Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereoanlegg til musikkbruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har ikke erfaring med pioneer, men etter hva jeg har hørt skal det være en bra forsterker. Personlig og helt uten å kunne begrunne det holder jeg en knapp på ECI-2
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

    Comment


    • #47
      tipper du hører forskjell . hvorfor dynavoice? pga prisen?

      Comment


      • #48
        skjøl om de er mye bedre? ikke for å kverulere men høyttalere er vel blant de produktene som har utviklet seg minst igjennom tidene, kanskje tatt noen sritt tilbake i enkelte prisklasser.

        Comment


        • #49
          med den høye følsomheten krever de mindre effekt for å spille opp mot samme nivå som mange andre høyttalere, de låter hvist litt likt som gammle jbl. og det er ikke feil

          Comment


          • #50
            PA forsterker får du langt fra lyd kvalitet fra.... Belive me.
            PA forsterkere funker bra på CV. Og CV er ikke kjent for og spille pent.
            Har prøvd min gamle PA forsterker på old school Jamo, og det låt ræva.
            Koblet de på NAD C372, og det låt mye bedre.

            Angrer på at jeg solgte NAD'en. Helt grei forsterker.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #51
              Jeg hadde nok handlet en music angel rørforsterker. Kt88 eller el34.
              Om rommet er lite, og høyttalerne er følsomme nok kunne du vurdert en single-ended med 300b eller 845.
              PA forsterker til musikk stiller jeg meg temmelig skeptisk til.

              Høyttalere hadde jeg handlet brukt.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #52
                Legatia, har du testet andre rørforsterkere opp i mot MA? Synd at det ikke er mulig å få den i sort


                Jørgen, følsomheten er den samme om du hører musikk eller ser film, jeg føler det at det er større behov for kontroll når man ser film, er så mye info som skal ut til høyttalerene, føler det er lettere å få til god lyd når det er rent stereo oppsett til musikk.

                Nå har du fått mange tips, så hvis du stikker å kjøper en PA forsterker er du en tulling

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Jørgen
                  Rommet er ganske stort. Vurderer Klipsch med 102dB følsomhet. Vurderer å sette en Electrocompaniet ECI-2 på de.
                  da blir du garantert ikke å føle deg snytt for å si det sånn

                  kjører selv Elac fs208 på hegel(også norsk) og det er utrolig deilig å spille høyt på.
                  hvis du skal ha pc som lydkilde kan det også anbefales å se på en usb-dac f.eks abrahamsen a-dac, den gjorde underverker her i allefall

                  abrahamsen er grunnleggeren av electrocompaniet btw
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Stianuno View Post
                    Legatia, har du testet andre rørforsterkere opp i mot MA? Synd at det ikke er mulig å få den i sort
                    Det har jeg vettu.
                    Har testet alle modellene til music angel samt noen andre kinamerker. Og har testet et par dyre merker fra vesten.
                    Dyreste jeg har hatt i hus lå på 120 laken.
                    Music angel har et pris/lyd forhold som ikke likner grisen rett og slett. Har hørt bedre, men kun marginalt og da til en litt annen pris.
                    Du får music angel i sort jo. Ikke xdse serien, men den som heter Meng kt88. Den har deksel også. ligger på on9mart sida. Riktignok har de et bilde som ikke helt stemmer, men chassiet ser likt ut.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Jørgen
                      Rommet er ganske stort. Vurderer Klipsch med 102dB følsomhet. Vurderer å sette en Electrocompaniet ECI-2 på de.
                      Jeg har RF-82 og ECI-2 , spiller meget pent.
                      MEN , de er så siiinnsykt følsome på plassering føler jeg, du må ha din sweetspot å sitte i, ellers føler du alltid at den ene sia dominerer.

                      Men til Kinobruk/party, så er dem helt rå
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #56
                        Disse er sikkert ikke dumme: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/66419

                        Mulig jeg kan hjelpe til med transport fra hælden til vestfold mot cash, hvis det er av interesse.
                        (kjenner ikke selger)
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #57
                          Pris har du fått på ECI-2'en?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment

                          Working...
                          X