

      Bildeler er også mye billigere i Tyskland, men forholdet er ikke likt som med bilprisen. Så tyskere syns fortsatt de har dyre deler, tatt i betraktning hva en ny bil koster.

      Norge har Europas eldste bilpark, sies det.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Er enig med Pål der ja. Det blir sagt det at Norge har Europas eldste bilpark.
        Var i Tyskland på tur her for litt siden med en gammel amazon, og du verden hvor folk glanet når vi kom rullende :P
        |HonkyTonky
        |Pioneer||Rockford-Fosgate
        |Rockford-Wall in Progress

        Comment


        • #5
          hoho, da er min bil "gått ut på dato" eller oppbrukt for 70000km siden da :-P

          Comment


          • #6
            Flott å tenke på ellers når NAV hovedsaklig tilbyr OPEL der jeg bor( vi har inne en nav mann på jobb med trygdebil)

            Trygdebilen skal vare i minst 10 år.. Dvs i kollega sitt tilfelle går den langt over 200k, noe som jammen vises på feil og mangler og defekter i alle retninger

            Comment


            • #7
              Ehm.. At norge har europas eldste bilpark er jo helt bak mål.. Den er ikke den beste, men ei den dårligste..
              Liker meget godt de 2 siste linjene dine, Kemn.
              Ved en slik garanti så regner jeg med at denne gjelder langt ifra alt på bilen, men kun "enkelte" ting.
              Akkurat som Weber for og sammenlikne. 25 års garantiprogram hvoran det kun er selve chassi som har 25 års garanti og alt annet vesentlig mindre.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #8
                hørte mercedes hadde noe rust garanti, men den gjaldt ikke før bilen var gjennomrustet
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #9
                  Originally posted by simso View Post
                  hørte mercedes hadde noe rust garanti, men den gjaldt ikke før bilen var gjennomrustet
                  Det trodde jeg de fleste biler hadde, 12 års garanti mot gjennomrusting.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Nye mercedes c klasse har 30år rustgaranti, men bare 3år lakkgaranti, så da tvilert jeg på at du har garanti mot overflaterust

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Nye mercedes c klasse har 30år rustgaranti, men bare 3år lakkgaranti, så da tvilert jeg på at du har garanti mot overflaterust
                      Lager man en dyp ripe eller bulk så kommer overflaterusta fort fram.
                      Overfalterust vil alltid forekomme, så lenge kvinnfolk har lappen
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Mener at den 3 år lakkgarantien får du kun dekket hviss du kan bevie at rusten kommer innenfra.
                        Er felles for alle merker at garantien høres mye bedre ut en den egegtlig er^^
                        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

                        Comment


                        • #13
                          Mange biler ruster, men Opel har Record.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Min, uh, eks-svoger (fremfor "en jeg kjenner") kjøpte en 5 år gammel Opel Vectra stv. Bakluka måtte byttes pga rust... Det var så råttent at det ikke var noe å reparere på engang - og bilen hadde gått under 120.000km. Yay! Det gikk i det minste på garantien!

                            Bakluka mi har begynt å ruste litt også, men bilen min er 10 år gammel, og den er fortsatt "rustfri" sammenliknet med Vectraen hans... Og rustgarantien på min bil gikk ut for snart tre år siden.

                            Comment


                            • #15
                              Hvor mye bilen kommer til å ruste har vel også mye med hvor du bor..

                              Ute ved kysten - saltvann = ikke bra
                              Storbyer - salte veier = ikke bra
                              De salter vel flere veier og da men...

                              Men på innlande der det ikke er så mye salt er det vel kaskje grusveier. Som da fører i en del steinsprut. Som igjen gir rust..


                              Men vil tro bilen dør fortere av salte veier enn steinsprutskader..
                              ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                              Comment

                              Working...
                              X